Ben aldoor zo moe! Lang leve de winter...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Ben aldoor zo moe! Lang leve de winter...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 12:15

Sinds het weer voor 8 uur donker wordt, ben ik elke dag zo ontzettend moe.
Het ligt ook aan mijn ritme, door studievertraging heb ik wekelijks 3 x 2 uur les, op drie dagen. Dit houdt in dat ik zondag laat op bed kan, maandag laat op bed kan en woensdag er vroeg uit moet. Donderdag en vrijdag ben ik meestal vrij van school, soms werk ik.
Ik heb dus totaal géén ritme...

Ik rij verder drie keer per week paard, maandagavond, woensdagavond en vrijdagavond of zaterdagmorgen. Maar op zaterdag slaap ik hooguit tot 9 uur/half tien. Zondag is mijn enige "uitslaapdag".

Ik voel me ook totaal niet fit, terwijl het aan beweging niet echt ontbreekt...

Dat gebrek aan ritme werkt natuurlijk mee in mijn moe zijn, maar het is elk najaar hetzelfde.

Ben dus eigenlijk een beetje opzoek naar een supplement (het liefst homeopathisch en verkrijgbaar bij een drogisterij!). Nu heb ik zelf de reclame van supradyn gezien, wat me wel wat leek. Maar een klasgenootje kwam met iets waarvoor je twee tabletjes eet per dag, de ene is voor een extra goede nachtrust, en de andere voor een fit gevoel overdag.
Maar er zal nog van alles meer zijn, dus ik ben benieuwd of jullie een idee hiervoor hebben?

Overigens ben ik me wel bewust geworden van de vele suikers die ik binnenkrijg, dat probeer ik zoveel mogelijk te mijden, zodat ik meer energie uit het goede kan halen.

Kiwipitje

Re: Ben aldoor zo moe! Lang leve de winter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:29

Hier lees ik even mee. Heb hier ook last van hoewel ik maandag t/m donderdag rond half 7 opsta. Vrijdag, zaterdag en zondag rond half 9 - 9 uur.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:31

hier nog een meelezer want pffff lijkt niet uit te maken hoe lang ik slaap de laatste tijd, ben gewoon altijd moe :S

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:35

Tja, je weet zelf duidelijk heel goed wat de probleem is. Geen ritme. Ik zou daar eerst aan werken voordat je aan pilletjes gaat.. Die zijn er namelijk ter ondersteuning, ze kunnen nooit je hele probleem oplossen.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:35

ik zet mijn wekker om half 7 dan neem ik een tablet energy hit met een glas water. Binnen een kwartier voel ik mij dan wakker worden en begin ik met mijn dag. Voor mij werkt dit de hele dag door er zit vitamine b en guarana in.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 12:44

MoonChloe schreef:
Tja, je weet zelf duidelijk heel goed wat de probleem is. Geen ritme. Ik zou daar eerst aan werken voordat je aan pilletjes gaat.. Die zijn er namelijk ter ondersteuning, ze kunnen nooit je hele probleem oplossen.

Als elke dag mijn wekker om 9 uur gaat, met uitzondering van woensdag (vroeger) en zondag (geen wekker), dan kan ik er niet meer aan werken geloof ik. Op tijd op bed gaan doe ik, lig elke dag rond half 11 op bed en slaap heel vroeg al in. Het punt is dat ik van buitenaf geen ritme krijg, door te weinig naar school hoeven, ik zou het werkelijk geweldig vinden om elke dag 4 uur naar school te moeten. Maar nu zijn twee uurtjes op een dag al te veel, ik zat vanochtend om half 9 in de les, en om kwart over 10 (heeft een pauze in gezeten van 20 minuten!!!) kon ik mijn ogen amper nog open houden.

Dat moet ik me wel fit blijven voelen overdag...

En ja, ik weet héél goed wat het probleem is, ik heb last (zoals zovele) van najaarsmoeheid. Dat is een veel voorkomend probleem, en niet op te lossen aan de hand van een ritme.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:46

Misschien iets actiever worden.. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een baantje of vrijwilligers werk te gaan doen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 12:46

DyMarvel schreef:
ik zet mijn wekker om half 7 dan neem ik een tablet energy hit met een glas water. Binnen een kwartier voel ik mij dan wakker worden en begin ik met mijn dag. Voor mij werkt dit de hele dag door er zit vitamine b en guarana in.

Dat klinkt wel prettig, maar ik lees dat guarana heel sterk is. En vochtafdrijvend, ik neem aan dat je daarmee wel goed op moet letten hoeveel je drinkt???

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:48

Ik lees ook even mee, hoef er ook maar 2x vroeg uit in de week, maar ben wel constant moe en slaap nachten van 12 uur. Wordt ook steeds erger naarmate het kouder wordt buiten..

