Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 08:22

Dit krijg ik vaak wel eens te horen, dat iedere dag je haar wassen slecht is.
Maar ik heb kort haar dat ik moet stylen met wax, gel en dat soort spul.
Ik vind het niet fris om met die plakkop naar bed te gaan.
Heb het nu wel al een paar keer geprobeerd maar het voelt zo vies.
Ook zeggen mensen dat iedere dag douchen niet goed is voor de huid.
Ik vind het wel fijn als ik van de paarden terug kom effe lekker onder de douche te springen.
Is het nou echt zo slecht?

gaapje

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:25

Als ik iedere dag me haar was ( en steil ook enzo ) dan krijg ik alleen maar een vette kop .

Ik was het 2 keer in de week , en gaat zo super.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:26

Ik meen dat als je je haar iedere dag wast, je haar sneller vet wordt.
Ik was het om de dag.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:27

ja echt goed is het niet voor je nee....

ik douche ook elke dag maar was me heel bewust niet elke dag helemaal met zeep enzo, want daar tast je je huid mee aan, en dan is de kans op schimmelinfecties weer groter.
Haar wassen doe ik om de dag en probeer het om de anderhalve dag te doen....

Mijn haar is snel vet doordat ik het zo vaak was maar ik wil altijd gewoon die vieze paarden lucht eruit hebben!

Dus ja, het is idd slecht, maar ja, ik doe het zelf ook :)

Anoniem

Ik was mijn haar bijna iedere dag, Heb nooit last van vet haar ofzo. Ook niet als ik mijn haar een paar dagen niet was..

Geloof dus niet dat het super slecht is

verootjoo

Toen ik nog elke dag paardreed stond ik echt wel elke dag onder de douche, en waste ik ook mijn haar elke dag. Je haar stinkt echt van je cap :+ Dan maar slecht, dan ben ik in ieder geval wel schoon :D
Nu was ik het om de dag/2 dagen. :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:28

Er schijnen mensen te zijn (zou leuk zijn als die ook in dit topic voorbij kwamen) die hun haar met alleen maar water wassen.

Ik denk dat als je een hele milde shampoo gebruikt en je hebt er verder geen last van in de zin van sneller vet worden ofzo... gewoon lekker doen.

Volgens mij is fohnen slechter voor je haar dan wassen.

8nnemiek

Ik ken het wel ja, die wax vind ik vreselijk, bah dat plakt en dan zitten mn handen ook nog eens helemaal onder enzo :') Ik heb ook kort haar, maar ik gebruik eigenlijk alleen nog maar gel en spray die goed droogt en niet plakt. Daarmee kan ik gewoon naar bed zonder dat mn kussen er plakkerig of vettig van wordt :)
En meestal zit het dan de morgen erna nog steeds goed _O-
Even een kam er doorheen en dan zit t weer prima. Ik doe dus meestal om de dag mijn haar wassen.

Te vaak wassen is niet goed nee.. maar te veel haarproducten erin ook niet eigenlijk.. tis ook nooit goed he :P

daffodil

Elke dag en soms zelfs twee keer per dag, heb supergezond en dik haar, nog nooit problemen mee gehad! Ja als je je haar laat verven is de kleur er wat sneller uit, dat wel.....

Gewoon doen wat jij prettig vindt! Ik ga ook echt niet slapen met een vies hoofd hoor en ik ga ook echt niet smorgens vroeg de deur uit zonder gedouched te hebben én mijn haar te hebben gewassen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:30

Hmm 2 keer per week ga ik echt niet redden !!! Ik douche elke dag en was mijn haar elke dag !!
Ik was mijn haar met Andrelon care & repair of glans & shine en ik heb halflang haar ( tot bh bandje ongeveer )

Mijn hoofdhuid ziet er gezond en schoon uit !! Geen rare dingen en ik heb geen haar uitval ..
Ik krijg vaak complimenten dat ik mooi gezond haar heb en zie dus niet in waarom het zo slecht zou zijn ??

Ik denk dat ik het al 6 a 7 jaar op deze manier doen ( met afwisseling van shampoo ) .. dus ja .. zeg het maar :D

Oh ja !! ik verf het nooit ( ooit 1 keer gedaan ) en ga 1 x per half jaar naar de kapper haahhaqha

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:31

Ja, het is niet erg goed voor je haar. Mijn kapster zei het laatst nog. Als je je haar iedere dag wast wordt het gewoon heel snel vet.

Mijn kapster zei dat het hielp wanneer je (om bv. de paardenlucht eruit wil hebben) gewoon met cremespoeling te wassen. Je moet de shampoo sowieso niet inmasseren, want dat is dus funest voor je hoofdhuid. En wordt je haar dus vet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 08:31

Ik heb geen last van sneller vet haar, dat vet smeer ik er zelf wel in.
Mijn haar glanst wel altijd fijn als het gewassen is en droog.
Eens kijken of ik er om de dag van kan maken, maar 2 keer in de week vind ik echt te weinig.
Als je lang haar in een staart hebt zal dat wel lukken maar niet met kort haar met vanalles erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:33

daffodil schreef:
Elke dag en soms zelfs twee keer per dag, heb supergezond en dik haar, nog nooit problemen mee gehad! Ja als je je haar laat verven is de kleur er wat sneller uit, dat wel.....

