Nog een 18+ maar met slaaptekort

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Nog een 18+ maar met slaaptekort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 13:38

:wave:

Heb ik weer wat voor :+
Sinds enkele dagen slaap ik heel slecht, ik val gewoon niet in slaap en lig de hele tijd te woelen - zo was het vannacht 3u terwijl de wekker om 6 gaat :Z . Maar dat is niet zo vreemd natuurlijk, iedereen heeft er namelijk wel eens last van.

MAAR

Ik heb plots ook een enorm 'libido-probleem' :o
Met name een serieuse verhóging van .. (wat dus geheel tegenstrijdig is met slaaptekort)

Op zich vind ik het allemaal niet erg, maar wél vreemd! Ik vraag me af hoe dit nu zou komen? Hangen de 2 tesamen, of staan ze geheel afzonderlijk van elkaar? De 'catch' is namelijk dat ik mijn ring (Nuva ring; anticonceptie) dik een week te laat heb ingebracht. Zou het kunnen dat mijn hormonen daardoor een beetje dol draaien? Zou het kunnen dat anticonceptie een neerwaarts effect heeft op je libido?

Ervaringen en meningen zijn zeer welkom! :Y)
Google leverde niet veel op, vandaar mijn post, al vind het eigenlijk redelijk genant :o

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:39

Zoek een vent, dan zijn je beide problemen waarschijnlijk opgelost :D O:)
Maar anticonceptie kan zeker invloed hebben op je libido ;)

Shanelle

Re: Nog een 18+ maar met slaaptekort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 13:40

Die heb ik al, en die hoor je niet klagen :D

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:48

Inderdaad kan het effect hebben op je libido en op je nachtrust... :(:)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:10

Anticonceptie hebben zeker een negatief effect op je libido. Ben daarom ook 5 jaar geleden gestopt met al die hormonale troep in m'n lijf. Sexleven gelijk met sprongen vooruit gegaan. ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:13

Jazeker heeft anticonceptie een libidoverlagend effect.

Toen ik van pil naar nuvaring ging was Vriendje daar heel blij mee! ;)

Helaas voor hem ben ik weer terug aan de pil :(:)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:14

Ik denk, dat het een combinatie van factoren is ;)
Maar ik weet niet je hele situatie.

Maar een tip om er vanaf te komen: Zoek een vent :D

Nee, anticonceptie, kan zo apart reageren op de mens. Dus ik denk dat het hier ook grote deels aan ligt.

Maar TS heeft toch een verhogend effect?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:16

ja, nadat ze de nuvaring te laat heeft ingebracht. Dus een week zonder anticonceptie. Daar kan de 'zin' best vandaan komen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:18

abeltje vanwaar je terugkeer naar de pil als ik vragen mag?

Anticonceptie op hormoonbasis is echt troep vind ik en kan inderdaad slecht zijn voor je lichaam. Maar als je het al langere tijd gebruikt lijkt het me niet zo zijn dat wanneer je een week later de nuva gebruikt hebt, je daar meteen effect van merkt. je lichaam heeft tijd nodig om weer even te 'ontslakken'.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:21

Hoeft niet hoor. Je kunt ook van de ene op de andere dag direct weer vruchtbaar zijn en dus gaan ook je eigen hormonen weer z'n gang. Dit kan trouwens wel betekenen dat je dus zwanger kan raken, TS! En met die hoge libido... := Rubbertje gebruiken!

Ik was ook gelijk in de eerste maand na het stoppen met de pil zwanger (en hoger libido).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:22

o echt?
Toen ik stopte met de pil duurde het wel even voordat overal weer regelmaat in zat qua menstruatie (tijd/duur/hoeveelheid enz).

Kans op zwangerschap was ook t eerste waar ik aan dacht toen TS zei dat ze de ring een week later had gebruikt...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:25

Ja, dat kan echt. Ik was gelijk weer heel netjes regelmatig. Alles werkte gelijk zoals het hoorde.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:25

denk wel dat je daar dan een redelijke uitzondering in bent, heb weleens gelezen dat het gemiddeld wel een paar maanden duurt.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:27

opisop_shop schreef:
abeltje vanwaar je terugkeer naar de pil als ik vragen mag?

