Grote cupmaat / Borstverkleining

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siegje

Grote cupmaat / Borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 10:19

Zijn er hier vrouwen met een grote cupmaat? E/F/G/H/I/J/K? En hebben jullie wel eens nagedacht over een borstverkleining? Misschien zelfs wel 1 ondergaan?

Ik ben zelf in Juni bij een plastisch chirurg geweest voor een intakegesprek. De papieren om op te sturen naar mijn zorgverzekeraar liggen nog steeds op de eettafel... Ik twijfel ontzettend. Ik ben nu 20 jaar, 1.70, 70 kilo en cupmaat 75G. Mijn borsten zijn nu nog erg mooi, al zeg ik het zelf :Y) . Ik heb er, als ik genoeg spieroefeningen doe, weinig last van. Het lijkt me alleen zo heerlijk dat als mensen je aankijken, ze naar jou kijken en niet alleen naar je borsten. Ook zou ik erg graag kleding willen dragen die echt goed past.

Goede bh's ben ik nu gelukkig mee geslaagd, na een paar jaar alle merken uitproberen. (PrimaDonna, Freya, Triumph, etc) Ik ben helemaal verknocht aan Empreinte. Perfecte pasvorm voor grote ronde borsten. Vooral perfect voor de wat smallere omvang.

Afbeelding
http://www.empreinte.eu/nl/home.php

Graag alle tips, ervaringen en dikke tietenpraat in deze topic! :+

M3lisss

Re: Grote cupmaat / Borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:24

Ik meld me. Ik ben 1.67, 72 kilo en heb cup F/G.
Ook ik denk regelmatig aan een verkleining, maar ik wil eerst afvallen om te kijken hoe ze er dan bij hangen. Ik ga zeker eens kijken in de winkels die dat merk verkopen, het ziet er goed uit!
Hoe duur zijn die BH's ongeveer?

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 10:26

Oh ik zie net dat er reeds een tietentopic is. Deze is echter meer toegespitst op een verkleining.

M3lisss---> Ik ben 10 kilo afgevallen en ze zijn nog precies hetzelfde. Alleen een omvangmaatje kleiner. :p
Die BH's zijn erg duur.. tussen de 110 en de 125 euro. Maar trek er voor de grap een keer 1 aan in een goede lingeriezaak. Dan zul je merken waarom. :) Het zit veeeeel mooier dan primadonna, en daarvan zeggen ze dat het de Rolls Royce onder de BH's is. Onzin dus. :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:26

[MW] Grotere borsten: deel 2
Er zijn daar heel veel dames die er ervaring mee hebben :) Ook met verkleiningen, goede BH's etc!
Dus ik heb getemt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:28

Ik heb op mijn 24e een borstverkleining laten doen. Ik had toen een 75G. Ik liep er al mee in mijn hoofd vanaf mijn 18e (75E), maar nooit de knoop door durven hakken.
Ik heb er geen moment spijt van gehad. Ondertussen is het weer een 75E geworden, maar hangen ze niet meer zoals ze voorheen deden. Achteraf gezien ben ik blij dat ik het uitgesteld heb, zeker omdat mijn borsten in die jaren toch nog gegroeid zijn. Als ik het wel op mijn 18e had laten doen had ik nu misschien weer met een F/G cup rondgelopen.

Zelf zweer ik bij de Twin van Rosa Faia (Anita). Ziet er niet uit, maar heerlijk comfortabel en door de gladde stof niet zichtbaar onder een t-shirt oid. Wanneer ik een mooie bh zoek ga ik voor Primma Donna. Beide wel prijzig, maar je doet er ook lang mee en ik vind comfort erg belangrijk.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 10:31

Bij Empreinte wordt comfort met looks gecombineerd. Misschien dat ik wel een foto maak en deze in de topic post. Om te bewijzen dat het niet alleen mooi op een model zit. Zelfs de achterkant, waar bijna elke vrouw last heeft van ribbeltjes/ribbels van de BH of een beetje vet :o, zit het helemaal goed. Kleedt helemaal af.

Falona, wat was voor jou de grootste reden om de borsten te laten verkleinen? Heb je er veel last van gehad en zijn ze nu mooi? Hoe zit het met de littekens?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:32

Ik ben benieuwd! Als het wat is rij ik binnenkort even naar de grote stad ;)

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:44

Ik meld me ook! Ik heb 70E/F, alleen de bh's zijn al heeel snel te groot bij mijn omvang.. Ik heb al een E sinds 2 a 3 jaar en hoop dat er niks meer bij komt, mochten ze groter worden ga ik het wel overwegen.. heb er geen last van, weeg ongeveer 65 kilo en pas gewoon vaak een S of M in de bekende kledingzaken, daar ben ik ook heel blij om!
Ik wil geen borstverkleining voor de littekens, het is irritant dat de hunkenmuller en al die zaken vaak alleen'mutsen bhs' hebben vanaf E, maar ik draag alleen Sapph. Fijne bh's, ook voor de smallere omvang! Toch nog een beetje sexy, ik vind die bh's die zo hoog uitgesneden zijn niks..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:45

Het formaat en daarbij horende frustraties omtrent kleding en bh's kopen gaf voor mij de doorslag. Lichamelijke klachten had ik niet of nauwelijks.

