Hoofdpijnpatiënt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

Hoofdpijnpatiënt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 07:32

Beste medebokkers,

Ik plaats dit topic om te zien of er nog meer mensen last van hebben.

Inmiddels heb ik al zo'n 15 jaar regelmatig last van hoofdpijn. En dan heb ik het over 3 à 4 dagen in de week.
10 jaar geleden ben ik helemaal onderzocht door een neuroloog en bleek het uiteindelijk door slechte ogen te komen.
Dus, hup naar de opticien en om een bril.
Echter heeft dit niets geholpen.

Mijn oma heeft hier ook last van, schijnbaar zit het in de familie, alleen in mijn geval beperkt het mij echt in mijn dagelijks leven.
Het is geen migraine, hier ben ik op getest.

Het rare is... De ene keer helpt paracetamol, de andere keer niet. Hetzelfde met ibuprofen, Maxalt (migrainetabletjes) of Diclofenac. Ik heb dus ook dagen dat helemaal niks helpt. Het frustrerende is, dat ik, ELKE keer als ik hoofdpijn heb, het hele rijtje af moet gaan, in de hoop dat iets helpt.... Met andere woorden, ik moet mezelf "volstoppen" met medicijnen waarvan 90% niet werkt en dus eigenlijk overbodig is.

Wat wel altijd hetzelfde is, is dat het uit mijn nek komt en doortrekt naar mijn hoofd, boven mijn rechteroog, bij mijn slaap. Altijd dezelfde plek. Het is altijd heel heftig. Als ik niets inneem, wordt het alleen maar erger.
Alles, maar dan ook ALLES, uit zich bij mij in hoofdpijn.... Als ik ziek of verkouden word.... Hoofdpijn.... Stress? Hoofdpijn.... Slecht geslapen? Hoofdpijn.... Niks bijzonders gedaan??? OOK hoofdpijn :(

Zijn er bokkers met dezelfde klachten? En misschien heeft iemand de gouden tip hoe ik van mijn hoofdpijn af kan komen? Ik ga sowieso deze week weer contact opnemen met de huisarts, om te zien of ik weer onderzocht kan worden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:37

zeg... wil je handje schudden?...
ook een gevoel van ''druk op je oren van binnenuit'' als je het hebt?
komt het in steken, dus dat je het heel de tijd voelt, en het afentoe in een flinke steek komt, weer wegebt, weer 'n steek (en dan zo erg dat je je ogen gewoon dichtknijpt?)

zit nu dus thuis.. omdat ik al ruim een week hoofdpijn heb.. Heel de tijd aanwezig, en dan ineens erger etc..
ook bij mij meldde de huisarts dat het geen migraine kon zijn (hoe hij dat wist, no idea..)
edit; of zou 't aan de bredase stadsdampen liggen? :')

Bellex

Re: Hoofdpijnpatiënt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:44

Ik schud ook handje. Het enige wat bij mij enigsinds verlicht, is een manueel therapeut. Maar weg is het nooit :n

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:46

Hier ook bijna altijd hoofdpijn, maar helaas niet de gouden tip om
er vanaf te komen -O-

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:47

Hier nog een, het belemmert mn\ij echt in mn dagelijkse werkzaamheden. Ik ga eens een osteopaat proberen..wie weet helpt dat.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:47

Pinacolada schreef:
Hier nog een, het belemmert mn\ij echt in mn dagelijkse werkzaamheden. Ik ga eens een osteopaat proberen..wie weet helpt dat.

Osteopaat helpt bij mij wel, maar ook maar tijdelijk helaas ;)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:52

Na een hersenkneuzing heb ik 7 jaar lang continu hoofdpijn gehad. Ook zo heftig achter mijn ogen, in mijn jukbeenderen en hoog links in mijn hoofd. Dat ik er gewoon van scheel zag en niet goed meer kon werken. Ik weet dus wat je bedoelt. Ik ben er vanaf gekomen maar wel op een manier die ik niet aan zou raden. Ik ben namelijk een keer goed van mijn paard afgeklapt met mijn hoofd op het beton. Nee ik had geen cap op, heel stom.
Later in het ziekenhuis zei men dat ik een hersenschudding had, maar dat heb ik meteen kunnen onkennen, ik had namelijk gen hoofdpijn meer...
Het is nooit meer terug gekomen. De neuroloog heeft verteld dat dit vaker voorkomt maar een echte verklaring er voor is er niet. Heel raar maar voor mij wel fijn.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:53

*rijdt naar stal en duikt van paard*

goed.. ik heb het sinds ik ruim 1,5 jaar geleden ónder mijn paard heb gelegen (wel cap op) ben toen bij de huisarts geweest, en zou een lichte hersenschudding hebben..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:55

google eens op de trigeminus

misschien is dit bij een van jullie het geval
dat je daar last van hebt , paracetamol helpt dan idd niet

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:57

Is een chiropractor een idee TS?

