Na een paar dagen is mijn nagellak er al weer deels af.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMelissaa

Na een paar dagen is mijn nagellak er al weer deels af.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 19:47

Nu heb ik weer zo veel moeite gedaan met mijn nagel want ik doe er altijd hele kunstwerken op zegt iedereen vind het zelf wel mee vallen maar vooruit. Na al die moeite is dan weer het randje er na een paar dagen af en daar word ik nogal moe van.
Ik doe eerst een doorzichtige basis laag dan een kleurtje en nog wat leuks er op (bloemetje, roosje, enz) en dan weer een doorzichtig laagje, maar het gaat er als nog af. Het kan natuurlijk ook door het paardrijden komen.

Wie heeft er tips of goede nagellak waarbij dat niet is?

Talisa

Re: Na een paar dagen is mijn nagellak er al weer deels af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:49

Als ik nagellak op heb, doe ik bij de paarden steeds m'n rijhandschoentjes aan. Dus al vanaf dat ik m'n paard uit de wei pluk, tot dat ik weer binnen ben. :D Dat helpt wel! Met borstels, tuig etc schuur je toch wel vaak langs je nagels..

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:07

Dat probleem heb ik dus ook, als ik nagellak op doe, is het er na een dag alweer af. Ik heb de hoop al opgegeven en probeer het nog geen eens meer :+

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:09

top coat gebruiken :j

Dan blijft het veel beter zitten, desnoods iedere dag een nieuw laagje top coat eroverheen

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:11

_R_G_ schreef:

Dan blijft het veel beter zitten, desnoods iedere dag een nieuw laagje top coat eroverheen

Mee eens, maar wat ik mis in je verhaal, doe je de versiering op kunstnagels of je natuurlijke nagels? In het eerste geval werkt bovenstaande goed, maar als je het op je eigen nagels doet, is het belangrijk om eerst je nagels goed te ontvetten en dan een basislak aan te brengen. Je nagelplaat is namelijk altijd wat vettig en daar houdt nagellak niet goed op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:11

welk merk nagellak gebruik je?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:12

Een paar dagen? Ik heb het al na een paar uur :+
Ik ga ook eens top coat proberen :)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:15

Ik heb nu ook nagellak op.

mijn zus heeft het bij mij opgedaan met vanalles en nog wat.. zoiezo ook die top coat.

Maar bij mij is er al wat stukken af na 1 dag! terwijl het bij haar echt heel lang goed blijft zitten..

Zij mest alleen maar stallen uit en paarden buiten zetten qua paarden. Ik rijd daarbij ook maar of het nou echt daar aan ligt?

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:16

goed ontvetten, mijn nagelijk bladdert ook altijd naar een dag eraf

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:17

Vooraf je nagels ontvetten, dus goed schoonmaken.
Laagje basecoat (is NIET hetzelfde als blanke nagellak)
Nagellak
Laagje topcoat

Vooral top+basecoat is het belangrijk om een goede te gebruiken. Bijvoorbeeld INM Out the door topcoat of Seche Vite.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 07:38

_R_G_ ; Ik doe het op mijn eigen nagels want die zijn vanzichzelf al lang en hard. Hoe moet je precies ontvetten?

lieveli; Vanalles van de Etos, Hema, H&M, enz. ik heb er zo veel dat ik niet eens weet welke allemaal.

Plien91; Dankje misschien rijd ik er vanmiddag nog wel even om!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:57

ik ga er meestal eerst even met nagellak remover overheen, en natuurlijk van tevoren even je handen wassen met zeep een een nagelborstel

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:06

eerst nagellak remover over je nagels heen, droogwrijven met een watje, dan een base coat, dan de nagellak, dan versiering, dan een top coat.
ik ben inmiddels semiprofessioneel konad gebruiker, dus ik ken het als je een kunstwerk op je nagels maakt en het er met een dag alweer af gaat!

en natuurlijk blijven lakken van bijvoorbeeld konad beter zitten dan die van de hema of H&M, naar eigen ervaring :p

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:10

kleinvosje schreef:
_R_G_ schreef:

Mee eens, maar wat ik mis in je verhaal, doe je de versiering op kunstnagels of je natuurlijke nagels? In het eerste geval werkt bovenstaande goed, maar als je het op je eigen nagels doet, is het belangrijk om eerst je nagels goed te ontvetten en dan een basislak aan te brengen. Je nagelplaat is namelijk altijd wat vettig en daar houdt nagellak niet goed op.

en hier ga ik in mee

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 19:03

Ja natuurlijk blijven die wat beter zitten maar ik heb zo veel merken dat ik niet meer weet welke allemaal. Ik zal nog wel eens kijken voor dat soort merken!