Anticonceptie op hormoonbasis is echt troep vind ik en kan inderdaad slecht zijn voor je lichaam. Maar als je het al langere tijd gebruikt lijkt het me niet zo zijn dat wanneer je een week later de nuva gebruikt hebt, je daar meteen effect van merkt. je lichaam heeft tijd nodig om weer even te 'ontslakken'.

Nuvaring vond ik te duur. Zeker omdat ik nogal van het doorslikken/ringen ben. Dan werd het helemaal een duur grapje.

Ben een tijdje met alles gestopt in het kader van 'even geen hormonenshit'. Beviel eigenlijk best heel okee, alleen vond Vriendje de enkelvoudige bescherming te eng.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:28

opisop_shop schreef:
denk wel dat je daar dan een redelijke uitzondering in bent, heb weleens gelezen dat het gemiddeld wel een paar maanden duurt.

Ik ook. Maar dat heb ik pas later begrepen. Wist dat niet eens en vond het dus ook heel vanzelfsprekend dat het zo ging.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:05

opisop_shop schreef:

Is bij mij net zo :j Was ook gelijk weer regelmatig, en mét meer zin :')

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:11

Citaat:
opisop_shop schreef:

Is bij mij net zo :j Was ook gelijk weer regelmatig, en mét meer zin :')

Hier ook zo. Gelijk weer mn eigen cyclus, meer zin en gelijk zwanger :D

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 06:39

We houden de boel nu even strak in de gaten hoor qua zwangerschap, daar zijn we echt nog niet aan toe :o
Het kan zijn dat het tussen mijn oren zit, maar nou heb ik gisterochtend mijn ring ingebracht en het lijkt wel alsof mijn 'lust' inderdaad al begint af te nemen :j. Misschien maar beter ook, arm vriendje :(:) haha! Ik vind het toch iets heel vreemd, die hormonen-rotzooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:43

is maar een vreemd iets....de pil staat er sowieso wel bekend om te 'remmen'...
met de spiraal is dat dan wél weer minder...
8-)

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:40

opisop_shop schreef:

Het kan nog sterker :P zelfs met de pil is mijn cyclus het zelfde als zonder pil..
Altijd 26 dagen, dus als ik mn pilstrip af had werd ik pas de 26e dag ongi, ook meteen zwanger.

OT:
Libido 'probleem' ;) is normaal lijkt me, meeste mensen doen het beter zonder die extra hormonen.
Hoor meer mensen met slaapproblemen, misschien omdat we de herfst weer ingegaan zijn ofzoets..

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:47

Hmm, ik kom hier net ff binnenvallen...heb verder geen tips voor TS helaas maar wilde ff aan de rest vragen of een Mirena-spiraal voor zover bekend ook een remmend effect op de libido heeft?
Heb inmiddels zo'n 2jaar (sinds een half jaar na de bevalling van m'n dochtertje) zo'n spiraal, nu was mijn libido al nooit zoals ik (en dan vooral mijn vriend :) ) het zou willen -en ja ik weet het, zin moet je ook wel eens maken ipv erop te wachten-, maar het is sinds het spiraaltje erin zit lijkt het wel, helemaal tot diep onder het 0 punt gedaald :S
Zou dat dan toch ook deels door de hormonenspiraal kunnen komen??

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:53

opisop_shop schreef:

ik was 2 weken na het stoppen van de pil zwanger (en had hem toch echt 15 jaar lang geslikt) en libido was zeker terug..

en zonder al die troep van de hormonen is de kans groot dat je libido weer omhoog is hoor.....
Laatst bijgewerkt door Trieske_ op 05-10-10 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:55

Ik ben ook een uitzondering lees ik...
Mijn libido is met pil (veel) groter dan zonder pil.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:06

Hmm, het spiraaltje zit er nu 2 jaar in en het zetten was verre van leuk :n maar misschien toch maar eruit halen en een poosje met condooms doen... kijken of het libido omhoog gaat. Zo niet, dan ben en blijf ik helaas een ijskonijn haha en kan het spiraaltje er weer terug in.