Gevoelige huid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 21:12

Hallo bokkers,

Ik heb af en toe last van een gevoelige huid en dan voornamelijk mijn bovenbenen het voelt als 1 grote schaafwond en als je er lichtjes over heen aait is het echt heel gevoelig..
Ook als je bevoorbeeld op een w.c bril gaat zitten is het ook heel erg pijnlijk omdat er dan kou op komt van de w.c bril..
Laatst had ik het voor het eerst op mijn bovenarm en meestal duurt het maar 2a3 dagen..

Wie kent dit of heeft hier ook wel eens last van..
Laatst bijgewerkt door BE_GENTLE op 11-10-10 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Re: Gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:19

Ik heb het met vlagen op mijn armen meestal een dag of 2 en dan is het weer over heb er nooit iets mee gedaan omdat ik er niet heel veel last van had.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 21:21

zonnebloem18 schreef:
Ik heb het met vlagen op mijn armen meestal een dag of 2 en dan is het weer over heb er nooit iets mee gedaan omdat ik er niet heel veel last van had.

Nee ik ook niet maar vind het toch vreemd :)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 06:31

Ik snap helemaal wat je bedoeld :j ik heb het ook meestal op mijn bovenbenen :j Kan inderdaad flink zeer doen...
Ik heb geen idee wat het is, maar lees even met je mee.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:17

Ik heb dat met regelmaat met m'n bovenarmen... weet niet zo goed wat er tegen te doen eigenlijk. Ik smeer dagelijks met bodylotion voor de gevoelige huid maar dat helpt niet echt (j mooi zacht huidje ;) )

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 11:28

Het heeft niks te maken met bodylotion of niet :) dit is een ander soort van gevoelige huid.. dus geen schilvertjes etc.. maar echt alsof het lijkt alsof je flink verbrand bent of een grote schaafwond hebt.. en dan ga je je echt niet lekker insmeren hoor je probeert er zo min mogelijk aan te zitten.. want het is echt gevoelig..
Wel fijn dat meerdere mensen dit hebben..

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:35

Ik herken je probleem.
Ik heb ook enige tijd last van mijn huid, het is bij mij begonnen door een allergische reactie op een antibiotica ( nu ruim 2 jaar geleden),ik heb het vooral op mijn armen, het lijkt soms wel alsof mijn armen in de fik staan.
Voor deze klachten ben ik al een aantal keer naar de huisarts geweest maar tot op heden heb ik helaas nog geen oplossing gevonden of gekregen van de huisarts.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:06

TS ik denk dat ik echt precies hetzelfde heb, je bent de eerste die ik erover hoor :+ Als ik het tegen mensen zeg snappen ze er niks van :')
Heb het ook vaak aan de boven achterkant van mijn bovenbenen, net onder mijn billen, erg irritant wanneer je een broek draagt (en of dat dan een spijkerbroek of joggingbroek is maakt dan niet uit.)
@Steph; ik heb al eeuwen geen AB meer gehad...

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 21:24

Ik heb nooit AB gehad, dus daar komt het niet door lijkt mij..
Tja zelf een stukje stof op dat deel is al heel irriterend inderdaad, mijn vriend vind het ook maar raar als ik het zeg..

Inderdaad KEHDRA jij hebt het ook op precies dezelfde plek als mij..

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:52

BE_GENTLE schreef:
Het heeft niks te maken met bodylotion of niet :) dit is een ander soort van gevoelige huid.. dus geen schilvertjes etc.. maar echt alsof het lijkt alsof je flink verbrand bent of een grote schaafwond hebt.. en dan ga je je echt niet lekker insmeren hoor je probeert er zo min mogelijk aan te zitten.. want het is echt gevoelig..
Wel fijn dat meerdere mensen dit hebben..

Nee inderdaad! Soms heb ik dan het gevoel alsof het een grote bloeduitstorting is en de andere keer als een schaafwond..... Ga d'r eens opletten of het misschien met de periode van de maand heeft te maken (ik heb wel kappersexceem maar dat is heel anders als dit)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 08:58

Bij mij heeft de periode er niks mee te maken.

Is er verder niemand die weet wat dit kan zijn?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:52

Ik herken wel wat jullie schrijven, maar ik ken het alleen in de winter. Als het heel koud is en mijn broek schuurt bv over mijn benen, dan wordt die huid echt vreselijk gevoelig. Ik doe dan vaak een lange onderbroek onder mijn gewone broek aan en dan gaat het over, maar bij jullie heeft het niets met koud weer te maken?