Dik geweest, nu littekens en uitgerekte huid, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Dik geweest, nu littekens en uitgerekte huid, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 17:59

Ik schrijf dit niet voor mezelf, maar voor een vriend van mij, die veel op zoek is naar
middelen maar zelf niet op Bokt zit. (en aangezien je hier veel info vandaan kan halen, doe ik ook eens aardig :P )

Hij is dus heel dik geweest, en is in korte tijd ook weer veel afgevallen en ziet er nu weer super uit.
Helaas heeft hij nu wel veel littekentjes, of zoals ze het bij vrouwen noemen geloof ik: Striae, daar lijkt het
nog het meest op.
Hij heeft ook een hele uitgerekte huid, waardoor het alsnog lijkt alsof hij een hangbuik heeft, omdat het best
wel een groot deel is.

Nu vraag ik (of eigenlijk hij) me heel erg af wat hier tegen te doen is?
We horen wel vanalles, bijvoorbeeld Bio Oil en Slakkenslijm, maar we willen eigenlijk eerst ervaringen horen
en kijken wat mensen hem aanraden voordat hij ermee aan de slag gaat.

Ik ben ook zelf benieuwd of het zou helpen om veel buikspieroefeningen te doen!
Omdat je dan eigenlijk niet echt je huid oprekt maar wel veel spieren kweekt, zou het dan wat strakker
komen te staan?

Graag heeeeeeeel veel tips, hij zal er heel blij mee zijn!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:03

Volgens mij opereren ze meestal in dit soort gevallen, omdat er aan een uitgelubberde huid weinig te doen is... maar dat ligt er denk ik ook aan hoe ernstig het is. Misschien moet hij er eens met zijn arts over praten?

Tellie

Re: Dik geweest, nu littekens en uitgerekte huid, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:26

Het enige waar ik aan denk is een buikwandcorrectie o.i.d.
Als huid eenmaal teveel uitgerekt is verliest het zijn elasticiteit en kan het dus ook niet strakker worden. Smeerseltjes e.d. werken dan ook niet meer.

Ik zou het met een arts overleggen, die weten er over het algemeen meer van dan bokt. ;)

Anoniem

Re: Dik geweest, nu littekens en uitgerekte huid, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:35

hoe oud is hij? tot een bepaalde leeftijd is de huid nog enigszins elastisch, en is uitgelubberde huid ook nog wel tegen te gaan met krachttraining (buikspiertraining zal zeker helpen!)....

Als het echt erg is, dan zit er idd niets anders op dan opereren...
Qua littekens, bio-oil is het enige waarvan ik gehoord hebt dat het werkt... Mijn striae was voornamelijk heel erg toen ik dik was, nu ik ben afgevallen is het helemaal wit geworden en ziet echt bijna niemand het... Weg zal het nooit gaan, maargoed, het wordt met de tijd wel minder opvallend dus... Met bio-oil schijnt het wel iets sneller te gaan...