Nuvaring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Nuvaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 15:39

Hoi meiden!

Nu ik iemand zie, wil ik weer aan de anticonceptie. Iets met double safe en geen kinderen willen ;) . Ik gebruikte de pil, daar ben ik al een jaar mee gestopt en die vond ik ook onhandig, ik vergat hem steeds met als resultaat een te vroege stopweek of een spannende stopweek :o

Nu wil ik de nuvaring proberen, en ik ben op zoek naar ervaringen. Blijft ie op zn plek zitten? Hoe haal je hem eruit? Kan ie niet richting eierstok schieten ofzo?

Bedankt voor het lezen/antwoorden!

zonnebloem18

Re: Nuvaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:42

Ik gebruik hem nu al een flinke tijd en hij bevalt me erg goed.
Ik voel hem niet zitten (de eerste dagen controleerde ik dat elke keer bij het plassen) en ook tijdens de seks hebben we er geen last van.
Je haalt hem eruit door hem er gewoon weer uit te trekken, vinger door de ring en trekken heel simpel.
Hij kan nergens heen schieten want hij zit gewoon in je vagina en niet in je baarmoeder.

muc

Re: Nuvaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:46

Ik gebruik de nuvaring ook al jaren en vindt het ideaal.
Zonnebloem18 heeft denk ik de vragen al beantwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:46

Ook hier goede ervaringen, vergelijkbaar met die van Zonnebloem. :)

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:48

Ook hier goede ervaringen. Ik haalde hem er overigens wel uit voor de 18+ activiteiten ;) Je kunt hem er dan gewoon uithalen als je hem binnen drie uur maar weer inbrengt.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:48

Ik gebruik hem ook alweer ruim 2 jaar. Ik ben er heel erg tevreden over en zou voor geen goud meer terugwillen naar de pil. Blader anders eens door het centrale anticonceptie topic, daar is ook veel te vinden!

Hij blijft bij mij perfect op zijn plek zitten (hoe hij zit maakt weinig uit, zolang hij maar in contact is met het slijmvlies).
De ring is vrij groot (5 cm doorsnee) maar heel flexibel dus je vouwt hem makkelijk dubbel en schuift hem als een tampon naar binnen. Hij zit lang zo diep niet en je kan hem heel makkelijk weer eruit vissen door een klein stukje met je vinger naar binnen te gaan en erachter te haken.
Naar de eierstokken word hem niet want hij krupt niet zo ver omhoog en door je baarmoedermond gaat hij allang niet denk ik ;)
Ik voel hem in het dagelijks leven niet zitten, met de seks ook niet, mijn partner ook niet. Dit is bij de meeste vrouwen zo. Als je hem wel voelt kan je hem 3 uur per 24 uur uit doen dus dat moet lukken.
Hij zakte bij mij de eerste maand wel eens iets maar nóóit helemaal uit.
Je moet jezelf ongeveer 3 maanden de tijd gunnen om te wennen, de eerste maand viel me wat tegen (omdat ik hem regelmatig voelde zitten) maar bij de 2e ring ging het perfect.
Ik gebruikte hiervoor microgynon 30 en in nuvaring zit maar de helft aan hormonen, ik voel me echt veel beter!

Ik kan het iedereen aanraden om in ieder geval te proberen. Ik ging naar de huisarts omdat nuva mij interessant leek en ik anders wel een spiraaltje wilde (maar bang was voor de kramp/pijn die je de eerste weken/maanden kan hebben, ik heb namelijk altijd erg veel pijn in mijn menstruatie dus was daar beetje panisch voor). we hadden afgesproken dat ik eerst dit zou proberen (omdat dat ook iets makkelijke rprobeert dan een spiraaltje :P ) en ik ben zeeeeeer tevreden!
Doorringen kan ook maar dat heb ik nog nooit probeerd (pil kon ik ook niet langer dan een week doorslikken omdat ik anders nóg beroerder werd). ik wil het nog wel een keer proberen maar tot nu toe nog niet 'gedurfd'.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:49

O ja ik schrok in het begin trouwens van hoe groot hij is, zo'n 5,5 centimeter in doorsnee maar je voelt hem echt niet zitten.
Het is heel handig dat je hem gewoon 3 weken kan laten zitten en dan een week niets gebruiken of gewoon nog weer een ring er achteraan.

Verder is er qua libido niks veranderd (alleen maar beter geworden) en is mijn humeur ook niet veranderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:49

Nu vraag ik me toch al een tijdje af... wat als je vriend/man wat groter dan gemiddeld geschapen is... dan komt hij dat toch tegen? :=

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:50

Rock schreef:
Nu vraag ik me toch al een tijdje af... wat als je vriend/man wat groter dan gemiddeld geschapen is... dan komt hij dat toch tegen? :=

Ik heb het dus ook eerlijk gezegd niet eens geprobeerd. Voor mijn gevoel wordt dat een beetje 'ringsteken' :=
Ik haal hem er gewoon uit.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:51

Nou ook als hij niet groter geschapen is, bij mij zit dat ding nog geen halve vinger van de 'ingang' verwijderd, maar dat maakt helemaal niet uit! gaat er gewoon 'langs'. Hier nog geen enge dingen met ringsteken ofzo gehad :P
Als het wel in de weg zit kan je hem uit doen!

