Pijn linksonder buik.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

Pijn linksonder buik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 21:11

Ik ben een klein beetje bezorgd, en gaat het na het weekend niet over ga ik as week naar de HA.
In ieder geval hier mijn verhaal:

Afgelopen donderdag werd ik wakker met knallende koppijn, gewoon nog naar school gegaan, en meegedaan met de gymlessen. En 's avonds ook wezen werken. Daarna gewoon op tijd naar bed gegaan.

Vrijdag ben ik 's ochtends naar stal gefietst, ook weer met knallende koppijn, en daarna door naar school. Op school ging het steeds meer achteruit, had het gevoel alsof iemand met een hamer in mijn hoofd aan het rammen was.. Ben toen halverwege de dag naar huis gegaan, school had mijn ouders opgebelt en die hebben me opgehaald, want was niet meer in staat om te fietsen. :o 's Avonds kreeg ik onwijs veel kramp en steken linksonderin mijn buik, net onder mijn ribben doorlopend naar mijn heupbot. Ben nogwel naar stal gegaan, maar niet al te lang, en vroeg gaan slapen.

Zaterdag mijn werk afgebelt want het ging echt niet. Kon amper mijn bed uitkomen zonder dat het zeer deed. Daarna lekker een uur in een warm bad gaan liggen, en toen nam de pijn af. Had ik af en toe nog maar last.

Toen ik ging ontbijten, kreeg ik weer pijn. En elke keer als ik weer eet, doet het zeer. En een tijdje erna ook nog, waarna de pijn iets afneemt tot ik weer een beweging maak. Zitten en liggen doen het minst pijn. De hoofdpijn is ook nog niet afgenomen. Heb ook een dagje koorts gehad, maar voor zover ik weet heb ik daar nu geen last meer van.

Heb ook niks raars gegeten of gedaan. Dus geen idee wat het is en waar het van komen kan.

Jullie bokkers enig idee?

Blindedarm kan het niet zijn, want die zit rechts.

Groetjes

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:14

Ik ben ook geen HA, maar je dikke darm ligt volgens mij links in je buik. Wellicht is deze geprikkeld op geirriteerd? Of heb je last van een virus of griepje?

Maar als je het niet vertrouwd gewoon naar je HA :D

bfsunshine

Re: Pijn linksonder buik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 21:16

Wat zijn daar de symptomen van? Ja als het ook niet beter wordt bel ik maandag gelijk, maar ik moet nog wel 2 dagen door..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:19

Je dikke darm links in je buik? Je dikke darm ligt gewoon helemaal rond ;)

Ik gok op een ontsteking, vooral icm met hoofdpijn en koorts.
Beter wel even naar de HA gaan, want wij zijn ook geen dokters :))

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:21

als ik jou was zal ik morgenochtend even contact opnemen met een huisarts en uitleggen wat er aan de hand is ik denk dat deze je wel even wil zien om bijvoorbeeld blindedarmontsteking uit te sluiten.
want hier denk ik aan al kan ik de hoofdpijn niet plaatsen.
wat zeggen je ouders er van?

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:21

Misschien zeg ik nu wel iets raars, maar in mijn familie komt het voor dat de blindedarm aan de linker kant zat. :o Mijn oma bijvoorbeeld (en meerdere) had erge last aan de linkerkant, ze konden niet vinden wat het was, want ja, je blindedarm zit aan je rechterkant is bekend. Totdat ze haar aan de linkerkant openmaakte en daar haar blindedarm vonden. Dus misschien is dit ook bij jou het geval? :+

Verder heb ik geen idee wat je kan hebben. Maar hoort die vele hoofdpijn wel bij mogelijke blindedarmontsteking? Verder geen idee!

Veel beterschap in ieder geval! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:22

Komt idd wel voor dat het 'gespiegeld' is, maar dat is wel zeldzaam..

Idd beterschap :(:)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 21:24

inge1968 schreef:
als ik jou was zal ik morgenochtend even contact opnemen met een huisarts en uitleggen wat er aan de hand is ik denk dat deze je wel even wil zien om bijvoorbeeld blindedarmontsteking uit te sluiten.
want hier denk ik aan al kan ik de hoofdpijn niet plaatsen.
wat zeggen je ouders er van?

