Sporten mbv dvd, wie doet dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JackenJill

Sporten mbv dvd, wie doet dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 19:33

Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een leuke manier van bewegen, en ik vind het ontzettend moeilijk om die leuke manier te vinden.
Heb een half jaar de sportschool geprobeerd, maar uiteindelijk kwam ik erachter dat ik dit toch écht niks vind. Paardrijden zou ik ontzettend graag weer willen oppakken, maar is helaas financieel nog niet mogelijk. Ook een bijrijdpaard is niet makkelijk, aangezien dat in mijn omgeving erg moeilijk te vinden is helaas.
Nu zat ik te denken aan het thuis sporten. En om gemotiveerd te worden: mbv een dvd! Maar ja, welke dvd? En wat voor sport? Dus ik dacht: laat ik eens inventariseren op bokt of hier mensen zijn die dit doen, en hoe en wat dan. Ook tips voor een leuke sport (niet thuis) zijn welkom, ik waarschuw alleen wel alvast: ben niet de makkelijkste in het uitkiezen van een sport. Heb al veel bekeken en bedacht, en vervolgens weer aan de kant geschoven.. :o

Dus.. laat eens horen! En alvast bedankt!

JackenJill

Re: Sporten mbv dvd, wie doet dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 13:18

Helemaal niemand??

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:28

Klinkt bekend :) Sportschool is ook niet mijn ding, vind t eigenlijk maar saai.. Een poosje thuis gesport met een Wii, spel Active Sports geloof ik. Behoorlijk veel intensiever dan Wii Fit, tenminste als je goed meedoet. Ook met een dvd: Kickbox Bootcamp, ooit voor 3 euro bij de Bart Smit gehaald. Hierop staan 6 of 8 workouts van 10 minuten. Vooral de buikspieroefeningen zijn killing :)

Voordeel van thuissporten is dat het bijna altijd kan, je niks nodig hebt (een yogamatje oid is trouwens wel aan te raden voor de buikspieroefeningen) en dat je zelf kan bepalen wanneer/hoe lang enzo. Nadeel: je moet zelf je dvdspeler aanzetten en het ook gaan doen, als je niet in je eentje op je kamer/thuis bent is t nogal raar en er doet niemand met je mee. Op de workouts ben je trouwens ook best snel uitgekeken, want geen variatie..

Inmiddels ben ik 3 maanden aan de Zumba. Ik, zonder ritme en een absolute anti-danser, en ik vind t echt superleuk! T gaat snel, het is afwisselend en ik heb t super naar mn zin. Misschien is zoiets iets voor je? Gewoon een keer een proefles nemen en dan maar zien hoe je t vindt..

Succes!

JackenJill

Re: Sporten mbv dvd, wie doet dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 18:49

Bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels een dvd-box gekocht: Billy Bootcamp ofzoiets. Ben erg benieuwd, heb alleen maar positieve reacties gelezen erover dus ben benieuwd.

Ik weet indd dat er voor- én nadelen zitten aan thuis sporten. Maar de sportschool was voor mij nog veel vrijblijvender. En daarvoor moest ik de deur uit, wat de drempel nog hoger maakte, haha!
Zumba heb ik ook geprobeerd, en de eerste lessen vond ik dat leuk. Vond het alleen niet heel intensief, was er wel eventjes moe van, maar dat was snel weer voorbij.

Ben benieuwd hoe de bootcamp me gaat bevallen, haha!