ik heb tijdens het rijde snel last van mijn maag(denk dat het dat is) het scheeld niet of ik veel eet, of weinig. ik zit goed en recht,
maar vorige keer zei iemand dat ik een nierband(gordel) moest proberen ook omdat ik snel last heb van mijn rug ben 1 keer van een pony af gevallen en toen kwam ik op mijn onderrug terecht en daar heb ik nu nog steeds last van(is ongeveer 3.5 jaar geleden gebeurd) iemand op stal bij mij gebruikt die, en die heeft ook steeds pijn tijdens het rijden.
zou dit veel schelen?heeft iemand ervaring met zo een nierband/niergordel.
misschien is het verstandig om eerst naar een huisarts te gaan ? straks blijkt het iets anders te zijn en dan loop jij met iets dat niet werkt of het misschien zelfs erger heeft gemaakt. iniedergeval succes & beterschap!
nee ik haal goed adem,dat hebben we al bekeken enzo, alleen als ik heel gespannen ben, dan krijg ik een andere pijn en dat is door het fout ademen,
ik moet vaak naar de huisarts, en dat heb ik ook al eens verteld tegen haar, de rugpijn hou ik,en dat met mijn buik, ik moest eerst al naar rotterdam voor onderzoek, pas als ik 18 ben kunnen ze verder onderzoek doen(van binnen in)
kensha
Geplaatst: 04-10-10 09:09
Is het bijtoeval aan de binnenkant van je zij waneer je rijdt? Dus ook binnenkant van je paard.
En wanneer je dus andersom rijdt je last heb van de ander kant?
nou ik krijg dan zoveel pijn dat ik in elkaar zak. en het zit echt in men buik, ongeveer in het midden.....
en het is altijd op dezelfde plek, maakt niet uit of ik links om of rechts om rij....
BE_GENTLE
Geplaatst: 04-10-10 16:27
Je bedoelt maagzuur heb hier ook heel veel last van gehad.. Probeer om niet met een volle maag te gaan rijden, en drink geen drinken met koolzuur.. door het hobbelen schut alles door elkaar waardoor maagzuur ontstaat..
nee dat is het niet. want het verschilt niet of ik eet, niet eet of maar een beetje of veel. of ik drink van te voren ook niet. ik kreeg het gisteren weer op wedstrijd, voordat ik de ring in moest. dus toen dronk ik snel wat icethee met prik, de echte.... en heel de proef ging het goed....
en maagzuur is heel anders,
Charica
Geplaatst: 04-10-10 16:54
Onbewuste spanningen misschien?
Resfeber
Geplaatst: 04-10-10 16:55
Ik heb het ook altijd maar bij mij ligt het gewoon aan dat ik te snel in actie kom. Kom 's ochtends uit me nest --> aankleden --> speren naar de manege --> paardrijden (en dan krijg ik ook altijd buikpijn) Maar als ik in huis 's ochtends alvast een rondje ren of over straat een stukje (best dom maar helpt bij mij wel ) en het langzaam opbouw gaat het goed.
nou ik kwam net als vandaag gewoon van school af. rustig wat gegeten, toen naar stal, alles rustig aan gedaan, en na even door te zitten krijg ik weer pijn.
en het doet echt zo super veel pijn.
en op mijn stage heb ik dat bv niet. dan heb ik eerst alle stallen de mest eruit gehaald. dan opstrooien, vegen en daarna een paardje rijden(soms) nou dan heb ik nergens last van, ookal stress ik dan juist wel wat meer.