ik heb sinds een week dat ik merk dat ik als ik adem heel weinig lucht binnen krijg en ik echt mijn best moet doen genoeg lucht binnen te krijgen ( beetje moeilijk omschreven ) zijn er mensen die hier ook last van hebben?
heb het helaas niet zo met huisartsen enz vandaar mijn vraag hier. maar het lijkt inelk geval erger te worden, ik rook niet enz
ghisje
Geplaatst: 12-10-10 19:52
kan aan het weer liggen, misschien een keer laten checken?? Ookal heb je het niet zo op huisartsen, alleen zij kunnen je een kundig oordeel geven... Als ik daar last van krijg ( ben longpatient) dan weet ik dat ik op moet passen, meestal komt er dan weer een ontsteking aan.
Ahumm
Geplaatst: 12-10-10 19:55
Inderdaad moet je eerst wel weten wat er aan de hand is. Een longarts is daar snel genoeg achter. Mocht het iets van astma zijn, dan kan gerichte medicatie goed werken. Ik rij en fiets er tenminste wel prettiger bij. Succes ermee.
idd , maar dan onbewust . ik heb het zelf ook . loop bij de fysiodaarvoor . je moet vooral niet op je adamhaling gaan letten ze zeggen bij de fysio van wel , helpt bij mij alleen 10 x beter als ik er niet op let . een paar x goed door je neus en via je mond weer uit . dan gewoon weer normaal . meestal word het dan minder bij mij . het is iig heel vervelend
Ik heb weleens dat ik vergeet ademte halen, dan moet ik echt even heel diep in en uit ademen.
BE_GENTLE
Geplaatst: 12-10-10 20:25
En dat is hyperventilatie, let eens op of je met je buik ademt en of deze op en neer gaat als je ademt.. hyperventilatie is meestal onbewust daarom is het lastig te herkennen..
BE_GENTLE
Geplaatst: 12-10-10 20:26
wendyP schreef:
Ik heb weleens dat ik vergeet ademte halen, dan moet ik echt even heel diep in en uit ademen.
Dit is een ademhalings probleem daar heb je therapie voor heb hier ook last van en heb er therapie voor gehad.