ervaringen met jobcoach?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Verafjord

ervaringen met jobcoach?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 21:22

ik hoop dat ik dit op de juiste plek plaats.

Even in het kort, mijn dochter heeft een lichte geestelijke handicap en woont in een begeleid wonen vorm. Ze heeft bijna 2 jaar geleden werk gevonden via een jobcoach. Verleden jaar kreeg ze lichamelijke klachten van dat werk, ze zat de hele dag achter de kassa en daardoor kreeg ze pijn in haar schouders.

Toen in februari van dit jaar haar contract verlengd moest worden, is de jobcoach met haar meegegaan, want haar baas twijfelde of hij het contract wel wilde verlengen. Hij heeft het contract verlengd, maar (dat hoorden wij later pas) hij is in gegaan op het aanbod van de jobcoach om mijn dochter een half jaar contract te geven op basis van 60/40. Dat houdt in dat de werkgever 60% betaald en dat het restant door het UWV aangevuld zou worden, dit wordt vaker gedaan bij Wajong werknemers.

Wij (ik en degene die het geld van mijn dochter beheerd) hoorden later pas dat er van deze regeling gebruik was gemaakt. De baas maakte netjes zijn deel over, maar het UWV kwam maar niet over de brug. Dus een paar keer aan mijn dochter gevraagd of ze aan die jobcoach wilde vragen hoe het daar nou mee stond, ze kreeg dan antwoorden in de zin van: "daar ben ik mee bezig, maar ze zijn niet zo snel bij het UWV" .

In juni was ik het spuugzat en heb zelf contact met die jobcoach opgenomen, ze vertelde mij dat het UWV een behoorlijke achterstand had, maar dat ze er bovenop zat. Inmiddels liep het tegen augustus en zou het contract van mijn dochter weer aflopen, mijn dochter bleef last houden van haar schouders en de jobcoach heeft haar richting een BBL gepraat. Dit is erdoor gekomen, wat mijn dochter ook weer geld voor boeken en schoolgeld heeft gekost, maar goed het is voor haar toekomst. Degene die haar geld beheerd heeft mijn dochter ook al regelmatig gevraagd of ze contact met die jobcoach op wilde nemen i.v.m. dat UWV, ook omdat er nu meer uitgaat dan dat er in komt, dan gaat je spaargeld er heel gauw doorheen.

Verleden week ben ik zelf maar weer eens gaan bellen naar die jobcoach, mevrouw nam niet op en heeft me gewoonweg niet terug gebeld. Ik had al zoiets van mmmmm ben woensdag vrij, dan ga ik maar weer een poging wagen.

Totdat we dit weekend een brief ontvingen van het UWV via mijn dochter. Mijn dochter heeft van die jobcoach iets moeten tekenen, waarmee ze een machtiging af gaf om het UWV geld uit te laten keren aan die jobcoach voor het werk wat ze voor mijn dochter had gedaan. Die brief was een toekenning van het geld aan die jobcoach. En nou moeten jullie niet schrikken, maar mevrouw krijgt gewoon ruim 10.000 euro voor 108 uur werk, even uitgerekend krijgt ze dus gewoon 97 euro per uur (geef mij ook zo'n baan).

Aanvraag was gedaan op 20 september en de toekenning was gedateerd op 28 september. Ehhhh binnen 8 dagen een beslissing? En mijn dochter zit al vanaf februari op haar geld te wachten?

Degene die mijn dochters geld beheerd is gisteren maar eens in de telefoon geklommen en nou blijkt dus dat de jobcoach nooit achter dat geld voor mijn dochter aan is gegaan, ze heeft 1 keer gebeld om te zeggen dat er een ander rekening nummer zou komen, daarna heeft ze nooit meer wat van zich laten horen richting het UWV. Dat verhaal over dat andere rekeningnummer is totale onzin, want mijn dochter heeft al 3 jaar hetzelfde nummer, snap niet waar dat mens dat vandaan heeft. Totdat ze zelf weer op vakantie wilde en bedacht dat ze nog geld tegoed had voor haar "werk" voor mijn dochter en dus bovenstaande aanvraag heeft ingediend. Die laatste zin is ff sarcastich bedoeld, maar voor een deel ook realistisch want dat mens is of gaat op vakantie als ik mijn dochter zo hoor.

Ik ben via google eens op de naam van die jobcoach gaan zoeken, maar kon helaas niks vinden. Maarja bokt is een heel groot forum en ik dacht wie weet zijn hier mensen met soortgelijke ervaringen met een jobcoach.

Kinke

Re: ervaringen met jobcoach?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:29

hmm...vreemd verhaal. Ik ken jobcoaches via een ex-werkgever. Deze jobcoach was in dienst van Start. Hoe zit dat met de coach van je dochter? Ik zou behoorlijk achterdochtig worden na dat verhaal van een 'ander rekeningnummer'. Heeft het UWV helemaal niets gedaan met die 40% of is het op een ander rekeningnummer terecht gekomen?

luuntje

Re: ervaringen met jobcoach?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:32

Wat erg dat je dochter haar geld niet krijgt.
Ik zou zeker een klacht indienen.
En het geld per direct met rente opeisen.

Heb je rechtsbijstand?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 11:25

@Kinke: het UWV heeft gelukkig geen geld overgemaakt naar welk nummer dan ook, wat ze overigens nu wel gaan doen naar het rekeningnummer van mijn dochter

@Luuntje: we kunnen het geld niet met rente eisen vrees ik, want het UWV was te goeder trouw en wachtte netjes op het rekeningnummer