hooikoorts en allergie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BWendyB

hooikoorts en allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 11:58

Ik gebruik al sinds mei het medicijn reactine tegen hooikoorts en mijn allergieen.
Vorige week ben ik er mee gestopt en ik ben nu al sinds een paar dagen verkouden, elke dag last van rode tranerige ogen en jeukende keel. Mijn vraag is wie heeft daar ook last van en kan je die reactine altijd gebruiken? Je hele leven lang? Want dat werkt bij mij heel goed!!
Ik ben allergisch voor o.a. huisstofmijt en dat heb je dus overal..maar ben niet van plan om mijn hondje weg te doen of aparte beddengoed etc voor te gaan kopen..

Mizoan

Re: hooikoorts en allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:05

Wij (vriend en ik) slikken het hele jaar door pilletjes tegen allergische reactie's misschien kun je je HA raadplegen of die iets voor kan/wil schrijven!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:10

Zo lang je niet allergisch bent voor je hond, zou ik 'm ook niet wegdoen. Zelf ben ik ook allergisch voor huisstofmijt, lastig inderdaad want die bevinden zich ongeveer overal. Gelukkig hebben we in huis geen of nauwelijks vloerbedekking, dat scheelt. Ik zit er wel over te denken om een speciale hoes voor op bed aan te schaffen. Volgens mij scheelt dat enorm.

Bij de drogist heb ik een neusspray gehaald, die redelijk helpt. Ik wordt er alleen een beetje licht van in m'n hoofd, dus ik gebruik het zo min mogelijk.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:12

ben ook voor van alles allergisch... maar er was tog een bloem/plant over gewaait uit amerika dat hooikoorts mensen 3 maanden langer last zullen hebben van de verschijnselen? dus dan moet je tog nog even door slikken :p

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 12:16

Oowja is dat zo? Nog niks over gehoord..
Pff ik ben nog nooit ergens allergisch voor geweest of hooikoorts gehad..maar nadat ik bevallen was van mijn dochtertje, heb ik het wel gekregen. Beetje stank voor dank :o :D
Het zit em wel in de genen want mijn tweelingzus heeft het wel altijd al gehad.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:24

Ik ben ook overal allergisch voor. Mijn enige rustige periode is.... de lente. Want dan haal ik een hooikoortsspuit. Die werkt tot augustus ongeveer, en dan ga ik weer aan de Xyzal/Ceterizine.

en dan maar altijd zakdoekjes en neusspray bij hebben....

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:27

Ik lees even mee, ik heb ook last van hooikoorts en huisstofmijtallergie. Ik gebruik Xyzal maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat die minder werken, ik loop me de meeste tijd toch te niezen := . Ik heb nu ook nog Livocab (oogdruppels) omdat mijn ogen heel erg branden... Misschien kunnen we elkaar nog tips geven :') . Ik ben niet allergisch voor katten maar als onze kat bij mij op schoot ligt en ik ga haar aaien dan moet ik wel veel niezen en snuffen (maar dat heb ik er dan maar voor over :P )

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:31

Bij mij zit het ook in de familie.
Maar ik ben ontzettend blij dat ik niet voor huisdieren of paarden allergisch ben, zoals een paar tantes van mij wel zijn.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:37

Ik ben dus wel allergisch voor honden, paarden en katten :(
Maar pilletje erin en klaar *D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:58

Wat erg voor je!
Dat pilletje werkt wel goed?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:59

Dewii schreef:
Ik lees even mee, ik heb ook last van hooikoorts en huisstofmijtallergie. Ik gebruik Xyzal maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat die minder werken, ik loop me de meeste tijd toch te niezen := . Ik heb nu ook nog Livocab (oogdruppels) omdat mijn ogen heel erg branden... Misschien kunnen we elkaar nog tips geven :') . Ik ben niet allergisch voor katten maar als onze kat bij mij op schoot ligt en ik ga haar aaien dan moet ik wel veel niezen en snuffen (maar dat heb ik er dan maar voor over :P )

Ik ben ook nooit getest op paarden, maar als ik nu paarden borstel merk ik dat ik veel moet niezen. (lees: nog meer dan anders) Als ik erop zit weer nergens last van. Dus er zal ook wel iets van paardenallergie zitten. Mijn poezen kan ik goed hebben, maar als ik er eentje op schoot heb en ik wrijf in mijn oog krijg ik daar wel erg last van.

Ach... het is een beetje passen en meten maar ik kan de dieren toch allemaal niet missen hoor!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:37

Het kan ook zijn dat je gewoon wat gevoeliger ben en sneller nies dan anderen. Met borstelen, en op stal in het algemeen, ben ik ook best niezerig.
Maar ik kan het bijvoorbeeld ook hebben als ik met koken kruiden gebruik.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:11

Dat laatste heb ik dan weer helemaal niet... Ik heb het alleen in stoffige ruimtes en bij katten/honden.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:25

sweetwendy schreef:
maar ben niet van plan om aparte beddengoed etc voor te gaan kopen..

Hoezen tegen huisstofmijt worden vergoed door de verzekering en zijn een ware verademing.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:08

Dat plantje heet ambrosia. Trouwens, seizoen is sowieso nog niet voorbij...hier bloeit het gras ook nog gewoon. Ik ben vorige week 1 dagje mijn neusspray vergeten en had gelijk een flinke rhinitis te pakken (ontstoken neusslijmvlies). Reactine is toch een pilletje wat je los in de winkel koopt? Als ik jou was zou ik even langs de HA gaan, die kan pilletjes en neusspray voorschrijven die veel beter helpen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:30

Gelukkig heb ik het niet heel erg en beperkt het zich tot veel (en helaas heel hard) niezen. Daar kreeg ik met vlagen last van, dus tegenwoordig heb ik altijd een neusspray bij de hand. Ik gebruik de neusspray van Prevalin. Dat werkt bij mij prima, maar gebruik het niet dagelijks.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 20:21

bedankt voor alle reactie's :)
En ja reactine kun je gewoon in de supermarkt kopen, het werkt wel heel goed.
Neusspray ben ik geen voorstander van haha, dan liever een pilletje :o :D
Ik wacht het nog even af misschien wordt het ook wel minder..als het volgende week nog zo is, ga ik zowiezo naar de HA..