Zijn er mensen die ervaring hebben met bloedvergiftiging

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Zijn er mensen die ervaring hebben met bloedvergiftiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 23:07

Vanmiddag is mijn moeder in het ziekenhuis opgenomen met acute bloedvergiftiging. De rode strepen/vlekken zaten al tot aan haar oksel. Ze moet nu minimaal 2 dagen blijven waar ze haar behandelen met AB via infuus. Als dit goed aanslaat krijgt ze AB in tablet vorm en mag ze vrijdag waarschijnlijk naar huis.
De bloedvergiftiging is waarschijnlijk ontstaan door haar eczeem wat weer flink aan het opspelen was. Ze heeft echt hele kapotte handen en van die gemene kloven tot bloedens toe. Zijn er mensen die dit ook wel eens hebben gehad?

Bumba01

Re: Zijn er mensen die ervaring hebben met bloedvergiftiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 06:37

Ik heb er geen ervaring mee, maar sterkte ermee :(:) Hopen dat ze er snel weer bovenop komt.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 07:53

Ja mijn dochter heeft het gehad. Niet zo ernstig als jouw moeder hoor :(:)
Haar hele hand was ontstoken. Ze heeft direct een prednisonkuur gekregen en
haar hand verbonden.( dat was meer tegen het vuil wat je kunt oplopen bij de paarden)
Rot exceem ook he.

Heel veel sterkte met je moeder!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 11:18

Bedankt!
Ze is er niet zo heel erg ziek van maar de dokters wilde haar wel daar houden "voor het geval dat" Want het is wel heel erg snel komen op zetten.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:22

Gelukkig is mijn eczeem niet zo erg, maar ik snap het wel van de kloven. Mijn vingers hebben allemaal extra rimpels, vanwege die kloven. Zeker in de winter erg pijnlijk!

Hoop voor je moeder dat het snel over is :(:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:49

Ik heb bloedvergiftiging gehad, vlak na de bevalling kreeg ik kraamvrouwenkoorts, bij mij zat de infectie ook in het bloed. Ik had om 16.00 bij de laatste controle van de kraamverzorgster nergens last van, 2 uur later werd ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis met ruim 40 graden koorts. Als we er iets later bij geweest waren was ik er misschien niet meer geweest. Ik had een streptokokken infectie. Kan me voorstellen dat je het ook kan krijgen als een andere ziekteverwekker in je bloed gaat zitten. Ik heb 8 dagen in het ziekenhuis gelegen en een AB en peniciline kuur via het infuus gehad. Eenmaal thuis heb ik nog 1 week AB in tabletvorm moeten slikken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 12:08

Jeetje susan dat is heftig! Nee zo erg is het niet met mijn moeder. Had haar net aan de telefoon en ze heeft geen koorts (gister ook niet gehad) dus wat dat betreft ziet het er allemaal positief uit. Wat ik wel vreemd vindt is dat ze niet naar haar handen kijken waar de infectie binnen is gekomen. Ze heeft (zeker nu) een heftige eczeem aanval en de vellen hangen er gewoon bij. Kloven die echt heel diep doorlopen (ziet er bijna uit alsof ze met een stanley mes is geprikt zo'n lange smalle diepe wondjes) Het is echt heftig en 1x in de 4/6 weken heeft ze zo'n "aanval" dus ik vraag me wel af wat we daar nu aan gaan doen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:12

Mijn vader heeft bloedvergiftiging gehad, een paar jaar geleden. Hij werd gebeten door een hond (zijn eigen trouwens) en eindigde dus in het ziekenhuis.

Sterkte met je moeder!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:31

je moeder is inmiddels weer genezen?

bloedvergiftiging heb ik een hele nare ervaring mee..
mijn opa is er aan overleden. op zaterdagavond lag hij heel slap op bed, maar werd aangezien als een longontsteking (de arts hard gezegd, ik GOK op een longontsteking, terwijl hij helemaal niet naar z'n longen heeft geluisterd :( )
op zondagmiddag om 15.00 uur was hij overleden..

maar m'n opa had op vrijdagavond al koorts gehad, maar had gedacht dat het een griepje was...hij deed op zaterdagmiddag altijd een middagdutje van 4 tot 6 uur. maar om 7 uur was hij nog niet uit bed geweest en lag hij dus slap op bed

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:13

Ik heb als kind bloedvergiftiging gehad, juist door een hele zware dosis antibiotica (daar bleek ik allergisch voor). Met prednison-shots was het gelukkig binnen een aantal dagen onder controle. Ik zat helemaal onder de rode vlekken en had enorme jeuk! En ik zwol op tot een Michelin-mannetje, door alle Prednison. Ik hoop dat het weer wat beter gaat met je moeder?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:02

Van een allergische reactie krijg je toch helemaal geen bloedvergiftiging?

