Ogen laseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vlaatjee

Ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 11:38

Hallo Bokkers!

Ik ben bezig met mijn sollicitatie bij de politie, en nou zijn mijn ogen niet goed!
Het enige wat ik daaraan kan doen is mijn ogen laten laseren. Ik heb ze al laten controleren of ze geschikt zijn, en het kan.
Deze opticien werkt samen met Eyescan. De methode die hij mij aanraad is alleen wel bijna 4000 euro.

Nou is mijn vraag, wie o wie heeft zijn ogen laten laseren en kan mij daar alles over vertellen?
Wil graag verhalen uit eigen ervaring horen :)

Princess_

Re: Ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:10

Bril/lenzen geen optie? :\ Wordt een dure baan als je speciaal je ogen moet laten laseren.

Ken twee mensen die het hebben gedaan en die zijn erg tevreden!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:19

Ik ken ook verschillende mensen die het gedaan hebben en er ook zeer te vrede over zijn! Hebben ook geen lenzen of bril mee nodig!

Het is wel een dure baan inderdaad, helemaal als je het allemaal zelf moet betalen. :)

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:40

ik volg dit even... ik heb ook gehoord dat er risico's aan vast zitten... ik weet niet hoeveel dit voorkomt?

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:42

Ik draag nu ook lenzen
Ik krijg een laserbehandeling van mijn ouders, omdat het allemaal zo duur kost om lenzen spullen te kopen.
Nu moet ik wel wachten tot ik 20/21 ben

Ik lees even mee wat de risico's zijn

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:57

Mijn opticien heeft me behoorlijk ingelicht wbt laseren en implantlenzen.

Bij het laseren zijn de risico's o.a. blindheid. En dat wil ik absoluut niet riskeren. Mijn opticien zegt dat het in de media en reclame allemaal zo mooi klinkt, maar dat er nog heel wat "ongelukjes" in de doofpot gestopt worden.

Dus voor mij viel laseren af. Ook omdat ze het nooit nauwkeurig kunnen doen, en je dus (bijna) altijd een kleine afwijking zult houden. Zeker als je zelf al slechte ogen hebt. (Ik heb bijv. -7,5 dus zou wss nog een afwijking van -1,5 overhouden.)
Nu zou ik zoveel geld betalen om van de bril en lenzen AF te zijn, en met laseren zou ik er nog steeds aan zitten..

Mijn keus is gegaan voor implantlenzen.
Dit omdat dit een omkeerbare behandeling is, ipv zoals bij laseren een onomkeerbare behandeling.
Ze plaatsen dan een kunststoflens tussen je pupil/iris in je hoornvlies, je voelt er niks van en ziet er ook nauwelijks wat van. Hij blijft permanent zitten, maar mocht je nou bijv. verder in afwijking achteruit gaan dan kunnen ze hem ontzettend simpel weer verwijderen en er een met een nieuwe sterkte in zetten. (Dit is dus niet mogelijk met laseren, want dat wat kapot gebrand is kan niet nog een keer kapot gebrand worden).

De ingreep is wel duurder dan laseren, maar in jouw geval scheelt het niet gek veel. Een Artisanlens kost gemiddeld per oog 2300,- en een Artiflex 2450,-.
Meer info kun je vinden op : http://www.rijnzichtoogkliniek.nl/artisan

Als je onder Technieken kijkt zie je ook de Artiflex en de Thorische Artiflex staan. (Thorische Artiflex lens is voor mensen die een + afwijking hebben of ook een cilindrische afwijking hebben).

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 16:45

Ik heb al lenzen, maar zonder hulpmiddel moet je 25 % kunnen zien en dat doe ik dus niet. Dus daar wijzen ze je op af, dus de enige kans om nog bij de politie te komen is iets aan mijn ogen doen.

Ja had ook gehoord van implantlenzen, maar ik heb niet zulke slechte ogen als jij, ik heb - 2.75 en - 2.25. Dus ik weet niet of laseren dan misschien beter is? Ik zal zo s op de site gaan kijken.

Ik wil wel heeeel graag bij de politie, maar het is wel echt veeeeeeel geld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:20

Het is inderdaad heel veel geld, zeker voor iets als de politie, waarbij je na al je testen nog niet zeker bent van een opleiding...

carow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:42

Focussed: Ik weet niet waar jij al die wijsheid vandaan haalt maar een opticien wil natuurlijk liever niet dat jij je ogen laat laseren want dan is hij een klant kwijt.
Ik heb zelf mijn ogen laten laseren en je kunt dus nooit blind worden, ik heb heel veel op het internet gelezen en nog nooit een verhaal
tegengekomen van iemand die blind is geworden, als je je verdiept in wat er eigenlijk gebeurd bij laseren dan zou je hierdoor dus ook nooit blind kunnen worden!

