Van donkerblond naar lichtblond, hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juweeltje

Van donkerblond naar lichtblond, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 16:50

Hoi!

Ik weet niet of hier al meer topics over zijn, maar ik wil het zo graag zeker weten, dat ik het even in een nieuw topic plaats.

Van mezelf heb ik (donker)blond haar, en sinds een tijdje gooi ik daar door de kapper hele lichtblonde plukjes in, die mijn kapper blondeert. Maar eigenlijk wil ik het een keer helemaal blond hebben, de geblondeerde kleur die mijn plukjes nu hebben.
Nu vraag ik mij af of ik dit zelf kan doen met een verf, en zo ja, welke.
En anders: Wat is de meest gezonde en effectieve manier om mijn haar te blonderen?

Alvast bedankt :D !

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:19

Ik zou zeggen loop even langs de kapperswinkel voor waterstof peroxide en blondeerpoeder. Als je aan hun uitlegt hoe blond je het wilt hebben vertellen ze je hoeveel % je nodig hebt en hoelang je het in moet laten trekken ;)

Ik heb het zelf al een aantal keer helemaal blond gehad, en dat kan gewoon in 1 keer hoor ;)
Als je het daarna blond wilt houden, werk dan alleen je uitgroei bij, dat is beter voor je haar!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:27

Ik heb het een tijdje terug ook helemaal blond gemaakt.
Wel gewoon bij de kapper aangezien die je goed kunnen adviseren over de kleur. Zo hebben ze bij mij een blondtint gepakt die op het eerste gezicht grijs leek. Eenmaal in mijn haar, gewoon een natuurlijke kleur blond. Dit om de gele tint eruit te halen.
Daarna hebben ze bovenop highlights aangebracht waardoor het nog iets blonder was maar wel gewoon natuurlijk.

Ik zou je dus adviseren om het bij de kapper te laten doen, ben je wel wat meer geld kwijt maar als het misgaat ben je echt niet blij.
Verder gebruikte ik eerst (toen mijn haar nog niet was geblondeerd, maar het wel blond was) een conditioner van John Frieda:

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 19&bih=670

De linkertube.
Mijn haar werd er sowieso al blonder door. Ik was van mezelf al blond, maar hierdoor werd het echt een stukje lichter al :j

Succes!

wendyP

Re: Van donkerblond naar lichtblond, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:20

Er is hier een cetraal topic over. Daar kanje je vragen stellen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:32

wendyP schreef:
Er is hier een cetraal topic over. Daar kanje je vragen stellen :)

Dat klopt, dit is het centrale topic over haar en kapsels: [MW] [centraal] Haar/haarverf deel 3
Om het een beetje overzichtelijk te houden zet ik hier een slotje op :)