Vervelend dat je moeder door de eczeem zo ziek geworden is, gelukkig lijkt het allemaal goed te gaan :j

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 22:11

Ja ze is alweer een tijdje thuis :j Er is wel deze week opnieuw een allergie test uitgevoerd en nu blijkt ze buiten chromaat nog 3 allergieën te hebben. 4 stoffen dus die ontzettend veel voorkomen. Erg lastig dus om alles te ontwijken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:16

SusanH schreef:
Ik heb bloedvergiftiging gehad, vlak na de bevalling kreeg ik kraamvrouwenkoorts, bij mij zat de infectie ook in het bloed. Ik had om 16.00 bij de laatste controle van de kraamverzorgster nergens last van, 2 uur later werd ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis met ruim 40 graden koorts. Als we er iets later bij geweest waren was ik er misschien niet meer geweest. Ik had een streptokokken infectie. Kan me voorstellen dat je het ook kan krijgen als een andere ziekteverwekker in je bloed gaat zitten. Ik heb 8 dagen in het ziekenhuis gelegen en een AB en peniciline kuur via het infuus gehad. Eenmaal thuis heb ik nog 1 week AB in tabletvorm moeten slikken.

Is een streptokokken ook een bloedvergiftiging?
Mijn dochter had ook een bloed vergiftiging toen ze een maand oud was.
Zij heeft toen wel kantje boord gelegen,maar dat kwam omdat ze zo jong was en erg ziek was.
Ik heb zelf een streptokokken infectie gehad,zat in de bloedbaan,maar heb er nooit iets van gemerkt.
Het werd bij toeval ontdekt omdat ik bloed moest prikken.H.A. stond heel raar te kijken toen ik zei dat ik niet ziek was en geen hoge koorts had.Want je schijnt er ziek van te zijn en erg hoge koorts bij te hebben?Is dat ook zo?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 10:35

Als de streptokok alleen in je bloed zit wel ja, bloedvergiftiging wil zeggen dat er een infectie in je bloed zit, dat kunnen allerlei ziekteverwekkers zijn. Als we er niet op tijd bij waren geweest was ik er nu niet meer geweest. Er zijn trouwens allerlei streptokken, ik had de A variant, die schijnt nogal heftig te zijn. Heb even geknipt en geplakt vanaf wikipedia:

Sepsis, of bloedvergiftiging, is een ernstig, soms dodelijk verlopend ziektebeeld, dat wordt veroorzaakt door een infectie, meestal door bacteriën of hun producten (toxinen). Sepsis is een ontstekingsreactie van het hele lichaam als reactie op een infectie. Binnentreden van bacteriën in de bloedbaan kan het gevolg zijn van een ontstoken wond, infectie van een orgaansysteem (longontsteking, blaasontsteking (urineweginfectie) of huidinfectie). Belangrijke gevolgen van die ontstekingsreactie zijn onder meer bloeddrukdaling, koorts, snelle hartslag, samen wel aangeduid als warme shock. Centraal staat ook een vermindering van de doorbloeding van de organen waardoor de toevoer en opname van zuurstof in het gedrang komt. De organen kunnen daardoor beschadigd worden. Als het meerdere organen betreft spreekt men van multi-orgaanfalen (ook wel bekend onder de afkorting MOF, of beter MODS (multiple organ dysfunction syndrome)). Soms is de beschadiging van tijdelijke aard, vooral als er tijdig wordt ingegrepen en de toevoer van zuurstof snel wordt hersteld. De orgaanbeschadiging kan ook definitief worden en dat kan dan uiteindelijk leiden tot de dood.

en:

De Streptokokken (Streptococcus) zijn een bacterie-geslacht van Gram-positieve facultatief anaerobe kokken. Celdeling vindt plaats langs een enkele as bij dit bacterie-geslacht. Hierdoor groeien zij in een kettingvorm of als paren, vandaar de naam die afgeleid is van het Griekse streptos wat gedraaid of gemakkelijk buigbaar betekent (zoals een ketting).

Streptokokken zijn zowel nuttige als ziekmakende bacteriën voor mens en dier. Aan de streptokokkensoort zijn bepaalde ziektebeelden gebonden. De voor de mens meest kwaadaardige streptokok is de S. pyogenes, "de pusvormende" bacterie. Bij krantenartikelen over 'vleesetende bacteriën" gaat het meestal over deze bacterie, maar de meeste streptococceninfecties verlopen veel onschuldiger.

Een aantal bacteriën die binnen dit geslacht vallen is:

S. agalactiae (Groep-B-streptokok)
S. anginosus (Groep-F-streptokok)
S. equisimilis (Groep-C-streptokok)
S. gordonii
S. mitis
S. mutans
S. oralis
S. pyogenes (Groep-A-streptokok)
S. sanguis
S. salivarius
S. sobrinus
S. suis (Groep-R-streptokok)
S. thermophilus
E. faecalis (Groep-D-streptokok)
Vroeger was de faecalis ingedeeld bij het geslacht Streptococcus, vandaar dat dit een groep-D-streptokok is.

Edit: info van wikipedia toegvoegd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:27

Ow wacht ik zit fout,ik had stafylokokokken in mijn bloed.
Dat was wel gevaarlijk volgens de H.A.zou je ook erg ziek van moeten zijn en hoge koorts hebben.
Dat is geen Sepsis?