Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MoonChloe schreef:Tja, je weet zelf duidelijk heel goed wat de probleem is. Geen ritme. Ik zou daar eerst aan werken voordat je aan pilletjes gaat.. Die zijn er namelijk ter ondersteuning, ze kunnen nooit je hele probleem oplossen.
DyMarvel schreef:ik zet mijn wekker om half 7 dan neem ik een tablet energy hit met een glas water. Binnen een kwartier voel ik mij dan wakker worden en begin ik met mijn dag. Voor mij werkt dit de hele dag door er zit vitamine b en guarana in.

MoonChloe schreef:Misschien iets actiever worden.. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een baantje of vrijwilligers werk te gaan doen?
dat te lui is om iets te doen. Wat absoluut niet het geval is, ik wil heel veel, maar ik heb er nu gewoon de energie niet voor. Janine1990 schreef:DyMarvel schreef:ik zet mijn wekker om half 7 dan neem ik een tablet energy hit met een glas water. Binnen een kwartier voel ik mij dan wakker worden en begin ik met mijn dag. Voor mij werkt dit de hele dag door er zit vitamine b en guarana in.
Dat klinkt wel prettig, maar ik lees dat guarana heel sterk is. En vochtafdrijvend, ik neem aan dat je daarmee wel goed op moet letten hoeveel je drinkt???
DyMarvel schreef:Ik ben thee verslaafd dus ik drink momenteel 2 potten per dag naast mijn gewone glaasjes fris, dus vocht krijg ik voldoende binnen. Maar ik denk dat je daar idd meer op moet letten.
Dus vaak komt het er niet van om na het ontbijt nog weer te drinken. Hoe slecht ook. Probeer er wel meer op te letten, en de laatste tijd gaat dat ook wel wat beter.
MoonChloe schreef:Ehh, sorry hoor als je vindt dat ik bestempel als een vet varken. Ik ken je niet, ik weet niet wat je precies doet. Ik doe alleen suggesties.
Ik weet niet hoe lang je je hond uitlaat en hoe intensief je paardrijdt. Maar tegen depressie/dipjes helpt sporten vaak wel.
Flesje water meenemen helpt waarschijnlijk wel, flesje water in klas, naast je computer e.d.
Maar dat gevoel krijg ik een beetje, het is ook erg onbegrepen dat mensen in het najaar last van moeheid krijgen ook al zetten ze hun leven op dezelfde wijze voort als in de zomer
Je suggesties zijn echt goed bedoeld, maar helpen vaak niet tegen deze moeheid. Kiwipitje schreef:MoonChloe schreef:Misschien iets actiever worden.. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een baantje of vrijwilligers werk te gaan doen?
Als je al moe bent?
Lijkt mij niet echt dé tip, zeker niet aangezien ze aangeeft regelmatig paard te rijden.
Er zijn verschillende soorten moeheid namelijk
In de zomer/lente heb ik eern periode gehad dat ik energie voor 10 had, alles direct opruimen en weet ik 't wat, iedere avond lekker wat koken voor mezelf. Nu heb ik haast nergens zin in, geen zin om te koken, moe. Ik fiets wel iedere dag naar school (half uurtje heen en half uurtje terug), rij zo nu en dan paard wat dan een km of 10 fietsen is, probeer 1-2 keer in de week te sporten. Kiwipitje schreef:MoonChloe schreef:Misschien iets actiever worden.. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een baantje of vrijwilligers werk te gaan doen?
Als je al moe bent?
Lijkt mij niet echt dé tip, zeker niet aangezien ze aangeeft regelmatig paard te rijden.
Janine1990 schreef:Paardrijden doe ik naar mijn idee zeer intensief, ik rij eigenlijk altijd wel een dik uur, en paard en ik zweten beide flink. Het is ook niet zo zeer een dip waar ik last van heb, maar pure moeheid.
Afgelopen woensdagavond ging ik rijden, maar na het losrijden dacht ik: "Ja, en nu? Wat zal ik nu eens doen?" Ik ben maar uit gaan stappen, omdat ik de puf niet had voor meer.