beter als in de titel kan ik het niet beschrijven;Noem een dieet en ik heb het gevolgd of op z'n minst alles erover gelezen..
Alleen, hou ik het nooit vol.
De afgelopen jaren heb ik tig diëten gevolg en om heel eerlijk te zijn ben ik er alleen maar zwaarder van geworden. De dag voor ik begin eet ik nog even de kast leeg; vervolgens ga ik streng diëten, om het na een weekje of wat weer op te geven en in mijn bekende graasgedrag terug te vallen (lees; alle kasten leeg eten
) met als gevolg dat mijn stofwisseling van slag gaat, en mijn lieve (
) lichaam alles lekker op gaat slaan. En ik dus weer op m'n oude gewicht ben of net een beetje zwaarder. Tel daar tig diëten bij op en je komt alleen maar aan...Nu heb ik een gezond BMI, maar pas niet meer in m'n spijkerbroeken en ik baal van m'n buikje
Dus, afgelopen week rigoureus aan de shakes (cambridge..) weer
gegaan. De kilo's vliegen eraf en mijn spijkerbroeken zitten daadwerkelijk wat minder strak. Maarja, heel m'n sociale leven ligt dan op z'n gat. Niet meer gezellig met vriendinnen stadten; want ik moet shaken
Niet meer uit eten, want ik moet shaken. Etc. En dan heb ik het nog niet over het feit dat je uit je mond gaat stinken
.. en de hartkloppingen die ik opeens heb
en mijn buik die volledig over stuur gaat (heb chronische darmklachten en m'n darmen zijn zich te pletter geschrokken sinds ik aan de shakes ben
)maargoed, alles voor het goede doel..
Opzich gaat het wel, afgezien van mijn vriend welke behoorlijk vaak de volle laag krijg (tja, ongesteld & lijnen.. hoe kun je een vrouw chagrijnig krijgen
) maar toch zit er dat piepkleine stemmetje in m'n hoofd wat me dagelijks een aantal keer laat weten dat ik ook dit niet vol ga houden, en straks weer naar de 'verboden' lekkernijen ga grijpen om vervolgens weer een paar kilo aan te komen...Wie heeft DE gouden tip voor mijn dieet-moeheid, gewoon even doorzetten, of zou ook dit crashen worden? En moet ik 'gewoon' ff m'n normale eetpatroon rigoureus om gaan gooien..
En wie is het wel gelukt met shakes?
Anders waren die 5 kilo er al wel af geweest hihi.
!