Zwemmers op bokt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Zwemmers op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 19:27

Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die dagelijks of wekelijks zwemmen ?

Zwemmen jullie gewoon baantjes, of gebruik je een bepaald schema?

Ik ben nu begonnen met dagelijks zwemmen (uitgezonderd zaterdag en zondag) en met een schema dat ik op internet gevonden heb.Op donderdag doe ik Aquarobics.

Ik probeerde hiervoor 3 keer in de week te zwemmen en dan gewoon baantjes maar ik merkte dat ik wat structuur miste en dat het doelloos baantjes zwemmen er voor zorgde dat ik me verveelde en dan dus al na een klein half uurtje opgaf.

Nu volg ik een schema dat nu nog makkelijk is maar straks wat zwaarder wordt, en ik kan merken dat ik makkelijker zwem omdat ik een 'doel' heb.

Ik zwem overigens voor 2 redenen: 1 Ik wil afvallen en ik moet meer bewegen. 2 Ik heb bekken en rug problemen , gewone sporten op het droge land zijn voor mij niet goed te doen.

Ik zou zeggen: 'Zwemmers op bokt, verenigt u! en laat wat van je horen :D
Misschien kunnen we tips uitwisselen?

Anoniem

Re: Zwemmers op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:29

Waar heb je dat schema gevonden?
Ik zwem ook wel eens maar het kost altijd zoveel tijd...

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 19:33

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:27

Ik zwem een a twee keer per week gewoon baantjes. Ben begonnen met 10 en zit nu (4 weken later) op 14. Ben eigenlijk best trots op mezelf ;)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 20:42

Hoe lang zwem je over die 14 baantjes Blue_eyes? en is dat in een 25 of50 meter bad? ( of ander formaat :+ )

Als ik gewoon baantjes ga zwemmen in een rustig tempo haal ik zo'n 12 - 14 baantjes per uur in een 50 meter bad.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:44

Ik denk dat het bad ongeveer 30 meter is, het is een recreatiebad, want in het gewone bad geven ze overdag schoolzwemlessen ;) en 's avonds werk ik vaak.
Ik doe er meestal een kleine 20 minuten over. Als ik met mijn zwemvriendin ga een klein halfuur, want dan hebben we teveel te kleppen onder het zwemmen :D
Voor mij is het overigens vooral voor de spierversterking in mijn rug en armen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:44

Ik heb een tijdje aan baantjeszwemmen gedaan
Aangezien ik met mijn conditie direct op 50baantjes zat was het voor mij al snel vervelend

Misschien iemand tips waardoor ik het weer leuk ga vinden? :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 09:54

misschien is een schema ook wat voor jou ?

ik merk dat als ik gewoon alleen maar baantjes trek ik me ga vervelen omdat ik geen doel heb.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:30

Ik ben ook aan het zwemmen..
Heb nu zo'n 6x gezwommen..
Wil vanaf volgende week 3x per week gaan zwemmen.

Ben eerst begonnen met 3 x 10 baantjes met tussendoor 2 min. rust.
Daarna 4 x 10 met 2 min. rust tussen door.

Gisteren heb ik 2 x 25 baantjes getrokken met 2 min. rust tussen door.

Heb het dan over banen van 25 meter..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:38

Ik zwem ook, niet iedere week, maar wil ik wel proberen om te doen.
Zondagochtend hopelijk even... dan zwem ik inderdaad baantjes. Ik heb vorige keer niet gezwommen op het aantal baantjes, maar op tijd. Dus vorige keer 15 minuten.
Als het even kan wil ik zondag een half uur zwemmen en daarna relaxen in het stoombad en bubbelbad.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:12

Ik heb deze zomer veel gezwommen, toen kon het nog gratis vanwege mijn vorige werk.

Daar was een 50-meter bad en ik ben begonnen met ongeveer 10 banen. 3 keer per week. Week later opgebouwd naar 15 banen en op het laatst zwom ik ongeveer 20 tot 25 banen in drie kwartier. Eigenlijk zijn het 40 / 50 baantjes in een gewoon 25-meterbad.
In het begin vond ik het loodzwaar maar ik vond het opbouwen erg makkelijk gaan!

En ik zwom vaak met een collega en dat maakte het ook leuker. Als ik alleen zwom, stelde ik mezelf een tijdsdoel "Om 18:45 wil ik zoveel baantjes hebben gezwommen". Hielp ook!

