Sporten: alleen of samen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ik sport het liefst...

alleen
21 (61%)
samen
9 (26%)
anders, namelijk...
4 (11%)

Totaal aantal stemmen: 34

Veirl

Sporten: alleen of samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 08:23

Ik ben nu studente en reis elke dag ongeveer 30 minuten met de bus en 40 minuten met de trein (ik moet naar Zwolle). Als ik thuiskom ben ik vaak erg moe geworden door het hangen en dan duurt het ook wat langer voor ik thuis weer een beetje wakker ben.
Vroeger (middelbare school) fietste ik altijd een uur per dag, een half uur naar school en een half uur terug. Je denkt er niet bij na, want je moet gewoon naar school, maar ondertussen krijg je ook die beweging mee en die mis ik nu. Ik kan het merken aan m'n lichaam, ik voel me niet meer fit en ik ben ook minder gespierd (niet dat het heel veel was, maar ik merk toch dat ik sneller m'n rug voel als ik bijv. het konijnenhok heb schoongemaakt).
Nu ga ik proberen om wanneer het niet regent naar Nijkerk te fietsen en vanaf daar de stoptrein te nemen (ongeveer 20 minuten fietsen heen), maar als het regent heb ik daar natuurlijk weinig zin in en daarom wil ik graag nog iets er naast gaan doen.

Ik zit alleen nog te twijfelen of ik samen of alleen zal gaan sporten en was benieuwd naar jullie ervaringen daarmee. Waarom sport je liever alleen/samen? (En wat voor sport doe je dan).

Kiwipitje

Re: Sporten: alleen of samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:25

Ik doe hardlopen en dat doe ik al-tijd alleen. Je kunt dan je eigen tempo aanhouden en je hoeft geen rekening te houden met wanneer iemand kan. Wel ga ik elke week nog samen met iemand wandelen. Dat vind ik te saai alleen.. lekker kletsen onderweg.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:28

Ik sport alleen, ik vind het altijd heerlijk om even een momentje voor mezelf te hebben. En daarnaast kan ik dan m'n eigen tempo aanhouden en even wat langer doorgaan als ik daar zin in heb. Ik fitness trouwens :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:31

Ik heb anders gestemd:
Ik sport het liefst samen, maar ik sport het meest effectief alleen :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:49

Bij mij was/is het wisselend.
Ging vaak samen, en vaak alleen naar de sportschool.
Nu hebben wij thuis een spinningfiets staan, dus daar ga ik 3/4 keer in de week op. Alleen dus! :D
Verder ga ik soms skeeleren met vriendinnen, maar ook vaak alleen!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:12

Ik zou samen gaan. Ik skeeler dan vaak maar als ik alleen ga dan hou ik me er niet altijd aan aangezien ik dan geen zin heb om alleen te gaan, zo saai vind ik dat. Als je dan met iemand afspreekt dan is het veel gezelliger en geeft het je ook meer moet om te gaan omdat je dan eigenlijk wel 'moet' :).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:15

Naast het paardrijden voetbal ik. Een teamsport is fijn, je hebt een stok tussen de deur als je eens geen zin hebt. Het is gezellig om met de meiden te trainen en je bouwt er vriendschappen mee op. Naast het voetballen doen we regelmatig leuke dingen (samen stappen, karaoke avond, bowlen enz). Je werkt samen aan een doel, het winnen van wedstrijden.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:15

Zumba en Sport -Training doe ik alleen

Zwemmen ga ik altijd samen

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:33

Ik doe fitniss soms alleen en anders met mijn vriend als die er ook is.
Zoals vandaag ga ik alleen omdat ik vrij ben en lekker in de ochtend ga.

Morge heb ik B&B dan ga ik wel alleen er naartoe

Hardlopen doe ik wel alleen

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:06

Ik sport het liefst alleen maar het liefst doe ik alles alleen ;)
Dan kan ik alles in mijn eigen tempo doen.
Behalve Kempo, daar zit ik nou eenmaal met andere mensen, het is een contactsport.
Maar een teamsport zou bijvoorbeeld niks voor mij zijn.
Ook hardlopen doe ik liever alleen. Paardrijden trouwens ook.
Ik vind het heerlijk om niet afhankelijk te zijn en alles in m'n eigen tempo te kunnen doen.
Maar dat verschild per persoon natuurlijk.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:10

Ik ga fitnessen en ga ook altijd alleen. Om de één of andere reden heb ik tijdens het sporten
geen behoefte aan gezelschap of een babbel. Heb altijd m'n mp3-speler bij dan :)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:13

Ik ga hardlopen en we hebben hier zo'n trim-baan waar je verschillende oefeningen kunt doen. Liefst dat alleen, zodat ik me op mezelf kan concentreren. Bovendien durf ik het touw nog niet zo goed te overwinnen en moet ik eerst een kwartier op mezelf inpraten voor ik een fatsoenlijke sprong durf te wagen, dat wil ik iemand anders niet aandoen :+

Daarnaast doe ik vechtsporten en dat dan weer wel in teamverband. Gezellig met zijn allen en ook wel praktisch als je kata's gaat lopen ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:39

Samen! Sinds een paar maanden sport ik samen met mn vriend en een aantal vriendinnen in de sportschool. We zijn niet de meest sportieve mensen dus we houden elkaar gemotiveerd :) Toevallig afgelopen week afgesproken om de 5 km van leeuwarden te gaan lopen volgend jaar, dus nu hebben we nog een echt doel ook haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:01

Samen. Ik doe aan teamsport en ik vind dat juist zo leuk omdat je het met meerdere doet, altijd leuk en gezellig èn goed voor je.

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:15

Het liefst samen want dan spreken we een datum af en dan moeten we allebei,
als ik alleen ga wil ik het nog wel eens uitstellen maar als ik dan ga buffel ik me eigen wel helemaal af.
De laatste tijd wandel ik 's avonds met een vriendin en ga ik alleen naar de sportschool (echt goed sporten en wandelen voor de gezelligheid)

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:07

Alleen denk ik... Ik heb heel lang gevolleybald, maar ik kon me heeel erg ergeren aan sommige meiden die niet serieus deden en dat soort dingen...

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 10:03

En sporten jullie dan samen met iemand die hetzelfde niveau heeft? Ik zou bijv. wel met mijn vriend kunnen gaan sporten, maar hij heeft een supergoede conditie en ik totaal niet.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:30

meestal als ik met mijn vriend ga, gaat hij zijn eigen gang in de sportschool en ik ook. hij komt wel altijd tussendoor een praatje maken :D

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 20:29

Mijn vriend en ik hebben nu gister samen gewielrend en hij is daarna nog gaan hardlopen (hij doet triathlon). Als het woensdagavond lekker weer is, dan gaan we weer.