Ook laseren is altijd nog bij te sturen men kan berekenen hoe vaak je ogen gelaserd kunnen worden en is het niet in 1 keer goed dan
doen ze het dus nog een keer. Zelf heb ik onwijs goede ervaringen met laseren heb het bij optical express laten doen. Ik had de standaard behandeling + wavefront, omdat mijn pupillen te groot waren.

Ik denk dat de nadelen van implantaatlenzen ook niet onderschat moeten worden. Hier kan ook nogal is wat fout gaan.
TS: ik denk dat je voor je zelf moet uitzoeken wat je wilt en niet teveel afgaan op verhalen van andere.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:49

Heb mijn ogen inmiddels 5 jaar geleden laten laseren en ben echt supertevreden :D . Alleen heb ik veel minder betaald, 2.000 euro. Hele goede voor- en nazorg gehad. Zo blij dat ik van de lenzen en bril af ben ;) .

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:32

Even een beetje offtopic, maar voor diegene die hun ogen hebben laten laseren; Mijn ogen bijv blijven achteruit gaan, dat zou dus willen zeggen, dat ik moet blijven laseren, of zie ik dit nu verkeerd, en kun je met gelaserde ogen altijd goed blijven zien? Dat laatste lijkt mij sterk, maar om nu elk jaar opnieuw je ogen te laten laseren?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:36

carow schreef:
Focussed: Ik weet niet waar jij al die wijsheid vandaan haalt maar een opticien wil natuurlijk liever niet dat jij je ogen laat laseren want dan is hij een klant kwijt.
Ik heb zelf mijn ogen laten laseren en je kunt dus nooit blind worden, ik heb heel veel op het internet gelezen en nog nooit een verhaal
tegengekomen van iemand die blind is geworden, als je je verdiept in wat er eigenlijk gebeurd bij laseren dan zou je hierdoor dus ook nooit blind kunnen worden!

Ook laseren is altijd nog bij te sturen men kan berekenen hoe vaak je ogen gelaserd kunnen worden en is het niet in 1 keer goed dan
doen ze het dus nog een keer. Zelf heb ik onwijs goede ervaringen met laseren heb het bij optical express laten doen. Ik had de standaard behandeling + wavefront, omdat mijn pupillen te groot waren.

Ik denk dat de nadelen van implantaatlenzen ook niet onderschat moeten worden. Hier kan ook nogal is wat fout gaan.
TS: ik denk dat je voor je zelf moet uitzoeken wat je wilt en niet teveel afgaan op verhalen van andere.

Als je goed leest zie je dat hij mij JUIST implantlenzen aanraadt, dan is hij mij toch juist ook kwijt als klant. Implantlenzen haal je namelijk niet bij de opticien en als het goed is hoef je ook nooit meer terug naar die man.
Ik ga uit van ervaringen en kennis van anderen. Mijn moeder heeft 10 jaar geassisteerd bij implantlens-operaties en er is al veel meer kennis over deze behandeling dan over laseren. Laseren staat nog maar in de kinderschoenen, nog niemand weet wat het met je ogen doet 20 jaar na dato.
En er is een kans op blindheid bij laseren hoor ;)

Farfalla:
Ik dacht dat dat niet kon, 2x laten laseren. Dus dan moet je alsnog weer aan de bril. Vandaar dat ik kies voor implantlenzen, dan kun je simpelweg de lens laten verwisselen voor een met de nieuwe sterkte.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 11-10-10 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:49

Ik heb mijn ogen in 2002 laten laseren. Mijn ogen zijne helemaal goed en ik heb geen bril of lenzen meer nodig. Het kost wel een hoop geld.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:49

Ik heb op 15 en 29 september de torische Artiflex lenzen laten plaatsen. Heb rechts -12 met een cilinder van -2,5 en links -11,5 met een cilinder van -2. Ik zie nu alles kraak en kraak helder en ben er onwijs blij mee. De operatie kostte 2900,00 per oog (dus totaal 5800,00). Gelukkig heb ik een groot deel vergoed gekregen van mijn ziektekostenverzekeraar. De operatie zelf is mij ook heel erg meegevallen. Dit werd gelukkig onder algehele narcose gedaan. Voor meer vragen o.i.d. pb me dan maar even.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:04

Ik vind het ook een duur geintje voor een baan als politie waar je maar een minimale kans heb om aan de bak te komen.. daar heb je niet alleen goede ogen voor nodig.. maar als bij wijze van je voet iets naar rechts staat keuren ze je al af.. ( dan ook maar een voet operatie ?? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:18

Carow, je hebt het over nadelen van implantaatlenzen niet te onderschatten, maar je beweert ook dat je van het laseren nooit blind kan worden. Vergeet je dan niet dat de nazorg en de gebruikte middeltjes ook een rol spelen? Of doel je puur op het laseren zelf? Er zijn wel degelijk mensen die er in vergelijking voor het laseren slechter uit komen, doordat ze een allergische reactie krijgen nadien. En als je pech hebt en bij een slechte praktijk komt, die verkeerd bezig zijn, is laseren ook zeer slecht voor je ogen en kan je in principe wel degelijk blind worden. Is eens een heel stuk op de tv geweest over dit onderwerp.

