Spontane blaasontsteking spontaan over?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Spontane blaasontsteking spontaan over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:25

Zoals de titel al beschrijft, kan een spontane blaasontsteking ook *poef* in het niets weer verdwijnen?

Gisteravond had ik plots enorme aandrang om naar de wc te gaan, en ik was even daarvoor nog geweest. Toch nog een halfuur vol weten te houden maar toen hield ik het echt niet meer. Zoals verwacht kwam er amper wat uit, en aan het eind deed het zeer en zat er bloed in mijn urine. Dit heeft de hele avond/ nacht aangehouden dat ik zodra ik weer van de wc af was weer het idee had dat mn blaas enorm vol zat. Ging ik naar de wc, 3 drupjes en wat bloed en pijn. Ofwel, blaasontsteking.

Echter tegen de ochtend had ik steeds minder drang om te moeten plassen, en nu begin van de middag is het eigenlijk allemaal al weer weg. Ook geen pijn of bloed meer. Gewoon, weg!

Kan dit? Ik vind het zo vreemd..

_Tara_

Re: Spontane blaasontsteking spontaan over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:26

Heb ik ook een paar keer gehad :j Ben er eigenlijk nooit achter gekomen wat 't nu precies was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:28

Ik weet ook niet hoe ik hieraan gekomen moet zijn.. Ik ben gister wel met paard en al onderuit gegaan op straat, en behoorlijk gekneusd dus. Kan dit ermee te maken hebben?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:32

Dat zou heel goed kunnen.
Ik zou toch even je urine laten controleren voor de zekerheid.
Een verwaarloosde blaasontsteking kan nierbekkenontsteking tot gevolg hebben, en dat wil je echt niet.
Mocht het geen blaasontsteking zijn dan even overleggen met je arts wat het wel zou kunnen zijn.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:33

Ik heb dat ook een keer gehad. Ook met bloedplassen en na 2 dagen was het over. Deed wel verschrikkelijk zeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:35

Mijn vorrige blaasontsteking was met medicatie dus zo weer over, ook 2 dagen inderdaad. Maar juist toen ik naar de dokter wou gaan waren mijn klachten weer over.. Zodra het terug komt ga ik inderdaad direct naar de huisarts, maar omdat er nu ook geen bloed bij zit en ik geen pijn meer heb en geen dringend gevoel (en omdat het weekeind is) zit ik toch in twijfel.. Ook omdat het maar 1 nacht heeft geduurd..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:37

Ik ben ook niet naar de dokter geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:59

Heb je wel andere dingen gedaan?
Zoals cranberrysap gedronken, extra vitamine C of de andere HTK-middeltjes die je op internet kan vinden? Bij de oorzaken zie ik trouwens niks staan wat kan lijken op mijn val, dus ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft gehad.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:18

Ik zou zowiezo naar de dokter gaan nog even laten testen, ook omdat de baterie er meestal wel in blijft!
Ik had een lange tijd om de 3 a 4 weken blaasontsteking..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:19

Ik weet niet of je hard gevallen bent? Want je kunt bijvoorbeeld wel je nieren kneusen door een val en dan zit er ook vaak wat bloed bij en heb je pijn. Misschien voor de zekerheid toch even langs de huisarts(enpost)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:28

We zijn met behoorlijke vaart op het asfalt gevallen. Ik heb er vrij weinig zichtsbaars aan over (wat betreft blauwe plekken) maar wel erg pijnlijke plekken die dus niet/ amper te zien zijn op de stijfheid in mn spieren na. Paardje-lief net zo, niet veel zichtbaars, maar de ene plek bij haar die wel goed zichtbaar is is ook gelijk een goede diepe plek.
We zijn op de rechterkant gevallen, dus niet vol op mn buik ofzo..
Hoe we precies gevallen zijn weet ik niet want het was plat en weer staan.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:31

Had het toch even laten checken bij de huisarts. Dit is mij ook eens overkomen, maar de onsteking is naar mijn nieren 'verschoven' en heeft daar een tijd gezeten voordat dit zich openbaarde.
Hierdoor ben ik ontzettend ziek geweest, mede door een allergie voor de medicijnen, maar ben er erg voorzichtig mee geworden.

Het schijnt ook over te kunnen slaan naar je bloed heb ik laatst gehoord. Dat kan erg veel gevaar opleveren. Altijd even laten controleren. ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:35

ik zou het ook even laten nakijken, je nieren zitten niet op je buik.
Vertel wat je klachten zijn en vertel erbij dat je met paard en al onderuit bent gegaan en dat je je een beetje zorgen maakt.
Zit er nog steeds bloed bij?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:30

Als je na een val/ongeluk bloed in je urine hebt moet je altijd naar een arts gaan. Ook als er geen bloed meer zichtbaar is in je urine kan het er nog wel, maar meer verdund, inzitten.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:33

Ik had dit een paar maanden terug ook. Een volle dag lang moest ik iedere keer naar het toilet en deed het plassen ontzettend veel pijn en kwam er ook wat bloed mee. Na een dag was het over en heb ik geen enkele klacht meer gehad.

