voeten vast zetten iemand ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bory

voeten vast zetten iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 16:18

ik heb te horen gekregen dat ik een soort van atrose heb.
nu gaan ze beide voeten vast zetten heeft iemand hier ervaring mee?
ik zie er best tegen op en met veel vragen.
vooral of ik daarna nog wel kan paardrijden aangezien ik een eigenpaard heb.

Duhelo

Re: voeten vast zetten iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:22

vraag een tweede of een derde opinie
mijn moeder haar voet is ook vastgezet na een lelijke val, daar heeft ze oa een sudec opgekregen, en is nu ruim 8 maand later nog altijd mank, de hoop dat het verbeterd is nihil en ze heeft dag in dag uit pijn, voet staat wel goed vast, maar de voorvoet staat ook vast (niet de bedoeling) waardoor ze ook speciale schoenen aanmoet met een verhoog van ong 4 cm...

bory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 16:25

dat is uit een tweede opinie gekomen via een botscane.
wat loop er al 10 jaar mee en ze wilde er nooit wat aan doe en nu ik werk word het steeds erger en de pijn is ondragelijk soms en jammer genoeg ben ik pas 23

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:15

oke, even de geschiedenis van ma ;)
ruim twee jaar geleden is ze uitgegleden op haar werk, haar voet was volgens de artsen gebroken, gingen ze een plaatje tegenzetten en gipsje, et voila

na de operatie bleek dat haar voet verbrijzeld was, en dat het een puzzeltje geworden was, er zaten platen en schroeven op, kreeg gips waar ze 8 weken niet mocht op lopen, en daarna moest revalideren
daar heeft ze een sudec opgekregen, en zodra ze haar voet ook maar iets liet afhangn werd die volledig gezwollen ne blauw

opzich herstelde ze daar vrij goed mee, en kon weer redelijk uit de voeten
helaas is de voet beginnen sheef groeien, waardoor haar enkel en voet zo op elkaar stonden:
|(scheenbeen)
|(enkel)
|(voet)

vorig jaar in november besloten om ze opnieuw te opereren, en haar voet vast te zetten, dokters beloofden haar dat er evengoed kon lopen als na de eerste operatie, maar dat ze minder tot geen pijn kon hebben
dus opnieuw geopereerd, alles weer gebroken, gezet met platen en schroeven, en weer gips
mocht weer 3 maand niet op lopen, niet op steunen (zelfs niet om haar in bed te verleggen) en moest zoveel mogelijk op bed blijven

jammer genoeg, haar enkel staat nu perfect vastgezet, maar de voorvoet is naar beneden vast gegroeid (ondanks bijna 5 maand gips)
ze kan nu geen rolbeweging meer maken met haar linkervoet, en moet eerst haar linkervoet neerzetten en dan bijstappen met haar rechtervoet.

de pijn is op sommige dagen minder, maar over het algemeen wel nog aanwezig tot bijna ondragelijk, als ze 100 meter moet stappen heeft ze een week pijn ...