Altijd bang om zwanger te zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Altijd bang om zwanger te zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:02

Hoi,

Ik heb lang getwijfeld om hier een topic over te maken, maar ik word er toch wel een beetje gek van.

3 maanden geleden heb ik voor het laatst seksueel contact gehad zonder penetratie, ik was ook aan de pil. Ik ben alle maanden (juli, augustus en september) gewoon ongesteld geworden en hierbij ook niet minder bloedverlies gehad. Midden september kreeg ik wat steken in mijn buik, dus ik helemaal in paniek een clear blue test gehaald, deze gaf ook negatief aan. Daarna ook weer gewoon ongesteld geworden. Afgelopen vrijdag werd ik duizelig (ben ook verkouden en anders kan het nog 100 redenen hebben natuurlijk) dus ik weer helemaal in paniek. Dinsdag avond kreeg ik ineens een heftige steek in mijn onderbuik en later op de avond krampen die ook vrij snel weer verdwenen. Vanochtend weer lichte steken en nu lijkt het alsof rechts van mijn navel en rechter onderbuik "raar" voelt. Ook zijn mijn borsten wat gevoeliger, maar niet bij bewegingen als springen.

Ik zit mezelf echt constant gek te maken bij ieder pijntje dat ik heb, moet ik een keer extra naar de WC (vind je het gek na een pot thee) dan ben ik alweer in paniek.

Dit is toch niet realistisch meer?

Jaimyliefje

Re: Altijd bang om zwanger te zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:04

Nou, je zegt het zelf. 'dit is toch niet realistisch meer'
Stop worrying! ;)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:04

Nee :+

Haha sorry, maar misschien kun je hier beter een keertje met een HA of Psych over praten!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:05

Als je steken blijft houden, zou ik toch een keer laten controleren. Niet op zwangerschap, maar er kunnen andere dingen aan de hand zijn...

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:06

Tenzij je graag geld uit geeft aan testen.. zou ik niet zo twijfelen.. Daar maak je jezelf alleen maar gek mee... (of wil je het onbewust heel graag?)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:07

Waarom ben je er zo bang voor? Kennelijk houdt het je wel bezig, moet toch een reden voor zijn?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:07

Waarom ben je bang?
Ik vond zelf de pil niet zo'n veilig idee, ook omdat ik nog wel eens last van m'n buik heb. Dus daarom ben ik overgestapt op nuvaring, dat geeft mij een veilig gevoel! Verder gebruiken we meestal ook een condoom dus dat is nog weer extra veiligheid. (en met die ultra dunnen van tegenwoordig hoeft dat geen bezwaar te zijn).
Op die manier kan je misschien je angst een beetje minderen!

buik rechts onderin kan blinde darm zijn, maar een klein beetje last moet niks betekenen.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:09

Lame schreef:
Tenzij je graag geld uit geeft aan testen.. zou ik niet zo twijfelen.. Daar maak je jezelf alleen maar gek mee... (of wil je het onbewust heel graag?)

Ik wil het juist absoluut niet, het is ongeveer mijn grootste angst haha :+

Bedankt voor de geruststellende berichten.

Maar als ik dan op internet weer lees over dat iemand zwanger is terwijl ze ongesteld is en een negatieve test heeft word ik weer helemaal gek. En als iemand zegt dat je met de pil altijd ongesteld blijft, dan is het ook weer raak... }:0

@ Bramasole: Het houdt me dus zo bezig omdat ik echt absoluut niet zwanger wil zijn/ worden.

@ Ilsemarie: Ik heb ook geen contact met penetratie omdat ik dan dus echt helemaal gek word, heb slechts "handwerk" gedaan en zelfs daar word ik helemaal hysterisch van...

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:11

heb je geen blaasontsteking??
en als je zo bang bent om zwanger te worden? waarom gebruik je dan geen condoom?? zijn weinig mensen die door de pil en het condoom heen gaan.. of je overweegt om je te laten helpen?? dan hoef je je er geen zorgen meer over te maken en is dit wellicht voor je partner ook wat fijner?
De meeste mensen die door de pil heen zwanger raken gebruiken hem niet goed.
Ik was binnen 3 week zwanger nadat ik was gestopt met de pil, maar heb er in die 14 jr dat ik de pil gebruik nooit geen problemen mee gehad.

Anoniem

Gewoon stoppen met googlen. Dan voel je je vast snel een stuk beter ;)

tanya89

Niet echt nee, maar je kan er zo over inzitten dat je schijnzwanger kan zijn. Ik zou zeggen, zet alles op een rij; je bent gewoon ongesteld, je bent aan de pil geweest, test is zegt van niet, geen penetratie.. Kan eigenlijk gewoon niet ;)
Wat betreft die steken kan je misschien een beetje urine naar de huisarts brengen om te laten testen of het geen blaasontsteking is.
Enne van de pil kunnen je borsten ook groter/gevoeliger van worden ;)

MilaMila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:12

CCCCorine schreef:
Gewoon stoppen met googlen. Dan voel je je vast snel een stuk beter ;)

Goede tip, daar kun je zoo neurotisch van worden!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:13

CleovG schreef:
Lame schreef:

Ik wil het juist absoluut niet, het is ongeveer mijn grootste angst haha :+

Bedankt voor de geruststellende berichten.

