Duizelig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 14:52

Hoi Bokkers,

Sinds vrijdagmiddag ben ik in vlagen duizelig. Dit begon in de collegezaal, ik heb toen gewoon gegeten maar dit leek niet te helpen. Zaterdag avond begon het weer, ook tijdens het uitgaan viel ik bijna om. Toch wordt het dan niet echt zwart voor mijn ogen. Ook zondag en vandaag ben ik in vlagen duizelig, heb net gegeten en nu heb ik weer een draaierig gevoel. Ik zie wel scherp. Afentoe heb ik iets lichte hoofdpijn maar niet echt erg. Ook ben ik wel wat verkouden, maar mijn neus en oren voelen gewoon open.

Iemand die het herkent? of een idee heeft wat dit kan zijn?

alvast bedankt, gr!

8nnemiek

Re: Duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:03

Duizeligheid kan heel erg veel oorzaken hebben. Heb je het op bepaalde momenten, of echt willekeurig? Bijvoorbeeld als je gaat rechtstaan? In dat geval ligt het namelijk vaak aan de bloeddruk, die is dan wat laag.

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:05

zou je ook bloedarmoede kunnen hebben?
misschien is het het handigst om even langs de dokter te gaan..

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 15:05

Mijn bloeddruk is het niet (denk ik?) die is 4 weken geleden en 2 weken geleden opgemeten met 2 verschillende meters. Beide keren goed. Toen had ik alleen nog nergens last van...

Nog iets vergeten te vermelden, afentoe krijg ik een slap en trillerig gevoel in mijn benen.

Een echte regelmaat heb ik nog niet kunnen vinden, het lijkt sowieso na het eten te komen, maar ik kan nog niet zeggen of dit echt structureel alleen maar dan is...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:08

Eet je genoeg ijzer?
Dat merk ik, als ik te weinig ijzer inneem, dan word ik ook slap en draaierig.

Hoe is je situatie verder? Heb je momenteel stress of dingen aan het hoofd? Of zit je overvol (te weinig uren op een dag)
Hoe slaap je, en hoe word je wakker?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:09

Lage bloeddruk kan heel snel ontstaan en ook heel snel weer normaal worden. Dus ik zou het niet direct uitsluiten.

Het kan trouwens ook bv komen door een tekort aan een mineraal/vitamine. Ijzer bijvoorbeeld. In dat geval helpt het heel goed om elke dag een boterham te eten met Rinse appelstroop.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 15:11

EngeltjeS schreef:
Eet je genoeg ijzer?
Dat merk ik, als ik te weinig ijzer inneem, dan word ik ook slap en draaierig.

Hoe is je situatie verder? Heb je momenteel stress of dingen aan het hoofd? Of zit je overvol (te weinig uren op een dag)
Hoe slaap je, en hoe word je wakker?

Mijn eetpatroon is eigenlijk als altijd, kun je dan ook een ijzer tekort krijgen?

Stress heb ik niet echt (al kan ik me heel druk maken zonder dat ik het echt merk, maar meestal krijg ik dan migraine) Overvol ook niet, zit een paar uur in de collegezaal, en verder weinig verplichte dingen. Ik merk wel dat ik veel slaap nodig heb, zo'n 9 uur per nacht.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 15:12

8nnemiek schreef:
Lage bloeddruk kan heel snel ontstaan en ook heel snel weer normaal worden. Dus ik zou het niet direct uitsluiten.

Het kan trouwens ook bv komen door een tekort aan een mineraal/vitamine. Ijzer bijvoorbeeld. In dat geval helpt het heel goed om elke dag een boterham te eten met Rinse appelstroop.

Ik zal vanavond mijn bloeddruk dan nog een keer op laten meten... Vitamine tekort zou eventueel kunnen, daar heeft een verkoudheid toch ook verband mee?

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:22

Ik denk ook aan lage bloeddruk :D herken het namelijk heel goed..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:48

Ik heb precies hetzelfde en bij mij zoeken ze al een jaar naar de oorzaak...

Bij mij is het geen ijzer of mineralentekort, bij de internist geweest, mri-scan van mijn hersenen is ook al gemaakt, bloeddruk is gemeten. Nu zit ik steeds meer te denken dat het wat met mijn pil te maken heeft maar na heel wat dokters en ziekenhuisbezoekjes weten ze het nog steeds niet. Zucht, heel frustrerend. Bij mij begon het van de ene op de andere dag. Soms heb ik een week nergens last van, andere keren kan ik bijna niet eens normaal zitten. Ik ben veel gaan eten dus ook wat kilo's aangekomen, alleen maar om me 'goed' te voelen en het gevoel te hebben dat er niks gebeurd...

lientje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:22

ik heb het ook! bij mij is het deels een lage bloeddruk en ik heb het voordat ik ziek moet worden. als ik iets koorts krijg ga ik om. is te vergelijken met koortsstuipjes bij baby's....
van de ha moest ik ook op mijn ijzer inname letten. klinkt moeilijk is gewoon appelstroop eten...