Overigens zie ik niet in waarom een opticien niet zou aanraden aan een klant zijn ogen te laten laseren of implantaatlenzen te nemen, ze gaan er echt niet door failliet. Zat mensen die wel gewoon bril of lenzen willen en zat die niet in aanmerking komen voor zo'n behandeling (jonge kinderen bijvoorbeeld). Daarbij zou die van mij het alleen maar aanraden als ik aankom dat ik het graag wil, die hebben zelf een laserpraktijk. Die zouden het waarschijnlijk wel afraden als mijn enigste motivatie zou zijn dat de politie me anders sowieso niet wil hebben. Aangezien het ook algemeen bekend is dat de politie bar weinig mensen aanneemt, ook degene die glansrijk voor alle testen slagen.

@TS, is dat bedrag je waard, ook als je niet bij de politie mag? Of zou je het willen buiten die reden om?

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:22

mijn vriend heeft het laten doen (piloot)
als het goed is krijg je 1 oog vergoed van de verzekering !
teminste hij kreeg dat wel
ik heb zelf lenzen... opzich vind ik laseren wel een mooie techniek... voor mensen die goede ogen moeten hebben voor het beroep.. bij mij is dat niet zo dus voor mij zelf is het geen must!

maar mijn vriend heeft het bij een kliniek in boxtel laten doen (enkele jaren geleden) die stond toen als een van de beste aangeschreven!
weet niet of dat nog is dat moet je even google raadplegen

hij is ERG tevreden das een feit ;)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 09:31

Ik heb het er wel voor over, maar wil wel eerst de andere testen halen, anders doe ik het zo voor "niks". Ik heb het altijd al gewild, maar wel later, als ik wat meer geld zou hebben. En ik ben wel verzekerd van een baan bij de politie als ik door alle testen kom, aangezien je eerst moet solliciteren bij een korps. Mocht je er doorheen komen, ga je meteen aan het werk bij dat korps. Dus ik weet niet waar iedereen de wijsheid vandaan haalt dat ik nergens aan de bak kan komen?

Iedereen bedankt voor de reacties, vind het fijn om verhalen van ervaring te horen. Moet ook nog even mijn verzekering nachecken om te kijken of er iets vergoed wordt.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:35

Ik lees ook even mee. Volgende week woensdag ga ik naar de oogarts omdat ik last heb van mijn ogen en vragen of laseren een eventuele optie is aangezien ik een cilinder van -2.75/3 heb..
Ben ook heel benieuwd naar ervaringen e.d.

Alleen vind ik het wel gek dat je maar 25 procent zicht moet hebben? OF bedoel je dat 25 procent slecht zicht mag hebben.. oftewel 75 procent goed zicht?

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 09:42

Nou je visus moet zonder hulpmiddel 0,25 of meer zijn. Bij mij is het 0,23 en 0,2 (even uit me hoofd gezegd). Dus daarom is het niet goed. En volgens mij zijn dat procenten (25%) aangezien de opticien zei dat ik met lenzen 120% zie (1,2).
Beetje vaag ;) Maar daar komt het op neer :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:43

Hmm, een kennis van mij had dat probleem ook, ook met een baan bij de politie. Die heeft gewoon de test gedaan mét lenzen. Geen haan die er naar kraaide. Hij zei gewoon dat ie ze niet in had.
Geen idee of dat bij jou ook gaat werken natuurlijk ;)

Zelf wil ik ook graag van mijn lenzen af, maar heb nu even het geld niet en ben veelste bang dat ik mn ogen verpest!

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 09:53

Wow dat vind ik wel gewaagd, als ze daar achter komen kan je het helemaal vergeten denk ik! Dat durf ik niet hoor ;)
En ze zijn nu al op de hoogte dat het niet goed is.

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:55

Heb zelf 8 jaar geleden mijn ogen laten laseren en ben er erg tevreden mee. Voor het laseren had ik -2,5 en -4.0 Heb sindsdien nooit meer een bril of lenzen nodig gehad. Op lange termijn haal je dat bedrag er wel weer uit. (was zelf ook wel 500 euro per jaar aan lenzen kwijt).
Laatst bijgewerkt door leonie1984 op 12-10-10 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:56

Ik had het zelf ook niet gedaan hoor :=
Maargoed, je hebt van die waaghalzen...

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:57

Ik zou het bedrag er wel voor over hebben als ik gewoon de rest van mijn leven weer zou kunnen zien!

Weet iemand hoe het zit met wanneer je een hoge cilinder hebt?

En hoe gaat het in de nazorg.. hoelang moet je met een zonnebril op lopen e.d. moet je nog iets druppelen of iets?