Hoge bloeddruk, rimestoornissen en dat op je 26e.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Hoge bloeddruk, rimestoornissen en dat op je 26e.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 17:06

Pff, heb al een tijdje dat mijn hart soms opeens heel hard en snel gaat slaan, net of ie mijn keel uit wil springen ongeveer, dat geeft een hoestprikkel en na dat hoesten zakt het vaak weer weg.
Maar als alles normaal is denk je daar niet aan, maar omdat ik de laatste tijd erg veel hoofdpijn heb ben ik toch maar naar de HA geweest en die mat mijn bloeddruk en die schrok zich rot :o
Heb een bovendruk van 190 en onderdruk van 110. Dat verklaart dus mijn hoofdpijn, hij vond mijn pols erg snel gaan en heeft daarom een hartfilpje gemaakt (en ik kwam daar omdat ik die constante koppijn zat was, krijg je dat opeens %) )
Hij zei dat ik een lichte ritmestoornis heb maar dat dat met medicijnen goed te behandelen is, dus nou heb ik pillen tegen een hoge bloeddruk en die je hartslag wat regelmatiger maken.
Ben dr echt van geschrokken hoewel ik blij ben dat ik nu weet waar een aantal dingen vandaan komen, maar dit verwacht je toch echt niet.
Ik ben noh maar 26, dus best jong voor dit soort ongein...
Meer mensen die dit hebben en wat word dr bij jullie gedaan?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:10

Jeetje, ik snap dat je geschrokken bent, dat verwacht je inderdaad niet op jouw leeftijd. Gelukkig weet je het nu wel en kun je er rekening mee houden. Hopelijk slaat de behandeling gewoon meteen aan en heb je er geen last meer van. Zitten hart- en vaatziekten bij jou in de familie?

Ik ben zelf ook 26 en heb nu medicatie omdat ik een hoge bloeddruk heb, maar dat is bij mij een zwangerschapsgerelateerde klacht. Op zijn hoogst was mijn bloeddruk 160/95. Maar ik verwacht dat die na de bevalling vrij snel weer 'normaal' is.

Zonnebloem

Re: Hoge bloeddruk, rimestoornissen en dat op je 26e.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 17:20

Zit idd in de familie.
Vader en moeder hebben allbij een hoge bloeddruk, vader heeft hartproblemen (infarct+boezemfibrilatie en nog wat maar dat ben ik vergeten) moeder heeft een gaatje ergens in dr hart, oma van moederskant is overleden aan een zwak hart, oma van vaderskant had ook een hoge bloeddruk en op jonge leeftijd overleden aan een hersenbloedong en opa van moederskant heeft nu ook iets met zijn hart.
En van al die ellende ben ik een product haha.

Hoop voor je dat na je bevalling alles weer normaal is.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:23

Zo, dan zit het duidelijk in de familie ja! Welke medicijnen krijg je nu?
Het blijft natuurlijk een aandachtspunt, dus regelmatig je bloeddruk (laten) checken, want ook met medicijnen kan het natuurlijk weer veranderen.

Zonnebloem

Re: Hoge bloeddruk, rimestoornissen en dat op je 26e.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 17:31

Zal ff kijken, metoproltart 50 mg.
Moet over 2 weken weer naar HA en dan word het waarschijnlijk opgevoerd naar 100 og 150 mg, maar moet het rustig opbouwen.
Zal waarschijnlijk de rest van me leven hier aan vast zitten, en dat zie ik niet zitten, maar niet slikken betekend ook ellende. Pff wat een stom gedoe zeg.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:33

Ik heb ook op jonge leeftijd hartritmestoornissen gehad, hieraan geopereerd en nu is alles goed.
Is misschien opereren ook een optie voor je of is dat niet mogelijk?

Tip: op je duim blazen helpt om hart weer 'normaal' in ritme te krijgen.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:40

Zonnebloem schreef:
Zal waarschijnlijk de rest van me leven hier aan vast zitten, en dat zie ik niet zitten, maar niet slikken betekend ook ellende. Pff wat een stom gedoe zeg.

Nee dat snap ik, medicijnen gebruiken is nooit leuk zeker als je weet dat je er waarschijnlijk niet meer van af komt.
Ik heb andere medicijnen (ws ivm zwangerschap) maar daar voelde ik me in het begin behoorlijk groggy van.
Ik hoop voor je dat je ritmestoornissen en bloeddruk snel onder controle zijn. :(:)