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:51

Hier het zelfde. Het is nu 2 dagen behoorlijk fris geweest, en ik zit nu ziek thuis. Ik kan totaal niet tegen de overgang zomer-herfst-winter. :=
Vooral 's ochtends opstaan. Nu heb ik de mazzel dat ik maar 2 dagen om half 8 er uit moet, maar ben toch constant moe, terwijl ik wel veel slaap, en op tijd naar bed ga..
Wordt er toch een beetje gek van :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 12:57

MoonChloe schreef:
Misschien iets actiever worden.. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een baantje of vrijwilligers werk te gaan doen?

Ik zal even mijn week beschrijven....

Maandag: om 9 uur opstaan, hond uitlaten, klaarmaken, bus van 10.15 naar school, van 11.30 tot 13.30 les, bus naar huis, hond weer uitlaten. Even wat voor mezelf doen, soms is dit gewoon met school bezig. Rond 16.30 komt de rest van de familie thuis. Een uur later eten we en om kwart voor zeven vertrek ik weer naar m'n paard om te gaan rijden. Om half 11 ga ik plat.

Dinsdag: om 9 uur opstaan, hond uitlaten, klaarmaken, bus van 12.15 naar school, van 13.30 tot 15.30 les, bus naar huis, hond uitlaten, vlot daarop eten we alweer. Die avond heb ik tijd voor mezelf! Dat is soms ook gewoon naar vriendinnen toe of met school bezig. Rond half 11 ga ik weer plat.

Woensdag: om half zeven opstaan, klaarmaken, 7.15 bus naar school, van 8.30 tot 10.30 les, bus naar huis, eten, hond uitlaten. Vandaag ben ik met school bezig, sommige dagen ga ik shoppen in de stad, soms moet ik werken en soms ga ik ook op woensdagmiddag paardrijden. Over het algemeen rij ik 's avonds paard. En weer om half 11 op bed.

Donderdag: Vrije dag, tenzij ik moet werken (8.00-16.00), 9 uur opstaan, hond uitlaten, huis aan kant maken. Leren, iets voor mezelf doen. Eten, hond uitlaten. Leren, iets voor mezelf doen, koken, om half 8 weer naar spinning.

Vrijdag: Vrije dag, 9 uur op staan, klaarmaken. Deze week heb ik een tentamen van 8.30 tot 10.30. Hond uitlaten hoeft dan niet, mama is vrij. Vaak gaan we samen even boodschappen doen of even shoppen. Deze week moet ik op vrijdagavond paardrijden.

Zaterdag: Vaak een vrije dag waarop ik paard rij, en de hele dag een beetje in en om huis bezig ben. Het liefst om huis want ik hou van de buitenlucht. Dit weekend moet ik op zaterdag op wedstrijd.
's Avonds vaak een feestje of bij vrienden zitten, maar ik ben te moe om uit te gaan meestal.

Ik heb wel een baantje dus, een hele leuke ook. Verdien er leuk, maar ik kan niet elke dag werken, ik kan niet halve dagen werken omdat het een uur reizen is in de zelfde stad, van mijn werk naar mijn school.

Overigens zijn alle verplaatsingen buiten huis-school om met de fiets.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 12:58

Blij dat ik niet de enige ben, voel me door MoonChloe toch wel een beetje bekeken als een vet varken :o dat te lui is om iets te doen. Wat absoluut niet het geval is, ik wil heel veel, maar ik heb er nu gewoon de energie niet voor.
In de zomer sta ik vrolijk om half 8, om om half 9 op paard te zitten als het weer eens warm wordt... Nu peins ik er niet eens over.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:59

Janine1990 schreef:
DyMarvel schreef:

Dat klinkt wel prettig, maar ik lees dat guarana heel sterk is. En vochtafdrijvend, ik neem aan dat je daarmee wel goed op moet letten hoeveel je drinkt???

Ik ben thee verslaafd dus ik drink momenteel 2 potten per dag naast mijn gewone glaasjes fris, dus vocht krijg ik voldoende binnen. Maar ik denk dat je daar idd meer op moet letten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 13:01

DyMarvel schreef:
Ik ben thee verslaafd dus ik drink momenteel 2 potten per dag naast mijn gewone glaasjes fris, dus vocht krijg ik voldoende binnen. Maar ik denk dat je daar idd meer op moet letten.

Oké, ik ben ook gek op thee. Maar op school is dat niet echt voorhanden in de les :P Dus vaak komt het er niet van om na het ontbijt nog weer te drinken. Hoe slecht ook. Probeer er wel meer op te letten, en de laatste tijd gaat dat ook wel wat beter.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:04

Ehh, sorry hoor als je vindt dat ik je bestempel als een vet varken. Ik ken je niet, ik weet niet wat je precies doet. Ik doe alleen suggesties.

Ik weet niet hoe lang je je hond uitlaat en hoe intensief je paardrijdt. Maar tegen depressie/dipjes helpt sporten vaak wel.

