Wie heeft er ervaring met psychotherapie.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Wie heeft er ervaring met psychotherapie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 10:55

Mijn viend is in december 2009 depresief thuis komen te zitten, nadat hij al jaren niet goed in zijn vel zat.
Hij is begonnen met dagbehandeling en in mei 2010 was hij daar mee klaar en ging het redelijk met hem 18 mei 2010 leerde ik hem kennen.
Alle ging redelijk goed, paar maanden terug kreeg hij de diagnose add en kreeg hij concerta als med daar voor.
Twee weken geleden ging het helaas helemaal mis met hem.
Ik haalde hem thuis op voor een weekendje hier, en het was of ik een dood vogeltje ophaalde.
Helemaal depresief weer, het hoefde allemaal niet meer van hem.
Samen hebben we toen besloten het ggz te bellen voor een opname en die zelfde avond is hij nog opgenomen.
Hij is nu twee weken opgenomen en het gaat stukken beter met hem.
Gisteren heeft hij te horen gekregen dat hij er tot max. 15 okt kan blijven en dan zelf weer verder zal moeten.
Hem is aan geraden aan psychotherapeut te zoeken en daarmee intensief aan zijn indentiniteit te gaan werken.
Maar nu heb ik al zitten zoeken hoe dta in zijn werk gaat maar kan er niet echt veel wijzer van worden.
Zijn er hier mensen die die therapie hebben gevolgd, en hoe ging dat dat, en werd je dan weer opgenomen of reisde je paar keer per week heen en weer.

horseees

Re: Wie heeft er ervaring met psychotherapie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:30

Ik ben bijna een jaar opgenomen nu, dit is in jeugdpsychiatrie dus ik veronderstel dat het allemaal anders is.
Ik kan je wel verzekeren dat, hoe hopeloos alles ook lijkt, therapie echt wel iets uithaalt. Maar het heeft veel tijd nodig.
Ik wens jullie beiden veel moed!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:21

He Koetje

Ik heb halverwege 2008 een fikse burn-out gehad door problemen die jaren daarvoor hadden gespeeld (en in mijn jeugd).. alles kwam samen, nooit goed verwerkt, en maar door blijven rennen.. toen ging het lampje uit.

Ik heb psychotherapie gehad bij een psycholoog. Daarvoor ging ik er iedere week een uur naar toe. Het helpt je zeker maar je moet er wel open voor staan. Daarnaast moet er ook een klik zijn met je therapeut anders werkt het ook niet.

Het is fijn om alle sh*t bij iemand eruit te gooien en vervolgens hier over te praten. Wat ik ook fijn vond is dat de therapeut kan relativeren op momenten dat jij dat niet kunt en alles alleen maar zwart inziet.
Veel sterkte in ieder geval!

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:45

Mijn moeder is psychotherapeut, en zij behandelt haar cliënten ongeveer een uur per keer op haar praktijk. Voornamelijk praat ze met haar cliënten, maar soms gebruikt ze ook wat massage oid. Wat Tafje al zei; je moet wel openstaan voor de hulp die je krijgt, maar dan werkt het ook echt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:48

Mijn moeder is ook psychoterapeut bij de jeugd. bij haar gaan de behandelingen ook per uur :j het belangrijkste is dat de clieent ook echt geholpen wil worden

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:49

ik heb ook bij een psychoterapeut gelopen en kom daar nu nog steeds..mijn terapeut was tevens reiki master en hypnoterapeut
heb er erg veel aan gehad en mijn leven is inmiddels enorm veranderd in positieve zin!!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 21:40

Nou klinkt allemaal wel heel goed hier.
Vraag me alleen af hoe ze dat bij me vriend allemaal willen gaan doen.
Mijn vriend heeft het steeds over therapie 3-4 keer per week en wel een paar uur.
Het probleem is dat zijn ouders al heel vroeg zijn gaan scheiden en hij op veel te jonge leeftijd al volwassen is geworden, ging ouderlijke taken over nemen enz.
Daar door zou hij zich niet goed hebben ontwikkelt, en geloof dat dat het doel is nu, hoe hij daar mee om moet leren gaan.

Zelf wilt hij gelukkig heel graag, want hij wilt ook weer verder, met mij weer aan het werk andere opleiding enz.
Dat het echt moet klikken met een therapeut had hij ook al begrepen.

Quieto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:22

Psychotherapie kan zeker heel goed werken, maar het kost veel tijd (helaas).
Ik heb zelf hele goede ervaring met schema-gerichte therapie (als je meer uitleg wil stuur maar pb).

Veel succes en sterkte

xx