Gestopt met de pil; waar blijft de menstruatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caelinh

Gestopt met de pil; waar blijft de menstruatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 20:10

Hallo,

Misschien maak ik me zorgen om niks, maar moet het toch even kwijt ;)

Ik ben na 2,5 jaar slikken definitief gestopt met het slikken van de pil (Microgynon 30). Na de laatste pil heb ik gewoon netjes m'n 'tussentijdse' bloeding gehad, zoals je die altijd krijgt tijdens een stopweek. Dit is nu ruim 5 weken geleden en ik had eigenlijk gedacht dat ik vanaf afgelopen weekend weer 'normaal' ongesteld zou worden (had voor de pil altijd netjes een regelmatige cyclus), echter, er is nog helemaal noppes! Het gekke is dat ik me wel wat ongesteld 'voel', ik heb zelfs weer de puistjes/onzuiverheden die ik anders ook altijd kreeg :P Of zou het psychisch zijn? ;)
Ik heb gister zelfs een zwangerschapstest gedaan (ook al heb ik het wel veilig gedaan), maar deze was negatief :) Of was het daar nog te vroeg voor?

Hebben jullie misschien ook zoiets gehad nadat je met de pil gestopt was? Begin me ondertussen toch wat licht onzeker te voelen...

Alvast heel erg bedankt voor de reacties! :)

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:14

Nog maar 5 weken... dat valt nog best mee hoor ;) Ik was na het stoppen met de pil 4 maanden niet ongesteld, dat is heel normaal, je lichaam moet zeg maar 'ontpillen', daarna blijf je vaak de eerste periode onregelmatig.
Ik was wel al langer pilgebruiker(10 jaar) dus misschien maakt dat ook nog iets uit, maar ik zou me zeker niet ongerust maken hoor....

mvs

Re: Gestopt met de pil; waar blijft de menstruatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:16

ik zelfs meer dan een half jaar niet. Ik zat ook aan een vrij heftige pil. Maar het is uiteindelijk weer helemaal terug gekomen. Ben er overigens wel mee naar de doktor geweest, maar ook hij zij dat het zelfs volgens mij wel een jaar kan duren

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:18

ik ben nu een maand of 5 geleden gestopt met de pil.
mijn vriend heeft zijn eigen laten stereliseren,dus pil was niet meer nodig.
bij mij duurde de eerste keer 38 dagen voordat ik ongesteld werd,en de volgende maand daarop 30.
nu zit ik steeds tussen de 25 en 30 dagen in.
helaas heb ook ik nu op mijn 33e last van puistjes........beetje jammer.
maar voor de rest voel ik mij nu vele malen beter dan toen ik nog de pil slikte.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:20

Je lichaam moet weer even wennen. dus maak je daar niet druk om.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 08:47

Sommigen hebben gelijk een goede cyclus, bij anderen duurt het soms wel een jaar tot de eerste menstruatie. :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 08:53

Neem er de tijd even voor :) je lichaam moet inderdaad wennen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:39

Misere....ongesteld zijn.

Ben gestopt met pil, omdat ik steeds 3 wkn ongesteld was en dat begon gewoon ergens midden op een strip :( .
En slik al zware, dus tja, dan houdt het op.
Dus gestopt en meteen braaf in het ritme, hoop ik..
De 1e x in ieder geval wel. Dus tot op heden, had mijn lijf weinig wennen aan geen pil nodig.

Nu vingers gekruisd voor volgende, dat die ook geen 3 wkn duurt en op fatsoenlijk tijdstip komt.
Aangezien 3 wkn ongesteld incl. krampen etc. nou ook niet echt mijn idee van grappig is.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:47

na de pil was ik elke maand netjes ongesteld ongv. 5 maanden nu al 3 maanden niet ongesteld geworden en toevallig vandaag wel weer :) ben er ook mee naar de dokter geweest en die vertelde me dat het een jaar tot 3 kwart jaar kan duren voordat je menstruatie weer helemaal in orde is mits je voor de pil gebruik wel regelmatig ongesteld was..

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:55

Ik ben afgelopen maand ook na bijna 11 jaar de pil te hebben gebruikt gestopt. Ik ben aan de pil gegaan omdat ik destijds om de 3 weken 9 dagen lang hevig ongesteld werd met alle pijn en krampen van dien.

Ik ben gestopt omdat ik me ook niet meer lekker voelde bij het gebruik van de pil. Ik ben nu na 5 weken gewoon ongesteld geworden, zonder al teveel klachten en maar 5 dagen :). Ik hoop dat het de volgende maand weer zo gaat.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:20

Ik slik de pil al 10 jaar.
En heb nu besloten te stoppen, om te kijken of het geestelijk beter met me zal gaan.
Ik heb jarenlang andere medicatie gehad tegen stemmingswisselingen, hiermee ben ik 2 weken geleden gestopt.
Ik zit nu in mijn stopweek, dus ben benieuwd

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:36

Ik ben na het stoppen met de Diane op mijn 14e (half jaar geslikt) 4,5! jaar niet ongesteld geweest. Wel had ik dezelfde kenmerken als jij noemt, maar niet het "vervelende" gedeelte zegmaar. ;) Ik hoop voor je (als je een kinderwens oid hebt) dat het bij jou weer snel terug komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:15