Denken jullie dat ik dan alsnog naar de huisarts moet? Of oet ik aan andere klachten merken dat er toch nog steeds iets mis is?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:50

Gewoon even wat inleveren, hoef je helemaal geen afspraak voor te maken. Dan kijken ze het na en als er wel wat is zullen de assistentes dat overleggen met de huisarts en je een kuur geven. Het zou goed kunnen dat je een kneuzing in je nier hebt gehad. Maar ook een blaasontsteking kan gewoon overgaan. Als jouw afweer goed is kan je eigen afweersysteem die bacteriën in sommige gevallen zelf aan!

Maar ik zou maandagochtend gewoon even wat urine opvangen en dat inleveren, dan weet je het zeker :)

@Ramoontje, als het al een paar maanden geleden is niet ;)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:02

Het zou blaasgruis kunnen zijn, daar kun je ongeveer dezelfde klachten van hebben als van een gewone blaasontsteking, of alleen last van hebben op het moment dat er idd een steentje uitgeplast moet worden. Kan heel wisselend zijn, een paar dagen heel veel pijn, de andere keer er weer zo vanaf.
Voor alle zekerheid even urine laten nakijken bij de ha, kun je gewoon 's morgens afgeven bij de assistente.
Ben zelf van blaasgruis afgekomen door veel vit.C te nemen (meerdere keren 500 mg per dag, haalde ik bij de apotheek) en als ik veel pijn had, ibuprofen (pijnstillend en ontstekingsremmend) en zoveel mogelijk proberen te plassen (dus veel drinken). Toen ik de steentjes kwijt was waren de klachten die op blaasontsteking leken, ook over.

Khareem2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:15

Mijn aanbeveling is om zeker even naar de huisarts te gaan voor controle van de urine. Ik heb zelf na een bedrijfsongeval ook veel 'gedoe' met nieren, bloedplassen etc. Niets iets waar je heel gelukkig van wordt ;-) dus goed in de gaten houden!

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:29

Dus ik hoef geen afspraak te maken bij de huisarts? Ik heb soms het gevoel dat het weer terugkomt, maar dan valt het mee.. Misschien toch maar even naar de dokter toe..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:45

volgens mij zeggen de meeste mensen dat je beter wél even een afspraak kan maken bij de huisarts..

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:36

Urine laten checken bij de huisarts = meestal alleen maar afgeven bij de assistente, die kijkt na of je een ontsteking hebt, dan krijg je een kuurtje van de huisarts. Dat hoor je meestal binnen een dag, kun je 's middags het telefonisch spreekuur voor bellen (bij ons tenminste).
Als je geen blaasontsteking hebt, of het lijkt steeds weer terug te komen, je blijft dezelfde klachten houden, dan wel bij je huisarts op afspraak gaan!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:42

MarChak schreef:
Urine laten checken bij de huisarts = meestal alleen maar afgeven bij de assistente, die kijkt na of je een ontsteking hebt, dan krijg je een kuurtje van de huisarts. Dat hoor je meestal binnen een dag, kun je 's middags het telefonisch spreekuur voor bellen (bij ons tenminste).
Als je geen blaasontsteking hebt, of het lijkt steeds weer terug te komen, je blijft dezelfde klachten houden, dan wel bij je huisarts op afspraak gaan!

Maar zeg er, in het geval van Shanna, dan wel bij dat je een val hebt gemaakt en je daarna bloed in je urine zat. Anders wordt het alleen op een infectie getest.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:43

ik denk dat het in deze situatie beter is om sowieso een afspraak te maken gezien de recente val en de klachten

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:58

Als bij ons in de praktijk iemand met deze klachten belt vragen we eerst om de urine in te leveren, de uitslag bespreken we met de huisarts en als die vindt dat het nodig is dat je op het spreekuur komt dan kun je de volgende dag komen. Als er wel een infectie in zit schrijft de dokter een kuur voor en kun je daar dezelfde dag nog mee beginnen. Dus ik zou als ik jou was morgen je ochtendurine opvangen (de midstream, dus eerst wat laten lopen, dan opvangen en de rest weg laten lopen) en dat inleveren. Inderdaad er even bij vermelden dat je klachten hebt die steeds weer terugkomen, dat je een val hebt gemaakt maar dat je niet zeker weet of het daar vandaan komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:29

Het is nog niet helemaal zoals het hoort, dus ik ga vrijdag inderdaad maar even de huisarts bellen..