Flesje water meenemen helpt waarschijnlijk wel, flesje water in klas, naast je computer e.d.
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 13-10-10 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:08

MoonChloe schreef:

Als je al moe bent? :')
Lijkt mij niet echt dé tip, zeker niet aangezien ze aangeeft regelmatig paard te rijden.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:08

En ik heb er ook last van, en elk jaar wordt het erger merk ik. Ik ben vanaf vorige week echt zo moe! Er komt niets uit mijn handen lijkt wel. Kan nu zo in slaap vallen, en dat terwijl ik ruim 7 uur geslapen heb vannacht.
Ik werk 9 uur per dag, doe elke dag mijn paarden en ga elke dag om de zelfde tijd naar bed en sta elke dag om de zelfde tijd op. Behalve de zaterdag en zondag. Ben vaak op de zaterdag avond bij vrienden en dan wordt het gewoon erg laat, maar dat ga ik absoluut niet laten.
Dus wie de oplossing heeft, ik hoor het graag. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 13:10

MoonChloe schreef:
Ehh, sorry hoor als je vindt dat ik bestempel als een vet varken. Ik ken je niet, ik weet niet wat je precies doet. Ik doe alleen suggesties.

Ik weet niet hoe lang je je hond uitlaat en hoe intensief je paardrijdt. Maar tegen depressie/dipjes helpt sporten vaak wel.

Flesje water meenemen helpt waarschijnlijk wel, flesje water in klas, naast je computer e.d.

Dat begrijp ik ook wel :) Maar dat gevoel krijg ik een beetje, het is ook erg onbegrepen dat mensen in het najaar last van moeheid krijgen ook al zetten ze hun leven op dezelfde wijze voort als in de zomer :) Je suggesties zijn echt goed bedoeld, maar helpen vaak niet tegen deze moeheid.
Het is ook niet zo dat ik jou er van wil beschuldigen, ik kan niet in jouw gedachten kijken.

Paardrijden doe ik naar mijn idee zeer intensief, ik rij eigenlijk altijd wel een dik uur, en paard en ik zweten beide flink. Het is ook niet zo zeer een dip waar ik last van heb, maar pure moeheid.
Afgelopen woensdagavond ging ik rijden, maar na het losrijden dacht ik: "Ja, en nu? Wat zal ik nu eens doen?" Ik ben maar uit gaan stappen, omdat ik de puf niet had voor meer.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:11

Kiwipitje schreef:
MoonChloe schreef:

Lijkt mij niet echt dé tip, zeker niet aangezien ze aangeeft regelmatig paard te rijden.

Als je van de openingspost uitgaat, kan het best een goed idee om iets actiever te worden want daar krijg je ook energie van ;) Er zijn verschillende soorten moeheid namelijk :)

Maar als je kijkt naar haar dagelijkse programma zegt dat juist iets heel anders ;)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:13

Ik ben ook meer moe in de winter dan in de zomer.. Terwijl ik toch echt wel ritme heb. Ik heb 1 dag school en werk 4 (nu nog) halve dagen. Dan ga ik naar mijn paarden, en 's avonds heb ik dan vrij, meestal probeer ik dan om te gaan zwemmen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:13

Dacht dat ik de enige was die hier last van had := In de zomer/lente heb ik eern periode gehad dat ik energie voor 10 had, alles direct opruimen en weet ik 't wat, iedere avond lekker wat koken voor mezelf. Nu heb ik haast nergens zin in, geen zin om te koken, moe. Ik fiets wel iedere dag naar school (half uurtje heen en half uurtje terug), rij zo nu en dan paard wat dan een km of 10 fietsen is, probeer 1-2 keer in de week te sporten.
Je zou ginseng kunnen slikken. Dat zou wat meer energie geven. Zou ik wel even goed op internet uitzoeken welke ginseng je moet hebben, er zijn verschillende soorten.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:15

Die lusteloosheid heb ik ook heel erg.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:16

Kiwipitje schreef:
MoonChloe schreef:

TS is inderdaad actief genoeg. Maar de tip om wat actiever te worden juist als je de hele dag door vermoeid bent kan zeker helpen. Je lichaam maakt dan allerlei stofjes aan die je helpen om je goed te voelen en het is natuurlijk sowieso goed voor je hele lijf. Bij mij werkt het in ieder geval altijd heel goed.

Ik zou verder niet echt een oplossing weten voor je probleem. Het is zeker goed dat je wat meer op je voeding let. Er zijn allerlei homeopatische middelen of vitamines verkrijgbaar die je misschien wat kunnen ondersteunen, maar ik heb zelf geen ervaring hiermee dus kan je niet een bepaald middel aanraden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:17

Echt heel erg moe is 't inderdaad niet echt. Meer een soort lusteloosheid, geen fut om iets te doen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:18

Janine1990 schreef:
Paardrijden doe ik naar mijn idee zeer intensief, ik rij eigenlijk altijd wel een dik uur, en paard en ik zweten beide flink. Het is ook niet zo zeer een dip waar ik last van heb, maar pure moeheid.
Afgelopen woensdagavond ging ik rijden, maar na het losrijden dacht ik: "Ja, en nu? Wat zal ik nu eens doen?" Ik ben maar uit gaan stappen, omdat ik de puf niet had voor meer.

Het is bij mij ook echt geen dip, ik heb juist zo veel zin in veel leuke dingen! Maar gewoon zo onwijs moe. Als ik gereden heb, dan ben ik gewoon bekaf.