Blindedarm zit rechts, en ik heb het links, dus dat kan het al niet zijn. Mijn moeder dacht ook eerst mijn blindedarm, maar toen had ik haar dit ook verteld. Neem zo voor ik ga slapen weer 2 aspirines in en een warme kruik mee naar bed, en dan kijken hoe ik het weekend doorkom.

Heb vroeger wel heel veel blaasontstekingen gehad, misschien dat hier ook wat aan linkt? Deze klachten heb ik alleen nooit eerder gehad.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 21:25

Vernon schreef:
Misschien zeg ik nu wel iets raars, maar in mijn familie komt het voor dat de blindedarm aan de linker kant zat. :o Mijn oma bijvoorbeeld (en meerdere) had erge last aan de linkerkant, ze konden niet vinden wat het was, want ja, je blindedarm zit aan je rechterkant is bekend. Totdat ze haar aan de linkerkant openmaakte en daar haar blindedarm vonden. Dus misschien is dit ook bij jou het geval? :+

Verder heb ik geen idee wat je kan hebben. Maar hoort die vele hoofdpijn wel bij mogelijke blindedarmontsteking? Verder geen idee!

Veel beterschap in ieder geval! :(:)

Oo, mijn vader is vroeger ook geopereerd aan een blindedarmontsteking, maar die had hem ook rechts. Dus lijkt mij dat ik hem dan ook gewoon rechts zou moeten hebben?

dankjewel:)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:25

Bizzybijtje schreef:

Jaaaaah :+ , hahaha als ik het nu zo lees staat het er ook heel stom!

In mijn geval had ik heel veel spanning in mijn onderrug, door verkeerde houding etc. Aangezien ik ook hele vervelende steken had in mijn linkerkant van mijn buik is hier naar gekeken door mijn fysio. Bij mij bleek het mijn dikke darm te zijn. Door bepaalde bewegingen mijn z'n vingers heeft hij dat ding geprikkeld.........maar dat doet hij 'links'..............vandaar het links......... :D snap je het nog? ;)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 21:34

linda_arnold schreef:
Bizzybijtje schreef:

Jaaaaah :+ , hahaha als ik het nu zo lees staat het er ook heel stom!

In mijn geval had ik heel veel spanning in mijn onderrug, door verkeerde houding etc. Aangezien ik ook hele vervelende steken had in mijn linkerkant van mijn buik is hier naar gekeken door mijn fysio. Bij mij bleek het mijn dikke darm te zijn. Door bepaalde bewegingen mijn z'n vingers heeft hij dat ding geprikkeld.........maar dat doet hij 'links'..............vandaar het links......... :D snap je het nog? ;)

Ik heb al jaren een hele slechte rug, maar denk niet dat dit er dan nu uit zou komen. En dan zou dit er niet met eten uit moeten komen lijkt mij?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:38

het klinkt mij in de oren als een nierbekkenontsteking, ik had dezelfde klachten als jij toen ik dat had.
kan je nog rechtop staan of kantel je je bovenlijf naar voren zodat je minder pijn hebt als je loopt?
ik zou iig morgen de huisartsenpost bellen voor een afspraak. neem dan meteen ochtendurine mee in een steriel potje (je kan evt ook een jampotje uitkoken) zodat ze die kunnen testen op aanwezigheid van bacterien en bloed

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 21:40

LiSSy schreef:
het klinkt mij in de oren als een nierbekkenontsteking, ik had dezelfde klachten als jij toen ik dat had.
kan je nog rechtop staan of kantel je je bovenlijf naar voren zodat je minder pijn hebt als je loopt?
ik zou iig morgen de huisartsenpost bellen voor een afspraak. neem dan meteen ochtendurine mee in een steriel potje (je kan evt ook een jampotje uitkoken) zodat ze die kunnen testen op aanwezigheid van bacterien en bloed