Of een eliminatiedieet proberen en er zo achterkomen of je mss ergens allergisch op reageert.
Zelf heb ik hormonale migraine wat vervelend zat is maar goddank geen 3 á 4 dagen per week.
Sterkte, ook voor de rest hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:57

Als je er al 15 jaar mee rondloopt heb je het vast al eens geprobeert, maar voor het geval dat....Heb je al eens aan een fysio-therapeut gedacht?
Ik heb (korte tijd) rondgelopen met hoofdpijn die ook uit mijn nek kwam, en doortrok naar de linkerkant van mijn hoofd, boven mijn linker oog. Naar de fysio gaan heeft heel goed geholpen, ik bleek onbewust een spier in mijn nek vast te houden. Door tips, trucs en massage van de fysio lukte het na een tijdje om die spier te ontspannen en toen was de hoofdpijn ook weg.

Verder wil ik iedereen hier sterkte wensen, wat ontzettend vervelend moet het zijn als je zo vaak pijn hebt :(:)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:58

Ik heb helaas vaak zulke erge hoofdpijn dat ik niet veel meer kan dan plat liggen, dit duurt soms dagen achter elkaar, scheurt dwars door je hoofd heen. Heb vroeger wel migraine gehad, maar dat was anders dan zag ik echt vlekken enzo en kon niet tegen licht.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 08:00

Naaltje schreef:
*rijdt naar stal en duikt van paard*

Hier nog een.... En ze is nog niet ingereden dus nog makkelijk ook :D

Het zijn bij mij geen steken.... Het is een constant gebonk, met momenten lijkt het op migraine en heel vaak zakt de hoofdpijn als ik:

* Mijn nek warmhoud (tijgerbalsem o.i.d.) of met mijn vingers in mijn nek druk
* Met mijn vingers hard in mijn slaap duw
* Mijn hand over mijn oogholte leg en dan druk

Het zit schijnbaar bij ons in de familie, mijn oma heeft het, haar zus ook, en mijn broer is ook enorm gevoelig voor hoofdpijn....
Het lijkt wel erfelijk, maar het slaat prceies een genratie over want mijn moeder heeft dus NERGENS last van, die heeft hooguit 1 x per jaar hoofdpijn....

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 08:01

Blijheid schreef:
Als je er al 15 jaar mee rondloopt heb je het vast al eens geprobeert, maar voor het geval dat....Heb je al eens aan een fysio-therapeut gedacht?
Ik heb (korte tijd) rondgelopen met hoofdpijn die ook uit mijn nek kwam, en doortrok naar de linkerkant van mijn hoofd, boven mijn linker oog. Naar de fysio gaan heeft heel goed geholpen, ik bleek onbewust een spier in mijn nek vast te houden. Door tips, trucs en massage van de fysio lukte het na een tijdje om die spier te ontspannen en toen was de hoofdpijn ook weg.

Verder wil ik iedereen hier sterkte wensen, wat ontzettend vervelend moet het zijn als je zo vaak pijn hebt :(:)

Helaas, ik ben zo'n 5 jaar vaste klant geweest bij de fysio EN manueel therapeut.... Kraken, masseren, het helpt allemaal even maar het komt ook keihard weer terug....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:02

bij mij is het overigens rechts boven mijn oog..
fysio heeft er bij mij eens aan zitten vervelen. Maar hij kon niet echt iets vinden...

ik zit als 't zo erg is vaak met m'n vingers óp mn ogen te druk te geven ook.. dat helpt (omdat 't dan anders zeer doet ofzo )
en verder stil op bed liggen..
bij mij thuis ook geen hoofdpijn-gevoeligen..

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 08:04

Naaltje schreef:
bij mij is het overigens rechts boven mijn oog..
fysio heeft er bij mij eens aan zitten vervelen. Maar hij kon niet echt iets vinden...

ik zit als 't zo erg is vaak met m'n vingers óp mn ogen te druk te geven ook.. dat helpt (omdat 't dan anders zeer doet ofzo )
en verder stil op bed liggen..
bij mij thuis ook geen hoofdpijn-gevoeligen..

Herkenbaar Naaltje, dat is bij mij ook zo....
Ben momenteel ook grieperig aan het worden, en je raadt het al.... Hoofdpijn komt alweer opzetten ;(

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:06

Ik ben er in het verleden echt al tig keer mee bij de HA geweest en
zelfs voor onderzoeken in het zkh, maar niks kunnen vinden.

Bij mij komt het over het algemeen ook vanuit de nek opzetten en trekt
dan door naar mijn voorhoofd en het voelt dan meestal alsof ik een band om
mijn hoofd heb zitten die te strak is aangetrokken.

Ben wel heel gevoelig voor licht, maar heb niet het idee dat de hoofdpijn daar
altijd vandaan komt :n

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:08

Tja ik ook al 15 jaar hoofdpijn.
Ik heb het elke dag maar ben er wel een soort aan gaan wennen.
Ik heb ook dat het vanuit mijn nek komt.
Heb een ongeluk gehad toen ik 15 was.
Ben met 50 kilometer per uur op mijn hoofd terecht gekomen.
Waardoor er een paar werfels niet helemaal goed zitten bij mij.

