Zucht dat heb ik weer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Zucht dat heb ik weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 11:05

Zucht dat heb ik weer, is mijn conditie eindelijk weer langzaam op peil. Zijn de meeste extra MS en knieklachten weer wat weggezakt heb ik weer eens wat raars. %) Zit ik zaterdag avond rustig op de bank naar kung fu panda te kijken. En ik doe niet eens de bewegingen na, gaat mijn rechter goede arm opeens heel erg zeer doen midden op de biceps. Maar ja spieren doen wel vaker zeer dus geen reden tot ongerustheid. Kijk ik s avonds of er iets te zien is, en ja een gleuf in mijn spierbal. :x Toch gaan slapen en de dag erop kan ik mijn arm nog steeds niet opzij bewegen.Pijn is hetzelfde en de gleuf zit er nog.

Uiteindelijk via de huisartsenpost zondag middag, gistyerochtend huisarts, gister middag fysiotherapeut en vanmorgen weer de huisarts kan ik morgenochtend terecht bij de orthopeed. Waarschijnlijk heb ik het voor elkaar gekregen mijn bovenarm biceps te scheuren, helemaal door of bijna. Zomaar met niets doen danbkzij een te hoge spierspanning. Morgen blijkt hopelijk of er iets aan te doen is of dat ik een erg lange adem moet hebben en duimen dan mijn niet echt meewerkende linkerarm even het gaat volhouden.

Zucht weer minimaal 6 weken uitgeschakeld waarschijnlijk, dag conditie, en dag alle plannen die ik weer had omdat alles het eindelijk weer deed.

Zonnebloem

Re: Zucht dat heb ik weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:07

Zo dat is goed k*t zeg!!!
Dat dat zomaar kan, echt balen.
Veel sterkte ermee, en laat ons morgen ff weten of en wat ze gaan doen.

Je hebt van die arnica korrels die de doorbloeding verbeteren, misschien kun je die gaan gebruiken? Baad het niet dan schaad het niet, ik geef ze aan mijn paard voor haar peesblessure.
Nogmaals sterkte

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:10

Oh, das vervelend zeg, zit je op de bank te rusten, splijt je spierbal in twee. Dat moet erg pijnlijk zijn.
Advies kan ik je helaas niet geven, maar ik kan je er wel beterschap mee wensen.
Beterschap met de spier, sterkte met de pijn

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:15

Vervelend voor je zeg! Sterkte ermee.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:20

Jeetje, wat vervelend. Wat gek ook dat dit gebeurt terwijl je niets doet. Hopelijk doet het snel minder pijn en knap je op.
Beterschap!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 13:01

Ik verveel me nu al gek. En gelukkig heb ik goede pijnstillers. En als ik mijn bovenarm tegen mijn lichaam hou valt het gelukkig mee kwa pijn. Het frustreerd alleen dat ik het met nietsdoen heb opgelopen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:03

Pff wat rot zeg! Echt heel erg vervelend.. Sterkte. Ik kan me je frustratie goed voorstellen.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:05

Wat vervelend zeg, sterkte ermee!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:29

Brr dat klinkt eng en pijnlijk!
Hoe kan zoiets nou zomaar gebeuren dan? :oo

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 16:45

Geen idee, ik heb wel een verhoogde spierspanning maar dan nog zou zoiets niet moeten gebeuren :o?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 12:14

Weer terug van het ziekenhuis. Er is idd is af of doorgescheurd alleen wat is niet duidelijk. De plek moet nu 2 weken tot rust komen, dan een echo. 3 dagen later moet ik weer naar de orthopeed en dan overleggen wat te doen.

Afhankelijk van wat er door is is het of erg lang geduld hebben of een operatie met een lange revalidatie tijd. Alleen voor de operatie zit er dan 2 weken voorbereiding ivm dystrofie.

Hoe dan ook het wordt een erg lange adem hebben van minimaal 8 weken en met een beetje pech 4 maanden of langer. Zucht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 14:41

Vandaag kon gelukkig de echo al gemaakt worden omdat er iemand niet kon. Er is ook meteen op verzoek van de radioloog een foto van mijn schouder gemaakt. Dat vond ik in eerste instantie niet logisch maar nu dus wel. Het blijkt dat mijn rechterschouder op zijn zachtst gezegd een ravage is (nooit wat van gemerkt, doet geen zeer en werkt ook gewoon) er zit overal kalk waar het niet hoort te zitten.Zo goed als zeker na een zware val of stoot. Dat is dus dezelfde val van vorig jaar geweest waar ook mijn nek bij is verkreukeld.

Maar door deze ravage kan er heel gemakkelijk een pees of spier af of doorscheuren. Ook dat is wel duidelijk nu. Alleen kon hij nog niet met zekerheid zeggen welke en hoe precies. Maar op de echo was duidelijk te zien dat in de lengterichting een stuk van zeker 10 cm er niet normaal uitzag. Ik dacht dat de pijn vrij aardig gezakt was maar nee dus. Ik voelde me op een gegeven moment knap beroerd worden. Zegt de man heel droog u begint een beetje te zweten ga maar snel liggen anders moet ik nog meer op de foto laten zetten. :+

Bleek na afloop dat ook het brandalarm op de rontgen afging, niets van gehoord dus achterin fijn. Moest ook nog de hele afdeling ontruimd worden. Was blij dat ik klaar was net.

Over een week terug naar de orthopeed en dan maar eens horen hoe nu verder.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:44

Fijn dat de echo al gemaakt kon worden, minder fijn wat eruit kwam. Hopelijk kunnen ze je nog oplappen! Voelt je arm wel al beter nu?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 14:51

Hij deed minder zeer en ik kan hem ietsje beter bewegen zolang ik hem niet te ver van mijn lichaam af beweeg. Ik haal nu ongeveer 5 cm opzij en dat is alles. Maar wel 5 cm meer als vorige week.

Ik wacht maar even rustig af, radioloog was wel erg duidelijk omtrend paardrijden, met zo'n schouder kon ik maar beter gaan geranuimstaren of zo. Dus zal er wel niet al te best uit zien. Maar dat is me al vaker gezegd en tot nu toe gaat het nog steeds zij het op een steeds lager pitje.Maar elke 5 minuten zijn wel 5 hele fijne minuten.

Moet er wel bijzeggen dat hij door de grote hoeveelheid paardrij mensen die hij zag langskomen voor zijn werk hij zijn dochters heeft verboden ooit wat met paarden te gaan doen.

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:38

Pfff dat is flink balen!
Sterkte ermee, hoop dat het allemaal snel weer over is voor je!