Ze hebben bij mij de sleutelgat methode met een kleine uitwijking naar buiten gebruikt. Ik heb er weinig last van gehad en ze zijn erg mooi genezen. Ik ben er heel tevreden mee en mijn man (een borstenman) is er ook heel erg trots op.
Dat ik er weinig last van heb gehad heeft ook te maken met de gebruikte methode. Bij de (traditionele) anker-methode duurt de genezing vaak langer is wordt het vaak ook als pijnlijker ervaren. Ik zag na 2/3 weken al weer op het paard. Niet volle mep uiteraard, alleen rustig wat stappen en beetje bij beetje uitbouwen, maar ik zat er wel op!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:47

Ik had G/H, lag aan de BH. Heb vorig jaar aug. een borstverkleining ondergaan en is echt het BESTE wat ik ooit heb gedaan in m'n leven :D

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:47

Falona schreef:
Het formaat en daarbij horende frustraties omtrent kleding en bh's kopen gaf voor mij de doorslag. Lichamelijke klachten had ik niet of nauwelijks.

Ze hebben bij mij de sleutelgat methode met een kleine uitwijking naar buiten gebruikt. Ik heb er weinig last van gehad en ze zijn erg mooi genezen. Ik ben er heel tevreden mee en mijn man (een borstenman) is er ook heel erg trots op.
Dat ik er weinig last van heb gehad heeft ook te maken met de gebruikte methode. Bij de (traditionele) anker-methode duurt de genezing vaak langer is wordt het vaak ook als pijnlijker ervaren. Ik zag na 2/3 weken al weer op het paard. Niet volle mep uiteraard, alleen rustig wat stappen en beetje bij beetje uitbouwen, maar ik zat er wel op!

hoe zit het bij jou met littekens? zijn die duidelijk zichtbaar?

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:48

Patriciavt schreef:
Ik had G/H, lag aan de BH. Heb vorig jaar aug. een borstverkleining ondergaan en is echt het BESTE wat ik ooit heb gedaan in m'n leven :D

met een H zou ik het zeker ook overwegen! dat is zeker nog 8/10 cm groter dan ik heb..

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 10:53

babydolll schreef:
Ik meld me ook! Ik heb 70E/F, alleen de bh's zijn al heeel snel te groot bij mijn omvang.. Ik heb al een E sinds 2 a 3 jaar en hoop dat er niks meer bij komt, mochten ze groter worden ga ik het wel overwegen.. heb er geen last van, weeg ongeveer 65 kilo en pas gewoon vaak een S of M in de bekende kledingzaken, daar ben ik ook heel blij om!
Ik wil geen borstverkleining voor de littekens, het is irritant dat de hunkenmuller en al die zaken vaak alleen'mutsen bhs' hebben vanaf E, maar ik draag alleen Sapph. Fijne bh's, ook voor de smallere omvang! Toch nog een beetje sexy, ik vind die bh's die zo hoog uitgesneden zijn niks..

Sapph biedt helaas geen goede ondersteuning voor grotere borsten. De achterkant is ook veel te slap. Ik kan me niet voorstellen dat je geen last hebt van een rugrolletje. Ongeacht je postuur. 8-)

Afbeelding

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:54

Hier ook iemand die een borstverkleining overweegt. Ik ben 17, 1.65 en weeg zo'n 60 kilo. Mijn cupmaat is 75F
Ik overweeg een borstverkleining omdat ik veel last van nek, rug en schouders heb, het vervelend vind dat jongens alleen naar je cupmaat kijken en niet naar je verdere kenmerken. Bovendien doe ik een dansopleiding, waar een grotere cupmaat nu eenmaal onhandig bij is. Binnenkort ga ik langs bij de dokter om er eens een gesprek over te hebben en dan hopelijk door verwezen te worden naar de plastische chirurgie.

Mijn sportbeha's zijn van Anita, zitten fijn en stevig zonder je luchtwegen af te snijden of alles zodanig bij elkaar te persen dat je decolleté plots een brievenbus lijkt.
Mijn gewone BH's koop ik bij de hunkemoller, maar dan geen voorgevormde, deze sluiten meestal niet mooi aan bij mijn borsten. Ik koop voornamelijk bij de hunkemoller voor de prijs en over het algemeen vind ik dat ze leuke bh's verkopen.

Weten jullie trouwens of het slikken van de pil je cupmaat nog doet groeien? Ik slik namelijk nog niets, dus ben daar wel benieuwd naar. Sommige mensen beweren namelijk van wel, omdat er hormonen in zitten..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:59

De littekens zijn bij mijn nauwelijks zichtbaar.

@luffb: pil of geen pil, je borsten kunnen tot ver in de 20 nog groeien. Toen ik 18 was had ik 75E, toen ik ruim 5 jaar later onder het mes ging had ik 75G. Ik ben eruit gekomen met een 75C/D en nu op mijn 31e zit ik weer op een 75E. In je borsten zit ook veel vetweefsel, dus als je zwaarder wordt heb je ook grote kans dat je borsten groter worden. Als je afvalt kunnen ze daarentegen weer kleiner worden, maar gaan ze vaak ook hangen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:00

[MW] Grotere borsten: deel 2

In dit topic worden allerlei onderwerpen rondom grotere borsten besproken, zoals goede BH's, borstverkleiningen en andere tips. Om een en ander centraal te houden plaats ik hier een slotje :)