Gewoon doen wat jij prettig vindt! Ik ga ook echt niet slapen met een vies hoofd hoor en ik ga ook echt niet smorgens vroeg de deur uit zonder gedouched te hebben én mijn haar te hebben gewassen!

_/-\o_ En mensen met vet haar vind ik persoonlijk het meest onverzorgde gezicht ( buiten vieze tanden ;) ) !!!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:34

Is zeker heel slecht! Ik was mijn haar 2x in de week (hooguit 3 keer per week) met shampoo voor de rest spoel ik ze gewoon uit met water.
Heb juist nooit vet haar of problemen met m'n hoofdhuid en m'n kleur blijft langer mooi. Ook gebruik ik alleen kappers producten en dat scheelt ook al heel veel. (Ben zelf kapster)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:35

Ik was het ook iedere dag. Ik moet wel, anders krijg ik behoorlijk last van roos. :\

Het is wel snel vet, maar als ik het iedere dag was merk je dat ook niet, aangezien ik het toch weer was voordat het vet is. :')

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 08:35

Alleen met water uitspoelen dan heb ik echt het idee dat het niet schoon is, maar dat zal dan wel tussen de oren zitten.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:36

Ik was mijn haar ook om de dag, anders gaat het zo pluizen. De andere dag spoel ik het alleen uit. De één heeft ook sneller vet haar dan de ander, kan me voorstellen dat je geen zin hebt om met vet haar rond te lopen.

_Marinke_

Ik douche me elke dag en ja was het dan ook met andrelon eerst de shampoo en dan de creme spoeling. Vroeger mocht ik nooit veel douchen van m'n ouders, echt max. 3 keer per week.. En had toen juist altijd erg vet haar etc, (tja reed wel zo'n 4x per week paard..) Het is nu juist mooi schoon, droog en glanst! :D

En als ik er keer voor het werk wat haarlak in heb gespoten, zit het vaak de volgende ochtend nog mooier. Dan wil ik nog wel is een dagje shampoo overslaan....

Davinia_

Misschien een rare vergelijking ofzo, maar vriendlief smeert natuurlijk ook iedere dag gel in zijn haar, maar wast zijn haar niet iedere dag. Die steekt gewoon 's avonds z'n hoofd onder de kraan en wast met water z'n gel eruit.
Misschien ook een optie voor jou?
Mijn kapster heeft het mij ook wel eens aangeraden..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:38

Ik zelf vind alleen water nooit fijn, dit vanwege dat het bij dan enorm gaat knopen. Ik heb al niet al te dik / veel haar, en als ik er dan met borstelen ook nog is ernom veel knopen uit moet borstelen en zo nog veel haren mee trek blijft er niet heel veel over... := Maar goed dat zal ook wel per persoon verschillen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:39

pitbullgup schreef:
Is zeker heel slecht! Ik was mijn haar 2x in de week (hooguit 3 keer per week) met shampoo voor de rest spoel ik ze gewoon uit met water.
Heb juist nooit vet haar of problemen met m'n hoofdhuid en m'n kleur blijft langer mooi. Ook gebruik ik alleen kappers producten en dat scheelt ook al heel veel. (Ben zelf kapster)

Maar als ik het uitspoel met water is het gelijk vet als het opdroogt, en de onderkant juist droog := Daarom was ik het maar gelijk. En anders laat ik het droog.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:39

Ik was mijn haar elke ochtend..
Omdat het anders vet is & er vies uit gaat zien..
Soms was ik het een dag niet, maar dat is dan alleen als ik die dag niets anders te doen heb dan naar stal te gaan :)

Heb me welleens laten vertellen dat als je je haar minder vaak wilt wassen zodat het minder snel vet wordt.
Dan moet je het een week niet wassen :oo
Ik heb alleen echt geen tijd om me een week op te sluiten in huis, want met een vette kop ga ik de straat niet op hoor :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:40

Het is niet heel slecht.
Maar je kunt beter niet te hard op je hoofdhuid boenen, dus voorzichtig wassen met een milde shampoo. Daarna je haar droogdeppen en niet te hard wrijven.
Je haar iedere dag föhnen en met de steiltang erdoor is funester voor je haar.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:40

Sushilla88 schreef:
Ja, het is niet erg goed voor je haar. Mijn kapster zei het laatst nog. Als je je haar iedere dag wast wordt het gewoon heel snel vet.

Mijn kapster zei dat het hielp wanneer je (om bv. de paardenlucht eruit wil hebben) gewoon met cremespoeling te wassen. Je moet de shampoo sowieso niet inmasseren, want dat is dus funest voor je hoofdhuid. En wordt je haar dus vet.

Ik gebruik juist nooit cremespoeling want daar wordt het zo slap van. Kan me niet voorstellen dat na een wasbeurt met alleen cremespoeling nog iets van een kapsel te maken valt eigenlijk....

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:41

Mijn haar wordt juist beter behandelbaar met cremespoeling.. :)