Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

delerium schreef:Ik heb er een anderhalf jaar les in gegeven, maar vond het eerlijk gezegd vooral saai. Tuurlijk kun je alles zo moeilijk maken als je zelf wilt, maar -met alle respect- de meeste pilatesmensen die ik ken doen juist het liefst zo min mogelijk...
. Ik heb het ook een tijdje gedaan, maar vond het buiten dat het nog best zwaar is (zie: spierpijn!) ook redelijk saai...
en vond het echt geen kattenpis
heerlijk! 
Doe af en toe bodybalance van Les Mills en daar zitten ook stukjes pilates in en dat vind ik altijd best pittig
Ben benieuwd!

Ik ben benieuwd hoe ik het ga ervaren! delerium schreef:Pilates kun je zelf wat moeilijker, uitdagender en zeker beter maken door niet te smokkelen met je ademhaling. 99% van de mensen blokkeert op de lastigste stukjes de ademhaling, zelfs al is het maar een seconde. Door je juist door die moeilijkste stukjes heen te ademen heb je veel meer voordeel van het aanpakken van de juiste spieren omdat smokkelen dan nagenoeg niet meer lukt. Ondanks dat het dan lijkt of je minder ver komt in je oefeningen ben je wel echt veel beter bezig