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:54

Bij ons in het zwembad heb je conditiezwemmen, dan word je iets minder dan een uur vermaakt met allerlei opdrachten. mijn baan zwemt dan ongeveer twee km (80 banen in 25 m bad) maar de afstand hangt af van de baan waarin je zwemt. Daarnaast probeer ik nog een keer in de week zelf drie km te zwemmen, dan spreek ik het liefst af met iemand uit mijn baan dan motiveer je elkaar.
Ik denk dat je in veel zwembaden wel zoiets hebt, verveel je je niet en is ook nog gezellig:)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:01

:wave: Hier ook een waterrat

Ik zwem 2 keer per week in een 50 meter bad, zo'n 45 minuten per keer, dan ben ik het slalommen om de ouderen wel weer zat :D

Ik probeer flink door te zwemmen, meestal 20 rondjes (zo'n twee km), afwisselend borstcrawl, rugcrawl, schoolslag en flinke stukken onder water. Ik ben niet tevreden als ik niet doodop uit het water kom. Mijn conditie is echt met sprongen vooruit gegaan sinds ik weer regelmatig zwem.

Ik ga juist graag alleen, ik kom er echt om te sporten, niet voor de gezelligheid.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:08

Hahaha ik doe alleen maar schoolslag... de rest kan ik niet. :+

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 21:13

Ik doe enkel schoolslag, soms op mn rug.

borstcrawl wil niet echt omdat je dan ook met je hoofd in het water moet, maar ik draag een bril , want met lenzen in durf ik niet ( bang dat ik ze kwijt raak) en zonder bril zie ik dus gewoon niets :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:22

Hier ook een zwemmer.
Ik heb vroeger altijd wedstrijd gezwommen. Daarna naar de reddingsbrigade gegaan. Daar na een jaar of 10 mee gestopt begon het zwemmen toch weer te kriebelen.

Ik zwem in een half uur een baan of 60-70 in een 25m bad. Altijd 4 school, 2 borst en 2 rug en dan weer van voor af aan. Ik wil dadelijk de borstcrawl gaan opvoeren, maar ivm een schouder blessuren moet ik daar voorzichtig mee zijn.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:24

Oh, ik wilde trouwens zondag gaan zwemmen, maar dat gaat niet door. Ik blijf morgennacht nl. in Brighton slapen in plaats van dat ik thuiskom... hahaha. En dan zondag door naar Londen.

Maandagmiddag ben ik weer vrij dus dan wil ik in ieder geval een work-out doen in de gym. Maar misschien ga ik in plaats daarvan wel zwemmen...

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:00

Vind de schema's niet echt uitdagend.
Zwem vaak samen met een vriendin en dan doen we 60 baantjes waarvan 5 alleen benen en 5 alleen armen. Rest is borstcrowl.
En aan het eind nog een baantje vlinderslag voor de leuk.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:18

Ik zwem iedere vrijdag avond bij de reddingsbrigade. Geef eerst 2 uur training en mag daarna zelf ff lekker zwemmen :)

jilleroo schreef:
Ik doe enkel schoolslag, soms op mn rug.

borstcrawl wil niet echt omdat je dan ook met je hoofd in het water moet, maar ik draag een bril , want met lenzen in durf ik niet ( bang dat ik ze kwijt raak) en zonder bril zie ik dus gewoon niets :+

Ik heb een jongetje in mn groep en die zwemt gewoon met zn bril op. Heeft hier geen problemen mee. Wellicht een keer proberen? :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 15:35

heeft hij er geen last van dat ie van zn neus af schuift? Ik ben als de dood dat ie naar de bodem valt en ik hem niet terug kan vinden :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:21

Jilleroo, maak anders zo'n touwtje aan je bril. Dan kan je hem niet verliezen. Ik kan begrijpen dat dat net even wat fijner zwemt!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 16:30

ja dat of, vroeger had ik van die schuimoortjes verleng dingen om om mn bril te doen tijdens paardrijden ( daar hobbelde hij van mn neus af) misschien dat ik daarook eens achteraan ga, dan loopt hij om mn oor heen

*edit*

of zoiets misschien
http://www.brilmax.nl/accessoires/neopr ... ndjes.html

nog even verder kijken.