Ik wordt er gek van...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Caroo

Ik wordt er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 17:28

Hoi allemaal

ik kon geen topic vinden over oogklachten.
Ik heb last van mijn ogen vanaf dat ik op de middelbare school zat. Nu zit ik in het eerste jaar van het MBO. Het jaar is nog maar net begonnen en ik heb er nu al helemaal geen zin meer in als het zo doorgaat. Elke dag heb ik wel last van mijn ogen. Vanaf vorige week maandag ook echt continu. Vanaf dat ik wakker wordt, totdat ik ga slapen.
Boven op mijn oogbal worden alle adertjes zichtbaar en wordt het helemaal rood. Dat doet erg pijn en ik heb ook steeds het gevoel om mijn ogen dicht te doen. verder heb ik geen last van hoofdpijn ed. Echt alleen mijn eyes.

En eerst had ik het alleen op school, zodra ik buiten kwam ging het langzaam weg. Echt heel bizar. Maar nu niet meer. daarom dacht ik ook aan droge ogen. maar ook regelmatig de hele dag door druppelen met hylo-care bevochtigingsdruppels heeft geen enkel effect.

Ik ben al heel vaak naar de huisarts geweest. Ik had altijd dezelfde huisarts, hij zei dat ik een ontsteking had en schreef me steeds druppeltjes voor. Die heb ik gebruikt en binnen 1 dag voelde ik me een stuk beter. Dat heb ik een stuk of 4 keer gedaan. ook heeft hij mij een gel gegeven dat ook werkte.

Dk ben ook doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik kwam en ze hebben wat gekeken en wat gedaan. Maar de dokter zei kom maar terug als je weer last hebt. Nouja, ik dacht, hoe kan ik nou weten wanneer ik een ontsteking krijg. En als ik het dan krijg meot ik een afspraak maken en dat duurt een tijdje, en in die tijd moet ik maar met vreselijke pijn lopen?
Ik ben dus niet meer naar het ziekenhuis geweest.

Vorige week ben ik weer naar de huisarts geweest. Deze keer niet mijn eigen huisarts. Ik vertelde dat ik hier dus voor de 6e keer in dit jaar al erge last van had.
Deze arts vond niet dat ik een ontsteking had. Ik zei dat ik denk dat ik misschien ergens allergisch voor kan zijn. Ik vertelde dat ik een paard heb, maar als ik daar ben daar niet altijd last van krijg. Dus allergisch voor paarden ben ik niet anders kreeg ik het wel elke keer als ik op stal ben. Pfoe wat een opluchting! :D
Ze vroeg me of ik een bril had, ja die heb ik. Maar ik draag hem nooit. Ze vertelde dat ik hem moest dragen en ze gaf me druppeltjes tegen allergie.

Gister en vandaag heb ik dus braaf mijn bril gedragen. ook heb ik 2x van die druppel gebruikt. Maar de bril helpt niet. Of het meot een paar dagen duren en ben ik gewoon te ongeduldig? Ik weet het gewoon even echt niet meer.
Zovaak bij de dokter langs geweest zijn en nog geen verbetering of ook maar enig idee wat het is en waar het vandaan komt?
Alle dokters zeggen iets anders en wat moet ik dan geloven??? :(

Als het zo doorgaat gaat mijn school er erg onder lijden. Ik meld me eigenlijk niet vaak ziek, maar als ik zo'n dag heb dat ik het gewoon echt niet meer uithoudt wil ik niets liever dan thuis zitten in alle rust met mijn ogen dicht.

Ik heb thuis geen honden, katten etc. Wel alleen cavia's. Maar die heb ik als sinds ik heel klein was.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het gewoon even kwijt. ;(

Hebben jullie soortgelijke klachten of weten jullie misschien wat ik nu verder kan doen? Ik weet het niet meer.

Groetjes

chocobroodje

Re: Ik wordt er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:15

Wanneer is je bril aangemeten? Zeker als je jong bent kan je zicht nog veel veranderen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:17

Idd ook even geduld met de bril, mits ie nog wel goed is voor jouw ogen :)

Verder; zou het niet kunnen dat je lichtgevoelige ogen hebt? Lijkt nmlk erg op wat ik 's zomers heb als ik een dag mn zonnebril niet op heb gehad... Je hebt er natuurlijk gradaties in hoor, ik ben alleen gevoelig voor zomerzonlicht..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:24

Inderdaad, ik ben niet jong meer maar heb om de twee jaar toch een gradatieverschil.
En inderdaad geduld, veel succes!

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 08:43

Dit jaar nog heb ik mijn bril gekregen. Dit heeft de dokter ook gevraagd en ze antwoorde daarop dat ik niet terug hoefde naar de opticien.

amyz. Hoe merk je dat je lichtgevoelige ogen hebt? Ik heb ook veel last van de zon. En felle lichten kan ik ook niet zo goed tegen.

Ik draag mijn bril nu wel egwoon. Vind het helemaal neit bij me staan maarja, als het daarmee mijn pijn weg kan halen heb ik het er helemaal voor over.
Heb vanmiddag weer afspraak bij de doker. Misschien ligt het aan mijn bril. Ben benieuwd wat de doker nu weer gaat zeggen :P

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 16:45

Even een kleine update.
Ben vanmiddag naar de dokter geweest. Voordat ik naar doker ging had ik allergiedruppels gedruppeld die ik de vorige keer heb gekregen. Binnen een uur was mijn oogpijn weg.
Dat heb ik tegen de doker gezegd en nu moet ik bloedprikken voor overgevoeligheid op inhalatiemix.
Bril nogsteed dragen en verder druppelen. Later kwam de pijn weer terug dus heb weer gedruppeld maar pijn is niet weggegaan.
|(
Ik hoop echt dat er wat uit die bloedtest komt. Je wordt gewoon hopeloos als je al zo lang met iets zit terwijl je niet weet wat het is en het je belemmert in je dagelijks leven. ik meot nog even doorbijten.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:51

Als je wat aan je ogen hebt is t idd niet fijn nee! Ik merk t altijd omdat ik een gevoel krijg alsof ik zand in mn ogen heb, ogen worden dan ook heel rood en je ziet de aders duidelijk lopen... Weet niet of je er echt op kunt testen, maar bij mij was t duidelijk toen ik een week netjes mn zonnebril ophield en t rotgevoel overging :)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:54

Jeetje, lijkt me inderdaad vervelend. Hopelijk komt er snel een permanente oplossing voor je.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 16:38

Bedankt voor jullie berichten allemaal.
Ik heb vandaag de hele dag mijn bril op gehad en gister ook die allergiedruppels gebruikt. Vandaag voelde het al een stuk beter.
Hopelijk ligt het alleen maar aan het feit dat ik geen bril droeg. Vandaag had ik even een pijnloze schooldag, iets wat ik al een tijd niet meer heb gehad. :)