@figaro: ook nog nooit geprobeerd? zou het op z'n minst proberen want grote kans dat je er echt helemaal niks van merkt en je partner ook niet!
Laatst bijgewerkt door Ilsemarie op 08-10-10 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:51

Hij zit al heel erg voorin 4cm is genoeg om hem te raken maar gek genoeg heeft mijn vriend er geen last van.
Ik was in het begin nogal bang voor ringsteken :D maar ook dat gebeurde niet hij blijft prima zitten en hij voelt hem niet eens.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:52

Rock schreef:

Ringsteken. :j

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:53

Ik heb die ring ook een tijdje gebruikt.... Vond het niks! Ik haalde hem ook er uit voor 18+ activiteiten ;) wat een gepiel iedere keer! Constant met je vingers dat ding eruit pulken en er weer in proppen... ;( En soms vergat ik hem er weer in te doen... Niks voor mij! Ik voelde me er ook niet safe genoeg bij dus.. En mijn vriend voelde het idd ook zitten!

Succes met je keuze!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 15:54

Nou dat was mijn volgende probleem idd, not that it's any of your business... Maar hij is... 'erg aanwezig'.

Maar als ik die ring er 3 uur uit kan halen is er niks aan de hand gelukkig

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:54

Rock schreef:

Ja en dat schijnt een extra voordeel te zijn :D ;)

Ik heb hem ook gebruikt maar ik vond het niet prettig ben er na een jaar mee gestopt.
Ik had veel last van doorbraakbloedingen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:55

Probeer hem eerst eens te laten zitten, bij mijn ex haalde hem eruit omdat hij het raar vond maar bij mijn huidige vriend had ik die mogelijkheid niet dus heb ik hem laten zitten.

Medea

Ik heb de nuvaring inmiddels een jaar of 3, ik ben er echt super tevreden over. Ik had erg veel last van de pil, werd er goed ziek van, met de ring heb ik nergens last van. Inbrengen en eruit halen is een eitje, ik voel hem nooit zitten. Bij 18+ activiteiten ook nooit klachten gehoord.

Daphx93

Maar met wat voor pil kan je hem vergelijken kwa hormonen?
Want alle pilllen zijn voor mij te licht..
Ik zit er namelijk aan te twijfelen om hem ook te nemen :)

Figaro

Ilsemarie schreef:
@figaro: ook nog nooit geprobeerd? zou het op z'n minst proberen want grote kans dat je er echt helemaal niks van merkt en je partner ook niet!

Nee nooit geprobeerd. Maar ik vind het ook helemaal niet vervelend om hem even te verwijderen en weer in te brengen.

Ilsemarie

@lieveli: je kan hem er idd uithalen en het is denk ik toch gewoon proberen! kan net zo goed zijn dat het bij jou wel prima gaat!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:56

Ik gebruik al 2,5 jaar de Nuvaring en ben er erg tevreden over. Ik voel hem eigenlijk nooit zitten, enkel tijdens de zogenoemde 18+ activiteiten. Dan gaat hij er dus gewoon uit :)

Je kunt hem qua hormonen volgens mij niet echt vergelijken met de pil, de hormoonafgifte is lokaal waardoor je er ook minder van nodig hebt.
Laatst bijgewerkt door Justy op 08-10-10 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:56

Ringsteken? :') Maareuh... *denkt verder*

De doorsnee van zo'n ring is 5cm toch? Wat nou als je partner euh... bréder is dan dat? :')

Dan is het geen ringsteken, maar ringschuiven toch? :') of je zit vast :+

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:57

XmissdaphX schreef:
Maar met wat voor pil kan je hem vergelijken kwa hormonen?
Ik zit er namelijk aan te twijfelen om hem ook te nemen :)

Ik had bij de pil nooit doorbraakbloedingen, bij de ring wel af en toe.

Figaro

XmissdaphX schreef:

Dat kun je lastig vergelijken. Er zitten minder hormonen in, maar ze worden wel op de juiste plek afgegeven, dus je hebt ook minder hormonen nodig.

NatasjavE

Rock schreef:
Ringsteken? :') Maareuh... *denkt verder*

De doorsnee van zo'n ring is 5cm toch? Wat nou als je partner euh... bréder is dan dat? :')

Dan is het geen ringsteken, maar ringschuiven toch? :') of je zit vast :+

hou op :') :')

Zie 18+ beelden voor me...