Van blond naar bruin en nu wil ik graag weer terug.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Van blond naar bruin en nu wil ik graag weer terug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 13:56

Hallo,

Ik heb afgelopen vrijdag mijn haar bruin geverfd. Het was de bedoeling dat het licht kastanje bruin zou worden maar het is gewoon kastanje bruin geworden.
Ik heb dus ongelovelijke spijt en wil graag weer terug naar blond of dus licht kastanje bruin.

Het liefst zou ik nu naar de kapper rennen om het gewoon weer blond te laten verven maar ik wil geen dood haar en ik heb geen geld voor de kapper momenteel :Y) .

Head en shoulders zal ik morgen even in huis halen en ik ben het nu met blond shampoo aan het proberen.

Iemand een low-budget idee om mijn haar weer een beetje richting mijn natuurlijke haarkleur te krijgen? :D

CleovG

Re: Van blond naar bruin en nu wil ik graag weer terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:59

Terug naar blond zal het niet helemaal gaan. Maar als dit de eerste laag bruine verf is vervaagt het wel heel snel, binnen 1-2 weken is het echt heel wat tinten lichter. En met head en shoulders wassen, daarvan vervaagt het naar mijn idee ook snel van.

JodieR

Geduld hebben ;-) Nee sorry verder weet ik ook niks.

amazone77

zou toch maar even naar de kapper gaan. ;) misschien even geld lenen van je ouders? bij mij duurde het dik een half jaar voordat ik weer terug bij mij oude vertrouwde kleur was.
ik doe het dus ook nooooit meer. :D
bij mij hebben ze heel veel hi lights er in gezet.
helemaal weer verven zou ik niet doen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:00

Als je een emmer met water vult + een beetje citroensap... dat schijnt ook wat te bleken. Gewoon even snel door je haar spoelen.

Of het goed is, is een tweede en daar kan ik helaas geen antwoord op geven. :+

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:00

Ik zou vooral niet zelf gaan proberen om je haar een andere kleur te geven. Ik denk dat je dan een grote kans hebt dat je haar helemaal dood gaat. Ik zou een paar weken rond lopen en dan weer naar de kapper om het langzaam blond te laten maken.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten zeg ik altijd.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:03

Ik heb precies hetzelfde gehad.. Het wordt vanzelf wat lichter, en over een week of vier naar de kapper gaan en het met highlights steeds wat blonder maken..

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 14:03

3bengels schreef:
Ik zou vooral niet zelf gaan proberen om je haar een andere kleur te geven. Ik denk dat je dan een grote kans hebt dat je haar helemaal dood gaat. Ik zou een paar weken rond lopen en dan weer naar de kapper om het langzaam blond te laten maken.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten zeg ik altijd.

Haha,
Het is dus geen ramp om nog een paar weken met bruin haar rond te lopen, het staat gelukkig niet vreemd.
Maar ik mis mijn blonde koppie toch wel.

Daarom zijn extra tips toch wel welkom O:)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:06

wassen met head en shoulders lijkt me tot nu toe het beste plan.
Kan je van zoiets anders ook niet oranje worden? daar zou ik wel mee oppassen :=

@annash: dat met citroensap is toch dat je dat in je haar moet doen en dan in de zon moet gaan zitten en dat het daardoor pas bleekt?!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:09

als je een beetje handig bent zelf high lights er in zetten zodat het toch wat lichter lijkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:11

juline schreef:
als je een beetje handig bent zelf high lights er in zetten zodat het toch wat lichter lijkt

Moet je ook mee oppassen dat t niet groen of oranje wordt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:14

Ilsemarie schreef:
wassen met head en shoulders lijkt me tot nu toe het beste plan.
Kan je van zoiets anders ook niet oranje worden? daar zou ik wel mee oppassen :=

@annash: dat met citroensap is toch dat je dat in je haar moet doen en dan in de zon moet gaan zitten en dat het daardoor pas bleekt?!

Ik heb toen gehoord dat gewoon je haar uitspoelen met een mix van water en citroensap ook al helpt.
Ben er alleen niet aan toegekomen om het zelf te proberen. :) Maar voor mij was het dan ook niet nodig, haha.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:16

Idd met puur citroensap (niet uit een flesje, van een echte citroen!) kun je t flink opbleken. Wel heel zorgvuldig erin doen, anders wordt t vlekkerig :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:16

Daarom het advies om het met water te mengen en je haar daarmee uit te spoelen... gaat een stuk makkelijker. :)

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:18

Oeh altijd spannend..

Ik heb dit twee keer zelf gedaan en de eerste keer ging alles prima en werd ik weer een nette kleur blond, maar de tweede keer sloeg het toch wat oranje uit :=

Daarom mijn advies om het zeker bij de kapper te doen, maar als je het echt zelf wil doen zal je eerst een 'ontkleurder' (kan je gewoon bij de da ook vinden) in je haar moeten doen en daarna de kleur blond. Maargoed dit werkt dus ook lang niet altijd.

Ik heb toen inderdaad ook de tip gehad om head&shoulders te gebruiken :j

Waarom blijf je niet even met de kleur bruin rond lopen todat je weer wat geld hebt? :D Gewoon voor de zekerheid..

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 14:41

noekje schreef:
Waarom blijf je niet even met de kleur bruin rond lopen todat je weer wat geld hebt? :D Gewoon voor de zekerheid..

Dit sowieso maar tot die tijd probeer ik alle huis tuin en keuken producten uit om de pijn ietsjes te verzachten..

Ik heb dus zojuist heel veel blond shampoo in mijn haar gedaan (droog haar) handoek er om heen en een fohn er door heen geblazen.
En het is nog nat van het uitwassen maar volgens mij, is het al ietjes lichter.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:56

ik verf al zeker 8 jaar me haar zelf. Van blond naar donker bruin en weer terug naar blond. Gewoon regelmatig laten knippen. Maar heb nog nooit gehad dat het groen of een andere vreemde kleur is geworden. Ja 1 keer groen door zwembad water toen ik 6 was haha. En zeker blond shampoo helpt ook erg goed. Soms iets te goed haha. Ben van mezelf heel erg blond en afgelopen jaar ook gewoon me eigen kleur gehad. Wilde fr wat low lights door heen maar gebruikte toen john frieda blond. Was na 2 keer wassen niks meer van iets donkers te zien haha.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:32

gewoon effe laten zitten, waarschijnlijk moet je gewoon even wennen en valt het binnen een dag of drie heel goed mee ;)

en anders idd head en shoulders