Teennagel eraf, hoe afdekken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Teennagel eraf, hoe afdekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 09:37

Ik heb vorig weekend mijn linker grote teen gestoten en had sinds toen al het idee dat die nagel eraf ging komen.
Kheb het verder z'n beloop wat gelaten, maar gisteren merkte ik dat de nagel echt los kwam, dus heb ik hem eraf gedaan.
Nu had ik het even laten opdrogen en afgedekt met een gaasje. Nu plakt dat gaasje er echter helemaal in. *ga ik zo meteen losweken*

Nu eens dat gaasje eraf is, met wat kan ik het dan het beste afdekken, zodat het er niet meer in gaat plakken, iemand enig idee?

Alvast bedankt :)

Liefs

Nicky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:38

je hebt van die vettige gaasjes zodat het niet gaat plakken maar misschien gwn ff de huisartsenpost bellen en vragen wat je er het beste op kan doen?

vind je overigens wel heel stoer dat je zo ff die nagel eraf plukt brrrrr krijg kippevel bij t idee :P

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:42

Hoi,

na het weken zou ik je teen even heel goed aan de open lucht laten drogen. Misschien kun je hem wat weken met wat soda erbij, dat ontsmet ook gelijk wat. Pas als hij goed droog is zou ik hem verbinden. Je hebt van die speciale afdekgaasjes die niet zo in de wond gaan zitten. Net zulk materiaal als bij een snelverband. Ik weet alleen niet hoe het heet. Normale wondgaasjes zijn echt geweven en gaan er inderdaad lekker in vast zitten plakken.
En verder zou ik als je niets aan het doen bent (bijv. 's avonds in de bank) je teen lekker in de open lucht houden.

Beterschap met je teen!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 09:43

Ik vond het ook best eng hoor, die nagel eraf prutsen :) Maar dat deed uiteindelijk niet zoveel pijn, het was alleen een gek zicht :D

@Delphi: thx, ik denk dat ik hem inderdaad de rest van de dag maar goed laat opdrogen en dan morgen eens kijken voor zo'n gaasjes die niet plakken,
want dat heb ik nu niet in huis.

femmiel

Re: Teennagel eraf, hoe afdekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:46

Heb ik ook gehad vorig jaar,pony was erop gaan staan en toen ik m'n laars uit deed zag ik dat m'n nagel er naast hong. Heb ik hem er zelf maar af getrokken :')
Eerst goed schoongemaakt,en toen open gelaten. Maar na 2 dagen toch even naar de HA gegaan en die heeft er een soort gaas op gedaan ect. :)

Veel succes!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 10:07

femmiel schreef:
Heb ik ook gehad vorig jaar,pony was erop gaan staan en toen ik m'n laars uit deed zag ik dat m'n nagel er naast hong. Heb ik hem er zelf maar af getrokken :')
Eerst goed schoongemaakt,en toen open gelaten. Maar na 2 dagen toch even naar de HA gegaan en die heeft er een soort gaas op gedaan ect. :)

Veel succes!

Auwch! :) Is jouw nagel ook gewoon weer terug gegroeid?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:14

Het beste kan je het nagelbed gewoon aan de lucht laten drogen, dan komt er een korst op. Als er eenmaal een korst op zit zal er ook niks meer aan blijven plakken en geneest het ook nog eens beter. Wat je wel kan doen als er eenmaal een korst op zit is er een pleister op plakken tegen de gevoeligheid.

Ik heb jaren geleden ooit eens afscheid moeten nemen van de nagel van mijn kleine teen nadat een paard erop was gaan staan. Die is ook weer gewoon terug gekomen. Zolang de basis van het nagelbed intakt is komt de nagel gewoon weer terug.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:31

Nickytje schreef:
femmiel schreef:

Veel succes!

Auwch! :) Is jouw nagel ook gewoon weer terug gegroeid?

Ja ik heb nu weer een hele nagel :D Maar ben wel een keer of 3 naar de pedicure moeten gaan,omdat ik er heel veel last van had bleek dat ie was ingegroeid is bij mij nu 3x gebeurt. Dus met knippen ect. Moet ik wel erg opletten dat ik ze niet verkeerd knip. Alleen als er druk op de nagel komt,is dat nog wat gevoelig voor me maar verder heb ik nergens last meer van :)

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:32

Het was bij mij trouwens mijn dikke teen :')

Nino3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:49

Ik heb het ook! :( Paard heeft er gister opgestaan! Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet! Heb geen gaasje thuis alleen pleisters. Ik wil hem ook wel even weken in de soda maar doet dat niet heel erg pijn? :(

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:03

Badedas originel is beter! (die donkergroene fles)
Verder zou ik als je een sok/schoen aan moet voor gaasjes met wondzalf (nestocyl bv) gebruiken dan kan het er niet in gaan plakken is het niet open pleisters gebruiken. Dat zorgt dat de druk iets beter verdeelt. Het groeien kan her en der pijnlijk zijn en duurt ook wel even voor het weer terug is.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:05

Nino3 schreef:
Ik heb het ook! :( Paard heeft er gister opgestaan! Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet! Heb geen gaasje thuis alleen pleisters. Ik wil hem ook wel even weken in de soda maar doet dat niet heel erg pijn? :(

Ik heb het toen in badedas gedaan,zou er toch even mee naar de HA gaan. En anders even laten drogen en morgen bijv. naar de HA gaan :)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 17:34

Het is best gevoelig nu. Het is wel droog en ik heb er gewoon een plakkertje op, heb eens getest en gelukkig plakt hij er niet in.
Maar het minste dat er wat druk komt op het nagelbed, jeetje! Doet geen deugd :)

Ik moet morgen naar school enzo, dus ik ben echt aan het nadenken over welke schoenen ik moet aandoen.
Oftewel mijn sportschoenen (die vrij ruim zijn) of een sandaal waar mijn hele teen vrij zit. Straks als ik thuis ben even testen welke
het beste zit.

En ik hoop nu uiteraard dat er morgen en de komende dagen niemand (letterlijk) op mijn teen gaat staan, want dan krijs ik de hele keet
bij elkaar denk ik :D

Bedankt voor al de tips trouwens!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:18

Ik moest de dag erna ook naar school,had aan een kant m'n gewone schoen en aan de andere kant een slipper :') Slapen was voor mij trouwens ook geen pretje,die teen deed zo'n pijn dat ik echt nachten wakker heb gelegen :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:14

let ook op mijn zalfgaasjes, dat zijn die hele vette. Bij mij zijn deze ook helemaal op een wond vastgeplakt en dan doen deze nog eens extra pijn om te laten verwijderen. Ik zou even een belletje doen met de HA om te overleggen wat je er het beste op kan doen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 21:11

Ik heb nu sandalen gekregen van de mama van m'n vriend :D Daar zit m'n teen geheel vrij in dus da's wel handig.
Het pleistertje zit er nog steeds op, maar ik bel morgen wel inderdaad even met men HA om te kijken of ik één of
ander zalfje moet smeren. Ik hoop dat het de komende dagen niet te koud wordt voor m'n blote tenen. Ik kan amper
een sok verdragen aan die teen.

Als er iemand vlak bij me komt staan spring ik uit voorzorg al een meter opzij, bang dat er iemand op die teen trapt _O-