carow schreef:Focussed: Ik weet niet waar jij al die wijsheid vandaan haalt maar een opticien wil natuurlijk liever niet dat jij je ogen laat laseren want dan is hij een klant kwijt.
Ik heb zelf mijn ogen laten laseren en je kunt dus nooit blind worden, ik heb heel veel op het internet gelezen en nog nooit een verhaal
tegengekomen van iemand die blind is geworden, als je je verdiept in wat er eigenlijk gebeurd bij laseren dan zou je hierdoor dus ook nooit blind kunnen worden!
Ook laseren is altijd nog bij te sturen men kan berekenen hoe vaak je ogen gelaserd kunnen worden en is het niet in 1 keer goed dan
doen ze het dus nog een keer. Zelf heb ik onwijs goede ervaringen met laseren heb het bij optical express laten doen. Ik had de standaard behandeling + wavefront, omdat mijn pupillen te groot waren.
Ik denk dat de nadelen van implantaatlenzen ook niet onderschat moeten worden. Hier kan ook nogal is wat fout gaan.
TS: ik denk dat je voor je zelf moet uitzoeken wat je wilt en niet teveel afgaan op verhalen van andere.
Als je goed leest zie je dat hij mij JUIST implantlenzen aanraadt, dan is hij mij toch juist ook kwijt als klant. Implantlenzen haal je namelijk niet bij de opticien en als het goed is hoef je ook nooit meer terug naar die man.
Ik ga uit van ervaringen en kennis van anderen. Mijn moeder heeft 10 jaar geassisteerd bij implantlens-operaties en er is al veel meer kennis over deze behandeling dan over laseren. Laseren staat nog maar in de kinderschoenen, nog niemand weet wat het met je ogen doet 20 jaar na dato.
En er is een kans op blindheid bij laseren hoor
Farfalla:
Ik dacht dat dat niet kon, 2x laten laseren. Dus dan moet je alsnog weer aan de bril. Vandaar dat ik kies voor implantlenzen, dan kun je simpelweg de lens laten verwisselen voor een met de nieuwe sterkte.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 11-10-10 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt