'Toasted skin syndrome'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

'Toasted skin syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 08:47

Ik las het toevallig gister in het nieuws, het 'toasted skin syndrome' oftewel donkere verkleuringen van de huid in een grillig patroon nadat de huid is bloot gesteld aan een hoge temperatuur die niet hoog genoeg is om echt voor verbrandingen te zorgen.
En verrek! Toen ik vanochtend onder de douche stond viel me op dat ik een donkere plek op mijn linkerbovenbeen heb. Dat been voelde wel eens warm aan (en zag ook rood) als ik met de laptop op schoot aan het werk was, maar ach...

Een zoektocht op het medische web leverde weinig op, behalve dat het op zich relatief onschuldig is totdat je dom door gaat, dan kunnen de verkleuringen permanent zijn of kan het zelfs tot huidkanker lijden.

Voorlopig dus maar gewoon braaf aan tafel werken := Zijn er meer mensen die dit herkennen? Is het bij jullie weer weggetrokken of is de verkleuring permanent?

Voor een artikel erover zie: http://www.gezondheidsnet.nl/beter-aan- ... eschadigen

_Tara_

Re: 'Toasted skin syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:51

Dat heb ik inderdaad ook wel eens, zo'n warme donkere plek op m'n been als ik met de laptop op schoot gezeten heb. Doe dat alleen haast nooit omdat ik 't niet handig vind. Heb nu sowieso gewoon een vaste pc dus dan wordt 't helemaal lastig :P
Wel iets om over na te denken inderdaad :j

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:58

Zijn dat niet gewoon de haarvaatjes die door de warmte zichtbaar worden? Als ik naar de sauna ga, zijn de aders op mijn benen ook volledig zichtbaar, maar dit trekt gewoon weg. Ik heb nog nooit donkere verkleuringen overgehouden aan warmte van de laptop, kruik of sauna.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 09:00

Dat komt omdat je waarschijnlijk niet meerdere keren per dag lang aan de saunawarmte wordt blootgesteld. Daarnaast heb ik vanochtend geen warmte op of bij mijn huid gehad en toch was de huid verkleurd.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:06

Als ik een dag naar de sauna ga, zit ik gemiddeld 7-8 keer in de sauna (70-110 graden). Daarnaast heb ik iedere nacht een warme kruik in mijn bed tussen mijn bovenbenen en dagelijks een laptop op schoot. Bij mij is de huid inderdaad alleen verkleurd na warmte. Verder ben ik wel gevoelig voor pigmentvlekken, maar niet op mijn bovenbenen. Misschien een deken tussen de laptop en jouw benen leggen als je toch lekker met lappie op schoot wil werken?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:07

Je hebt ook van die speciale laptopkussens zeg maar voor op schoot waar je je laptop dan op kunt zetten.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:22

Ik zag het artikel en aangezien ik een macbook heb (de nieuwe, staan er om bekend gerust over het kookpunt heen te gaan qua temperatuur) hou ik meestal m'n sleeve (neopreen) eronder. Prettiger voor mn benen en ook op de bank/in bed wat veiliger voor het materiaal :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:24

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:40

Dat zijn echt superdingen :j Niet alleen voor je laptop maar ook om bij de tv te eten ofzo. Normaal wiebelt je bord dan zo op schoot, maar door die bolletjes ligt dat tafeltje heel stevig en je bord dan dus ook.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:42

*grinnikt* ja, dat doe ik dus ook...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 11:56

Dat is inderdaad wel een heel goed idee, ik mag namelijk graag 's avonds met de laptop op schoot wat rondsurfen.
Binnenkort maar eens langs de Ikea scheuren :D

Ik heb ook een MacBook Yessy en die wordt dus ook loeiheet.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:44

Mn vriend heeft het ook kwamen we achter paar weken terug..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:09

Berdien schreef:
Dat is inderdaad wel een heel goed idee, ik mag namelijk graag 's avonds met de laptop op schoot wat rondsurfen.
Binnenkort maar eens langs de Ikea scheuren :D

Ik had mijn vorige laptop ook regelmatig rechtstreeks op schoot en idd hele rode plekken van veel te hete huid gekregen. Ik werk nu alleen nog met schootkussen, ook met mijn nieuwe die het volgens mij minder erg doet. Maar die schootkussens heb je op meer plekken hoor, blokker heeft ze regelmatig, kruidvat heeft ze een aantal keer te koop gehad voor weinig afgelopen periode en ik geloof dat xenos ze ook af en toe heeft :j
Bij Kruidvat kosten ze iets van 5 of 6 euro dan, gewoon rechthoekig, vaak met kleurtje/motiefje. Op internet heb je ze ook maar dan zijn ze meestal schreeuwend dus > 25 euro. Maar ideaal zijn die dingen zeker :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:14

Wij hebben thuis ook zo'n vierkante maar ik vind die van de ikea toch fijner. Die ligt echt stabieler en je kan ook harder met je benen wiebelen als hij erop staat. Kost ook maar 13,00 dacht ik, hoewel het bij mij altijd duurder word als ik naar de ikea ga :+ . (Ik loop daar dan altijd en dan denk ik gah wat handig is die pannelap/appelsnijder/bakvorm en dan kom ik altijd met meer thuis als geplant)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:22

liedje89 schreef:
Wij hebben thuis ook zo'n vierkante maar ik vind die van de ikea toch fijner. Die ligt echt stabieler en je kan ook harder met je benen wiebelen als hij erop staat. Kost ook maar 13,00 dacht ik, hoewel het bij mij altijd duurder word als ik naar de ikea ga :+ . (Ik loop daar dan altijd en dan denk ik gah wat handig is die pannelap/appelsnijder/bakvorm en dan kom ik altijd met meer thuis als geplant)

Oke, ik heb hier dus even serieus flink met mijn benen lopen wiebelen en schudden, maar nee, ben niet bang geweest dat mijn laptop eraf viel hoor := Maar heb er nu wel een met een dik kussen eronder dus dat scheelt ws met met de varianten met dunnere kussens, heb idd ook minder fijn rechthoekige meegemaakt al :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:30

Vind dat rechthoekige niet handig, niet perce dat hij eraf donderd maar hij staat ook gewoon sneller scheef. Wij hebben ook een dik kussen vind ik juist niet fijn omdat mijn laptop dan veel te hoog komt te staan. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dat kussen meer gebruik om aan te eten dan om met mijn laptop te werken, mijn laptop is toch niet zo relaxed dat je ermee op de bank wilt zitten. (dan gooi je hem namelijk makkelijker door de kamer en dat is in mijn situatie niet helemaal wenselijk :+ )