Maar als ik dan op internet weer lees over dat iemand zwanger is terwijl ze ongesteld is en een negatieve test heeft word ik weer helemaal gek. En als iemand zegt dat je met de pil altijd ongesteld blijft, dan is het ook weer raak... }:0

Kom je die dan toevallig tegen of ben je er naar op zoek geweest? Want dat moet je dan ook niet gaan doen :=
Je moet jezelf niet zo gek maken hoor! Die steken kunnen inderdaad van alles zijn! Al eens gedacht aan een blaasontsteking?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:15

@ Ayhno: Zoals ik al zei, heb ik geen contact met penetratie gehad... Blaasontsteking weet ik niet, want de keren dat ik moet plassen is het gewoon een normale hoeveelheid, geen kleine beetjes en ik heb ook geen branderig gevoel...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:16

Oooh herkenbaar! Heb ik ook gehad, toen het uit was met m'n ex... Ik droomde zelfs dat ik zwanger was! Verschrikkelijk was dat! In mijn droom moest ik hem dan ook nog vertellen dat ik een kind van hem zou krijgen enzo... Brrr....
Maar gelukkig, ging het vanzelf weer over! (toen ik me bedacht dat ik dan nu toch ECHT wel een buikje moest hebben :') )

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:17

Wow ik dacht dat ik af en toe erg was, maar ik raakte pas in paniek toen ik zonder reden flauwviel :=

Kom op, lees je bericht nog eens na, je bent Maria niet dus hoe wil je zwanger zijn geworden? Bij goed gebruik van je pil is de kans op zwangerschap rond de 1/1000 en dat geldt als je wél seks hebt gehad ;)

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:17

misschien is sex met een vrouw dan een betere optie als een man :P (grapje)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:19

Waar komt die angst vandaan? Je klinkt echt dwangmatig en neurotisch, ga inderdaad eens met je huisarts praten en vind je dat te ver gaan dan zit er maar een ding op, CELIBAAT.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:23

@ Janine 1990: Ik droom er idd ook over, dat maakt het nog erger :P

@ Ayhno: dat is misschien inderdaad wel de oplossing haha :P

Ik zag net nog een opmerking voorbij komen om mezelf te laten helpen, ik neem aan dat hier steralisatie mee bedoelt wordt? dat wordt naar mijn weten niet gedaan als je 18 bent...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:25

maar waarom zou je je nu al willen laten helpen? de kans is wel groot dat je er over 15 jaar anders over denkt... ;) Lijkt me wel erg radicaal!

Ben wel benieuwd of het ook aan de pil zelf ligt dat je bang bent, want dan kan je ook overstappen op andere anticonceptie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:27

Echt, het gaat over... Je bent 18, was ik toen ik dat steeds dacht ook... :P En aangezien het drie maanden geleden is, vraag ik me af, is het misschien dezelfde situatie???? Verkering uit, angst dat....

Ik zie niet in waarom je meteen met een psych moet gaan praten, ik denk dat iedere vrouw dit wel eens meemaakt. Altijd maar die woorden: "Je moet met iemand gaan praten..." Pfff, wat een onzin zeg...
Nee, geloof me, het gaat wel weer over hoor!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:30

Ilsemarie schreef:
maar waarom zou je je nu al willen laten helpen? de kans is wel groot dat je er over 15 jaar anders over denkt... ;) Lijkt me wel erg radicaal!

Ben wel benieuwd of het ook aan de pil zelf ligt dat je bang bent, want dan kan je ook overstappen op andere anticonceptie.

Ik ben sinds zondag gestopt met deze pil omdat ik klachten heb die daar idd wel van kunnen zijn, ook migraine en nog wat kleinere klachten. Dit keer slikte ik de dianette (diane 35 is dat geloof ik)
1,5 jaar geleden heb ik de pil ook geslikt, deze keer de yasmin, hiervan kreeg ik meteen hele zware bijwerkingen zoals 3x per week migraine, veel gewichtstoename, altijd moe, lusteloos etc.

Ik dacht dat het met deze pil wel mee viel, maar bijwerkingen kunnen ook later optreden toch? deze pil slikte ik vanaf maart.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:30

Ik had ook weleens van die 'angsten',... omdat wij toen nog vrij klein woonde. Daarna was ik er al relaxter over toen wij gewoon een normaal huis hadden.

Maar één ding was wel zeker, toen ik zwanger was wist ik het ook écht, toen voelde ik me duidelijk heeeeel anders en nee, niet eens misselijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:30

Joh meid, probeer je niet zo druk te maken.
Alles pijntjes en dingetjes die je nu voelt, heb je normaal waarschijnlijk ook wel eens, alleen nu ben je er ontzettend op gefocussed, dus vallen ze je extra op. (terwijl je het anders wss af zou doen met 'hmm pijntje, whatever')

Ik ken het wel hoor, zwanger raken is ook mijn grootste angst.
En hoewel ik weet dat het praktisch onmogelijk is qua maatregelen, kan ik ook zo vreselijk paranoia zijn. (Ga ook overal op letten dan en ben er dan ook echt van overtuigd dat ik zwanger ben. Maar het zakt ook weer af en dan ben ik weer normaal :+)

En voor de mensen die zich afvragen waar die angst vandaan komt...
Er zijn ook mensen (zoals ik bijvoorbeeld) die geen kinderen willen ;)
En ja, je kan altijd abortus plegen, maar in mijn hoofd ben ik dan ook al zo ver dat ik denk 'omg, straks ben ik zwanger en ben ik al te laat voor abortus!' wat dan??
Geen idee of de TS ook zo denkt, maar kan me er echt wel iets bij voorstellen.

TS, komt wel goed.
Je bent niet zwanger, zo wel dan ben je een medisch wonder ;) :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:31

w'at heb je nou precies gedaan? :+ steken in de onderbuik kunnen op meerdere dingen wijzen waarvan ik met 1 ding zelf ervaring heb maar ik ga je nog niet bang maken voordat ik weet wat je gedaan hebt :') dus zeg het maar. Ik was vroeger ook altijd bang om zwanger te wrden, gelukkig nooit gebeurd :+
Je kan overstappen op extremere hulpmiddelen die betrouwbaarder zijn dan de pil, dan is de kans vrijwel nihil