Ik kan gewoon rechtlopen, het voelt alleen niet al te prettig :+ . Het gaat wel, heb ook gewoon mijn pony nog gedaan, en dat ging ook wel, alleen word ik erg duizelig als ik te lang buk.( kan ook met een tekort aan ijzer te maken hebben) Heb het meeste last als ik eet en net gegeten heb. Voel het nu ook, maar het is meer zeurderig en niet echt pijn, tot ik echt wat ga doen, of eet.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:41

galstenen? maagprobleem als in: brandend maagzuur of een maagzweer?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:44

ik had echt dezelfde klachten als jij, 1e keer dat ik naar de HA ging dachten ze dat het een verstopping in de dikke darm was. volgende dag werd het alleen maar erger en toen bleek er toch bloed in de urine te zitten. moest meteen naar het ziekenhuis om echo te laten maken voor nierstenen en toen kwamen ze achter nierbekkenontsteking.

maar als je zo veel last hebt zou ik morgenochtend gewoon meteen de HApost bellen...

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 21:44

Mjay schreef:
galstenen? maagprobleem als in: brandend maagzuur of een maagzweer?

Zover als ik weet heb ik geen last van mijn maag. Die zit toch hoger? Het is voornamelijk rond mijn heupbot( er net boven) en af en toe straalt het iets door naar boven.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 21:45

LiSSy schreef:
ik had echt dezelfde klachten als jij, 1e keer dat ik naar de HA ging dachten ze dat het een verstopping in de dikke darm was. volgende dag werd het alleen maar erger en toen bleek er toch bloed in de urine te zitten. moest meteen naar het ziekenhuis om echo te laten maken voor nierstenen en toen kwamen ze achter nierbekkenontsteking.

maar als je zo veel last hebt zou ik morgenochtend gewoon meteen de HApost bellen...

Zover als ik weet zit er geen bloed in mijn urine, heb dat namelijk vaker gehad bij blaasontstekingen en dergelijke. En dat is er nu niet in te zien. Waar zitten je nieren precies als ik vragen mag? :o

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:48

bloed in je urine kan je vaak met het blote oog niet zien, wordt aangetoont met een sticktest.

je nieren liggen net boven je heupen, zeg maar bij die deukjes in je rug. zijn ongeveer een vuist groot.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 21:50

LiSSy schreef:
bloed in je urine kan je vaak met het blote oog niet zien, wordt aangetoont met een sticktest.

je nieren liggen net boven je heupen, zeg maar bij die deukjes in je rug. zijn ongeveer een vuist groot.

Ik heb altijd het bloed in mijn urine kunnen zien, kleine rode stipjes waren het.

Kan daar het probleem liggen als ik op die plek helemaal geen last heb? Het is echt meer aan de zijkant en niet richting midden.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:50

wanneer ben je voor het laatst naar de wc geweest? (ontlasting) ik heb de zelfde (chronische) klachten en ben al 2x met spoed inhet ziekenhuis opgenomen omdat ze dachten dat ik een blinde darm ontsteking had, buitenbaarmoederlijke zwangerschap nierbekken etc etc.....uiteindelijk steeds weer ernstig verstopt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:53

roxxxiejjj schreef:
LiSSy schreef:

Ik heb altijd het bloed in mijn urine kunnen zien, kleine rode stipjes waren het.

Kan daar het probleem liggen als ik op die plek helemaal geen last heb? Het is echt meer aan de zijkant en niet richting midden.

ik ben zelf laborant en mijn urine was toch echt helder en zat geen bloed in ;) toch met die test uit gekomen dat er bloedcellen in zaten. erytrocyten (rode bloedcellen) zijn zoooooo piepklein dat je die nooit ten nimmer met het blote oog kan zien...

je nieren liggen ook aan de zijkanten...

maar weet je, als jij niet naar de hapost wil morgen moet je dat laten. probeer je alleen maar te zeggen dat je met dit soort klachten echt wel moet gaan ;)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:08

Ik zou inderdaad ook even urinemonster af gaan geven morgen vroeg! Heb ook een keertje bloed in mijn urine gehad dat ik het inderdaad ook niet zag..