Ben daar een tijd mee naar de kraker gegaan.
Wat na een paar behandelingen enigszins helpt.
Alleen ga ik dan weer een tijd niet waardoor het weer precies hetzelfde is.
Ook was mijn neus gebroken waardoor mijn neusbotje schreef stond.
Ben ik aan geopereerd omdat ze dachten dat ik misschien daarom hoofdpijn had.
Had wel veel minder last van verkoudheid en kon weer normaal door mijn neus ademen.
Maar daar zat de oorzaak dus niet.

Bij mij komt het echt door dat mijn bovenste werfel in mijn nek schreef zit.
En nog 2 in mijn rug.
Waardoor er druk ontstaat op mijn hoofd waardoor ik hoofdpijn heb.
Ik heb alleen zodra ik mij ontspan het veel erger wordt.

Sorry voor het lange verhaal maar misschien heb je hier iets aan.. :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:09

ik werd de laatste keer bij de huisarts goed te kakken gezet eigenlijk. Omdat ik ging met de vraag ''is dat migraine?''

Maar nu loop ik al sinds vorige week zondag met tijd en wijlen hoofdpijn. En afgelopen donderdag zelfs zo erg dat ik mezelf op 160 km van huis heb moeten laten ophalen omdat ik niet meer naar huis durfde/kon rijden.
(en ook nu niet naar stage omdat ik geen auto wil rijden zo en omdat ik mezelf doodmoe voel erdoor.. hoofdpijn en niet kunnen slapen horen bij mij ook bij elkaar)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:12

Ik heb een chronische dagelijkse migraine MET daarbij dan nog een migraine-aanvallen. duidelijkheid; cijfers die ik geef zijn een indicatie van de hoofdpijn tussen de 1-10!! Dit houd in: dagelijkse hoofdpijn (7/8/9) met migraine-aanvallen (10) mijn dagelijkse hoofdpijn lijkt erg op die van jou. Ik heb het alleen heet erg boven mijn rechteroog.,, tenminste ik dacht dat het alleen boven mijn rechter oog was. Nu word ik behandeld en merk ik dat het aan beide kanten is, door de behandeling is het al vaker dagelijks een 7 ipv een 9!
Mijn behandeling is nog vrij nieuw en in Sitard zit een van de weinige ziekenhuizen die dit al uitvoert!
Ik krijg 1 keer in de 3 maanden Botox in mijn voorhoofd gespoten, op 4 plaatsen om de spieren te verslappen. Het werkt echt al erg goed! Heb nu zelfs soms (sinds 4 jaar) 1 hoofdpijn-vrije dag!!!!!:)

Wat ik ook als tip heb, zet 's nachts al je apperaten uit: telefoon, tv van standby, elecktische wekker, alles wat in het stopcontact zit. Dit zend erg veel straling uit en hiervan kun je ook hoofdpijn krijgen!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 08:12

Ja inderdaad Naaltje....
Ik heb afgelopen zondag mijn moeder laten rijden omdat ik het niet aandurfde en toch ergens heen moest....
Je zou denken dat slapen de beste remedie is, maar ik lag afgelopen zaterdag dus echt wakker van de hoofdpijn... Uiteindelijk heb ik een warme douche genomen en vriendlief heeft mijn nek ingesmeerd met Middalgam en toen zakte het precies genoeg om in slaap te komen.... Maar ik stond er zondag gewoon weer mee op... Gisteren weinig last maar vandaag is weer zo'n dag, ik voel het gewoon

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:14

Hier ook iemand, ik heb elke dag hoofdpijn, en als ik een dag geen hoofdpijn hebt dan vind ik het zelfs raar, ik slik gemiddeld 6 paracetamol perdag, of 2 brufen 8oo mg,

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:17

@ts; je woont niet toevallig in BredaNoord? want dan zou je haast denken dat 't hier veroorzaakt wordt door iets ''bredaas'' ;)

paracetamol eten ben ik mee gestopt.. omdat het 9 van de 10 keer niet hielp, en ik het zooi vind..
Alleen als ik moet autorijden pak ik ze nog, als ik voel dat het fout kan gaan. Omdat ik autorijden nogal riskant vind met hoofdpijn :o

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:17

Moet je ook om denken hoor, voor je t weet ben je "verslaafd" en krijg je hoofdpijn omdat je nog geen of te weinig paracetamol hebt geslikt.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:24

je kunt ook pijnstillerafhankelijke hoofdpijn hebben..
Nog een tip: houd je nek warm en je hoofd koud...
Bij de tuinen heb je smeerbare tocotoline, is om je nek warm te houden en nachtmasker om je hoofd/ogen koud te houden.. IDEAAL!