Plaat verwijderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Plaat verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:23

Hoi bokkers,

Innmiddels bijna twee jaar geleden ben ik ongelukkig terecht gekomen met een val en heb ik mijn enkel dusdanig gebroken dat de boel is vast gezet met een plaat en enkele schroeven. In principe wou de arts deze zo lang mogelijk laten zitten maar aangezien ik er erg last van begon te krijgen hebben we in overleg besloten de plaat en schroeven uit mijn enkel te verwijderen.

Nu de operatie dichtbij komt (volgende week donderdag) begin ik toch een beetje zenuwachtig te worden. Ik ben erg benieuwd of er meer bokkers zijn die er voor hebben gekozen hun plaat te verwijderen en hoe zij dit ervaren hebben. De arts heeft het over in principe twee weken in het gips maar hoe het dan verder gaat weet ik niet goed. Ik weet namelijk nog dat ik met de vorige operatie zo veel langer bezig ben geweest met herstellen dan aangegeven door de arts. Dus bokkers, hoe hebben jullie het herstel ervaren?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Plaat verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:30

Ik heb geen plaat gehad, maar ijzeren pinnen en een ijzerdraad in mijn knie schijf (verbrijzeld). Deze hebben er ik denk een jaar of 5 ingezeten, op 2 pinnen na. 1 was er vrij snel uit, omdat deze er al uit kwam en kans was dat die door mijn huid naar buiten kwam en 1 pin zit er nog steeds in, alweer 8 jaar.

Ik heb er vrijwel geen last van gehad, behalve de normale operatie pijn. De eerste week is dus geen lol aan. Ik heb niet in het gips gezeten, omdat mijn knie in principe sterk genoeg moest zijn. Lopen ging in het begin wel lastig, maar ook dat ging weer snel beter.

Helaas wel nog steeds veel problemen met die knie en de pin die er nog in zit, kan je door mijn huid heen zien en goed voelen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:34

ik heb mijn enkel verbrijzeld gehad, mijn scheen- en kuitbeen gebroken door een ongeluk. Alles met plaat en schroeven vastgezet.
Heeft er 5 jaar ingezeten en is toen verwijderd.

Niks van gevoeld en ben blij dat het weg is. Het zet toch de boel vast en als er iets gebeurt is het totaal niet flexibel.
Operatie viel mee, ochtend erin en een dag na operatie er weer uit.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:36

Ik heb een plaatje met schroeven in mijn pols, en ook nog een U- profieletje vastgezet tussen 2 rugwervels. In principe kon dit beiden gewoon blijven zitten zeiden de artsen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:30

Een geruststelling dat jullie er geen last meer van hebben gehad na de operatie. Ik heb er zo'n last van dat het allemaal vast zit en ik veel bewegingen (nog) niet maken kan!