Maar wat me opvalt, niet beledigend bedoelt ofzo, is dat je alle mogelijke oplossingen meteen afwijst alsof je er ' verstand' van hebt.. Maar goed kan aan mij en aan het tijdstip liggen..

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 07:24

De plaats die je omschrijft daar ligt het sigmoid, het een-na-laatste stuk van je dikke darm. Daarna komt dan nog de endeldarm maar die ligt weer meer naar het midden en loopt naar de anus.

Het sigmoid wil nog weleens een beetje verkleven en dat kan flink zeer doen. Ook kan het zijn dat de "lus' van sigmoid/endeldarm wat raar verloopt en dat die wat knel zit, dat kan erg zeer doen als er ontlasting door moet. Het kan zijn dat in reactie op een maaltijd de peristaltiek in de darm op gang komt en je juist dan de pijn voelt. De combinatie met hoofdpijn, tsjah, bij het sigmoid komen wel erg veel afvalstoffen vrij natuurlijk. Juist daar concentreert zich dat. Dus als daar een probleem zit, kan dat wel gepaard gaan met hoofdpijn. Maar je kreeg de buikpijn pas NA de hoofdpijn, dat zou ik dan juist andersom verwachten als die twee zaken met elkaar te maken hebben.

Hoe is de pijn na een ontlasting en heb je ontlasting gehad? Het klinkt als een dikke darm met ontlasting die in de knel zit. Dat kan heel onschuldig zijn (even goed poepen en klaar) maar een echte afsluiting is geen kattepies !

Ik zou een flinke blaasontsteking of nierbekkenontsteking ook niet uitsluiten, maar dat verschil zou je zelf moeten kunnen voelen (als je plast).
Bij blindedarmontsteking kan de pijn naar de navel gaan, maar dat al je organen omgedraaid liggen (situs inversus) en je blindedarm dus links ligt (en de rest ook omgedraaid) dat komt wel voor hoor maar is wel heel zeldzaam. Wel kan het zo zijn dat de appendix heel lang is, en dat kan pijn op heel rare plaatsen opleveren alsie ontstoken is.

Kortom, je kunt er lang en kort over speculeren maar je hebt echt gewoon een dokter nodig die een onderzoek doet! Dus als deze klachten niet heel snel opknappen en je bv ook neit naar de wc kunt, dan zou ik z.s.m. naar de huisartsenpost gaan.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 16:59

LiSSy schreef:
roxxxiejjj schreef:

ik ben zelf laborant en mijn urine was toch echt helder en zat geen bloed in ;) toch met die test uit gekomen dat er bloedcellen in zaten. erytrocyten (rode bloedcellen) zijn zoooooo piepklein dat je die nooit ten nimmer met het blote oog kan zien...

je nieren liggen ook aan de zijkanten...

maar weet je, als jij niet naar de hapost wil morgen moet je dat laten. probeer je alleen maar te zeggen dat je met dit soort klachten echt wel moet gaan ;)

Ik ga morgen ook hoor, het is niet dat ik niet wil, maar moest alleen het weekend even door.

Ik ben nu al vanaf mijn 13e ziek, heb meerdere malen blaasontstekingen gehad, en met het blote oog toch echt bloed in mijn urine kunnen zien. Dit is uiteraard ook bewezen met testen, dus niet dat ik dit verzin ofzo. ;)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 17:01

Veerle90 schreef:
Ik zou inderdaad ook even urinemonster af gaan geven morgen vroeg! Heb ook een keertje bloed in mijn urine gehad dat ik het inderdaad ook niet zag..

Maar wat me opvalt, niet beledigend bedoelt ofzo, is dat je alle mogelijke oplossingen meteen afwijst alsof je er ' verstand' van hebt.. Maar goed kan aan mij en aan het tijdstip liggen..

Dit is zeker niet zo hoor, ;) maar sommige dingen lijken mij niet te kunnen, omdat ik als ik google die klachten die daarbij horen niet heb. ;)