Zweepslag in kuit...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Zweepslag in kuit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 14:35

Hoihoi,

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest omdat ik sinds zaterdag, toen ik met behoorlijk wat geweld mijn laars uitdeed, niet meer normaal kan lopen.
Zolang ik op mijn tenen loop is de pijn niet zo erg, maar zet ik hem recht op de grond, dan is het een minder gevoel :Y)

Nou weet ik dus net dat ik een scheurtje in m'n spier heb (zweepslag).. en dat ik ongeveer een week gebonden ben aan krukken.

Nou vroeg ik me af of er bokkers zijn die een zweepslag hebben gehad en hoelang het duurde voor het over was? :)

Kuggur

Re: Zweepslag in kuit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:38

Yep, twee jaar geleden, behoorlijk hematoom als gevolg. Errug pijnlijk. Duurde behoorlijk lang voor ik weer normaal liep (twee maanden of zo). Het kan verlichting brengen hakverhoging in je schoen te doen, en die in de loop van het genezingsproces af te bouwen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:41

Ik heb 2 maal een zweepslag gehad in hetzelfde been. De eerste keer stapte ik van het paard af en hoorde 'm scheuren. Deze keer viel het ook wel mee en zat het op een redelijk normale plek (aanhechting met achillespees).
Ik heb toen ongeveer 1 week op krukken gelopen en nog 2 weken fysiotherapie gehad (puur omdat ik toch al bij de fysio liep). Hierna heb ik er geen last meer van gehad.

De tweede keer stapte ik ook van het paard af, hoorde ik 'm scheuren en wist wat het was. Ditmaal zat het op een vreemde plek - is mij verteld - voor een zweepslag, namelijk precies onder mn knie (aan het einde daar van de kuitspier).
Door wat fouten van mijn huisarts en assistent heb ik hier 3 maanden mee gelopen op krukken en tevens ook (intensief) fysiotherapie gehad.

Wanneer ik nu intensief bezig ben voel ik die laatste plek nog wel. ;) Het is en blijft een gevoelig puntje.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:46

Afgelopen zomer heb ik waarschijnlijk een lichte zweepslag gehad tijdens het beachvolleybal was zaterdagaovnd gebeurd en zondag heb ik ook nog toernooi afgemaakt. Deed wel ongelofelijk pijn maar zolang ik niet op platte voeten ging staan of door mijn knien ging ging het wel. Bij mij zit het bijna in mijn knieholte. Nu paar maand later voel ik het alleen nog als ik intensief sport, maar echt last heb ik wel dikke maand tot 2 maand gehad. Dit komt waarschijnlijk omdat ik nooit rustig aan gedaan heb, dus waarschijnlijk als je geluk hebt en rustig aan doet gaat het misschien wel sneller :P

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:49

Ik heb 3 jaar geleden onder een paard gelegen (heel verhaal) maar heb er een zweepslag aan over gehouden.
Maand niet normaal kunnen lopen, daarna ingetaped. Na een jaar nog last en is er vanalles uitgezocht wat helaas geen oplossing bood. Daarna fysio gehad waar het beter van werd (kuitspier moest weer verlengen)
Helaas heb ik nog dagelijks last.

Maar lees hier gelukkig goede verhalen met herstel!!!! (wil je niet bang maken ;) )

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 15:55

Pfoe het is dus wel serieus...
Dan doe ik dus maar rustig aan de komende week(en) ;)

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:50

auw.. ik leef met je mee... ben je ingetaped ?

Precies 2 weken gelee ben ik geschopt door een paard vol op men boven been, met meteen uitstralende pijn naar de aanhechtigs plek van de spier, namelijk men knie.. Nu ben ik heerlijk blauw.. maar eigenlijk geen rust gehouden, ik dacht ik werk gewoon gezellig... en dat ging, eigenlijk niet echt in het begin, maar kon inmiddels wel gewoon recht lopen.. in langzaam tempo.
Nu moest ik helaas gister weg springen voor een wild paard.. en heb ik waarschijnlijke de zelfde spier, gescheurd/ opnieuw gescheurd..
het bloed van binnen uit, dus ik heb een kei hard bovenbeen.
Morgen ga ik naar de fysio, en die gaat kijken hoe erg het is, waarschijnlijk heb ik de spier al iets te lang overbelast, dus ik baal als een stekker.. ( kan men been nu bijna niet meer buigen.. dus werken kan nu echt niet meer)

Beterschap.. ik ga morgen hopen op het beste.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:52

Ik heb ooit een zweepslag gehad toen ik aan de verkeerde kant van mijn paard op probeerde te stappen :+
Ik heb er nog tijden met vlagen last van gehad weet ik nog wel..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:44

galley schreef:
Ik heb ooit een zweepslag gehad toen ik aan de verkeerde kant van mijn paard op probeerde te stappen :+
Ik heb er nog tijden met vlagen last van gehad weet ik nog wel..

