Rond mijn 16de heb ik maanden lang last gehad van plotse stekende pijn aanvallen in mijn vingers. Als ik zo'n 'aanval' had was dit altijd maar in een vinger en altijd heel plaatselijk, dus of in mijn vingertopje aan de linkerkant of bijvoorbeeld in mijn knokkels. Voor zover ik me kan herinneren had ik dit nooit in mijn pink. De pijn hield dan iets van 10 minuten vol en verdween dan gewoon weer.
Het voelde dus aan als een ontsteking, echt kloppende zeurende pijn.
Ik ben toen naar de huisarts geweest, meerdere malen, maar hij kon niets vinden.
Er is ook niets te zien? Geen zwelling, niet rood, niets? Elke keer als ik bij de huisarts zat had ik er uiteraard net geen last van.
Mijn moeder heeft Reuma (geen idee welk type) en aangezien dit erfelijk kan zijn heb ik dat toen ook nog voorgelegd, maar dat werd al snel van de baan gehaald.
Ik kan me niet herinneren wanneer de klachten verdwenen zijn, het was er ineens, en na een tijdje was het zelfs dagelijks, en zo werd het ook langzaam aan weer minder. En op een gegeven moment was het gewoon weg..
Maar zins een paar weken heb ik er weer last van..
Vandaag was het topje van mijn duim aan de beurt (rechter hand, rechter kant van het topje) en een paar uur later de knokkel van mijn ringvinger.
Het doet dus ECHT ECHT pijn. Maar er is ook gewoon ECHT niets te zien..
Iemand enig idee wat het kan zijn??
Voor iedereen gaat roepen dat ik naar de huisarts moet.. Dat ben ik toen ook al geweest en daar is toen dus niets uitgekomen.
Bovendien moet ik maandag een afspraak maken bij het ziekenhuis, voor iets anders.

Ik ben dus ook een medisch wonder omdat ik niet op medicatie lijk te reageren..
.
.