make up tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Maggy_

make up tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 16:35

hallo! :)
Ik dacht ik plaats weer een keer een topic op bokt, misschien dat jullie mij kunnen helpen!
Ik heb namelijk al een tijdje een probleem met mijn foundation.
'S ochtends was ik me gezicht met warm water, dan smeer ik altijd nivea op als onderlaag.
Dan wacht 10 tot 15 minuten tot het mijn huid is ingetrokken en dan doe ik wat foundation erop.
Nu heb ik altijd zo'n wisselends effect met mijn foundation.
Soms blijft het hele dagen goed zitten en heb ik dus een egale huid. Maar heel vaak heb ik dat het halverwege
de dag eraf gaat en het er dus apart uitziet met vlekken etc. En ik heb ook vaak vlekken als ik het er gewoon op smeer. Dus ik moet wel
in 10 verschillende spiegels kijken of het er wel goed opzit :o.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Zelf denk ik dat door de dag heen de foundation in mijn huid trekt. Wat dus niet hoort, en daarom smeer ik ook die nivea op.
Hopelijk heeft iemand de gouden tip :D

ilse86

Re: make up tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:36

wat voor nivea smeer je erop?

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:37

ik volg dit even :)

zelf ook altijd problemen met foundation!

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 16:37

nivea soft volgens mij

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:38

Misschien is het handiger om een normale dagcreme op te smeren. die is minder vet en vormt een betere laag voor je make up. heb je een droge of juist vettere huid?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:40

Welke soort foundation gebruik je als ik vragen mag?
Edit; bedoel poeder, créme of vloeibaar etc?

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 16:41

Ik heb juist een iets drogere huid en dit is wel een normale dagcreme hoor dacht ik? :) Mijn zusje en moeder smeren het ook elke dag op en die hebben kwa foundation of wat anders nergens last van. Ik gebruik nu kwa foundation ( heb al van alles geprobeerd ) Maybelline super stay 24H vloeibaar, hierover heen doe ik vaak nog iets poeder, ook om het iets te voorkomen dat het mijn huid intrekt.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:43

Ik gebruik helemaal geen dagcreme, en primer (dan blijft het beter zitten), anders blijft het bij mij ook niet een hele dag netjes.
Zelfs op warme dagen blijft het goed zitten.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:43

o, die in die roze doosjes? ik dacht die witte tubes nivea soft. dat is namelijk geen dagcreme, maar een soort bodycremepje wat wel overal voor gebruikt kan worden. maar foundation trekt normaal gesproken niet in je huid. zijn het geen droogtevlekjes?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:45

Nivea is geen make-up basis. Dat is een hydraterende creme, je huid is nooit helemaal gelijk, ene plekje is droger dan de ander. Nivea wordt dus op sommige plaatsen heel erg opgenomen, op andere minder, en dan krijg je vlekken.
Make up underbase gebruiken dus.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:47

primer is idd goede optie! gosh (bij kruidvat) heeft primers en l'oreal ook! die studio secrets lijn moet je dan hebben. alleen bij etos verkrijgbaar. is wel prijzig, maar o zo prettig!!! je hebt ook groene primer. gebruik ik voor rode plekjes en puistjes. egaliseert het rode. als je de normale foundation er dan over doet, zie je geen vlekje meer!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:47

Ik heb er eingelijk nooit last van, mijn foundation blijft altijd goed zitten :)
Ik gebruik dove hydraterende dagcreme.

En geen onderbasis gebruiken is heel slecht voor je huid ! voor diegene die geen creme er onder gebruiken..

Hema heeft ook van dat groenige onderbasis voor foundation, vind het maar vreemd spul, ( SHREK )
Laatst bijgewerkt door BE_GENTLE op 30-09-10 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:48

Ik smeer helemaal geen base op ofzo, ja voor oogschaduw.
Doe reinigen en dan dagcréme erop, dan foundation en dat gaat gewoon goed. En dan 's avonds weer heel goed reinigen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:48

BE_GENTLE schreef:
Ik heb er eingelijk nooit last van, mijn foundation blijft altijd goed zitten :)
Ik gebruik dove hydraterende dagcreme.

En geen onderbasis gebruiken is heel slecht voor je huid ! voor diegene die geen creme er onder gebruiken..

jup, is ook slecht.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:50

De primer van de hema werkt ook goed, kost 4-5 euro en doe er heel lang mee, ik gebruik wel een wat duurdere foundation.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:52

o,wist neit dat hema primer had! thanks voor de tip. issie ook goed voor de gemengde/vette huid? heb een vette glimkop af en toe ;)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:55

Dan zou ik alleen een poeder gebruiken en geen vloeibare foundation (waar ik persoonlijk al niet zo'n fan van ben). Zorg dat het mat is, dan vallen oneffenheden ook minder op.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:58

ik vind voor mijn huidtype die 24h van maybelline ook wel fijn. heb niet echt puistjes, meer grove porien en af en toe een vette glans. die 24h geeft niet af. zelfs neit op het witte boordje van mijn plastron. wel handig.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:04

ik heb die foundation met poederfinish weet het merk even niet meer.. 14,- euro

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:08

ilse86 schreef:
o,wist neit dat hema primer had! thanks voor de tip. issie ook goed voor de gemengde/vette huid? heb een vette glimkop af en toe ;)

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, heb zelf namelijk een vrij droge huid.
Maar in de zomer, wanneer het warm is en je gezicht dus wat zweteriger, blijft het ook goed zitten.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:19

Gebruik een dagcreme die bij jouw huidtype past en laat deze intrekken
Neem dan een primer (Ik heb gosh, beetje siliconen feeling, maar maakt je huid lekker zacht) smeer dit goed uit en laat deze ook even intrekken
Pak dan je foundation en breng het laagje voor laagje aan, dat is beter dan in 1x heel veel.

En voor of na je foundation kan je dan ook nog je concealer aanbrengen, het is maar wat je zelf fijner vindt. Succes ;)

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:27

het ligt er aan hoeveel je wilt uitgeven eraan, maar ik vind de Mineralize foundation van Mac ontzettend fijn :)
Kost 33 euro en je doet er 2/3 maanden mee, ik heb laatst weer een tijdje geprobeerd met 'goedkopere' foundation als Loreal maar merkte het meteen :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:31

Ik vind persoonlijk de primer van de Hema prut, net lijm wat je op je gezicht smeert. Misschien hoort dat ook wel zo, dat de foundation beter plakt ( :')), maar ik merk geen verschil wanneer ik wel of geen primer gebruik. Heb nog geen ervaring met andere merken, hoor wel goede verhalen over die van Gosh en een nieuwe van Yves Rocher.

En na het aanbrengen van de foundation, afpoederen + face mist gebruiken (MAC Fix+ / The Body Shop Vitamin E Face Mist bijvoorbeeld) schijnt ook ervoor te zorgen dat de foundation langer blijft zitten. Meer tips weet ik zo niet!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:40

Ik ben ook geen fan van de Hema basis. Je kan beter je geld uitgeven aan een product dat wel werkt.
En idd afpoederen of face mist (evian spray of idd die van MAC) is ook belangrijk :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:09

Ik heb de basis van de Etos, die werkt ook goed :)

Ik zou wat duurdere foundation gebruiken. Die van de MAC zijn altijd erg goed. Ik heb nu een hydraterende foundation van Sephora (Prijzencircus :P) en voor mij is ie niet matterend genoeg, maar ik denk dat ie voor jou perfect zou zijn :)