Ik wist niet dat paarden een verkeerde kant hadden....

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 22:41

Nee, ik ben niet ingetaped :n
Het enige wat ik te horen kreeg was; Dat is een zweepslag, met krukken lopen en het liefst met hakken.. en dat was het.
Weet ook niet of ik mijn been hoog moet houden oid...

Momenteel heb ik een vreselijk naar gevoel in m'n been en zat me af te vragen of ik er geen steun omheen mag doen.. (Zo'n soort verband met klitteband, voor sporten ;) ), maar mijn vader zegt dat het niet mag.. dus dan maar niet :Y)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:07

Daarom draag ik altijd paardrijsokken voor het strakke gevoel om mijn kuit :P Ik ben trouwens niet ingetapt met gewoon tape maar met medical tapping. Je moet ook niet teveel rust houden, vroeger was het standaard been omhoog en niks doen hierdoor heeft mijn zus een trombose been opgelopen.

Vertel wel weer de naarste verhalen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:11

Over die hakken, viscoheels zijn heel handig! Die doe je gewoon in je schoen. :)
Zwemmen en fietsen versnelt ook het genezingsproces, idd niet je been omhoog leggen. :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 16:38

Maar ik mocht van de huisarts juist niet fietsen :+

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:43

Hm ik zou hakken absoluut niet aanraden. Ik zou juist doen wat je wel kan. Voet hoog leggen als dit even kan maar zeker niet heel de dag hoog liggen en koelen. ;)

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:26

Hier nog een patiënt.. :O heb toen ik een jaar of 10 (misschien jonger) een zweepslag gehad, heb toen 4 weken ingetaped gezeten en met krukken moeten lopen. (absoluut geen druk op zetten was het bij mij)

Ik had het in mijn rechterkuit en eerlijk gezegd ben ik er nog steets niet van hersteld.. om de zoveel tijd krijg ik op de plaats en onsteking.. heb 9 keer fiisiotherapie gekregen en medicijnen meerdere Mri scans, steunzolen en ga zo maar door...

Maar heb waarschijnlijk ook een spierziekte daar kan het ook aanliggen dus wil je niet bang maken ;)

maar ik raad je aan niet op hakken te lopen.. je belast het dan misschien wel minder maar je wilt je voet wel optimaal kunnen gebruiken net als eerst.. en anders moet je weer oprekken enz.. heel gedoe dus.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:52

Voordat je er weer helemaal bent? Minimaal 8 weken, zo niet langer.

Compressie, zwachtelen dus, mag best. Het geeft wat steun en is fijn als je been dik is. Hakken lopen is heel prima, mits je dit niet te lang doet. Spiervezels genezen het beste onder rekbelasting, als je op hakken blijft lopen sta je continue met een verkorte kuitspier en zullen de nieuwe littekenvezels verkort aangroeien. Maar dit kan de 1e week heus geen kwaad hoor!

Kijk verder voor de genezing en verdere revalidatie eens op http://www.fysiowarmond.nl/kuit.html
Misschien is een bezoekje aan de fysio bij jou in de buurt ook niet verkeerd, die kan je goed begeleiden hierbij.

Sterkte!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:01

Ik heb een zweepslag opgelopen toen ik me uitrekte bij het van de bank afkomen :+

Maar ik heb toen heel eigenwijs maar 3 dagen op krukken gelopen, daarna ben ik in zo'n stomme steunkous gepropt die niet onder mn broeken paste, en nu nergens meer last van...

Misschien kun je inderdaad van dat medical/cure tape proberen! Moet wel je fysio dat maar net kunnen, maar anders even googlen voor de dichtsbijzijnde! Is echt een aanrader!