Schijnzwanger, hoe zit dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amy_92

Schijnzwanger, hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 17:51

Sinds een week of twee voel ik me soms nogal "raar".
Een niet onbelangrijk detail is dat ik mijn laatste seksueel zndr penetratie contact heb gehad zo'n 4 maanden geleden. Ik neem geen pil omdat ik niet tegen de hormonen kan, mijn huishouding is van het minste overhoop. Ik ben een aantal jaar geleden al een keer schijnzwanger geweest.

Ik heb de indruk dat mijn buik groeit maar dan vooral in de avond is het zichtbaar, mijn borsten zijn een heel stuk gevoeliger en ik denk beter te kunnen ruiken. Ik ben quasi zeker dat ik niet echt zwanger kan zijn... Een collega van mij op stage is echter wel zwanger, nu zelfs hoogzwanger. Ik zit 8u per dag bij haar, zou het kunnen dat ik daarop reageer?
Ik ben zelf doodsbenauwd om zwanger te worden en wil ook geen kinderen. Ik pak sinds een drietal weken pilletjes om mijn bloeddruk te verhogen, kan het een bijwerking zijn?

Wie weet raad?

Bon_Bon

Re: Schijnzwanger, hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:55

Alsje morgen nou gewoon langs een supermrkt gaat, koop je een zwangerschapstest en doe je die.
Dan weet je het na 5 minuten.

en alsje terug denkt aan je laatste seksuele contact kan je zelf ook wel bedenken of er kans op is.

Zou wel even nadenken over seksuele contacten als je absoluut niet zwanger wil worden en geen kinderen wil. Beter voorkomen dan 'genezen'

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:04

Zo spoedig mogelijk een zwangerschapstest kopen en dan weet je of je wel of iet zwanger ben.

Amy_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 19:27

Bon_Bon schreef:
Zou wel even nadenken over seksuele contacten als je absoluut niet zwanger wil worden en geen kinderen wil. Beter voorkomen dan 'genezen'

Ik pas wel op, er bestaan nog steeds condooms... Gehele onthouding is niet de enige oplossing om niet zwanger te raken ;)
Ik ga morgen een test doen, nu vind ik toch geen apotheker meer die open is.
Bovendien geeft dit ook geen antwoord op mijn vraag. Ik ben quasi zeker dat ik niet zwanger ben gezien de tijd die er tussen zat, ik ben ook netjes iedere maand ongesteld geweest. De vraag is eerder of ik schijnzwanger kan zijn.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:16

Amy_92 schreef:
Bon_Bon schreef:

Ik pas wel op, er bestaan nog steeds condooms... Gehele onthouding is niet de enige oplossing om niet zwanger te raken ;)
Ik ga morgen een test doen, nu vind ik toch geen apotheker meer die open is.
Bovendien geeft dit ook geen antwoord op mijn vraag. Ik ben quasi zeker dat ik niet zwanger ben gezien de tijd die er tussen zat, ik ben ook netjes iedere maand ongesteld geweest. De vraag is eerder of ik schijnzwanger kan zijn.

Ik bedoel ook nit dat je geen sex zou moeten hebben, maar als je quasy zeker bent niet zwanger te zijn, ben je er dus neit echt zeker van. Dat vind ik niet snugger.

En als je wil weten of je schijnzwanger bent kan je beter je huisarts bellen, ik weet niet hoe het bij mensen zit, maar bij dieren is het niet goed schijnzwanger te zijn.

Amy_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 13:56

Met quasi zeker, ben ik 99% zeker. De test die ik vanochtend heb gedaan was ook negatief, net zoals ik verwachtte.
Op internet vind ik ook alleen maar info over dieren of in het Engels, alleen val ik helemaal niet in de categorie mensen die er gevoelig aan kan zijn...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:50

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:21

Zou dan toch je huisarts ff bellen..

Misschien komt het door iets anders en is het met een simpel kuurtje te verhelpen..

Amy_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 16:17

Het gekke is dat je het krijgt als je net heel graag zwanger wil worden. Ik wil het zeker niet, kan het tegengestelde ook? Dat je het gevoel krijgt net omdat je bang bent dat het wel gebeurde zonder dat je het wil.

@Corelli: bedankt voor de links, ik ga ze een keer lezen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:21

Ga even naar de HA, die kan antwoord geven op dit soort vragen :)

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:45

Je kan dus wel degelijk schijnzwanger zijn zonder dat je zwanger wil worden.

Amy_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 19:14

hafrocky schreef:
Je kan dus wel degelijk schijnzwanger zijn zonder dat je zwanger wil worden.

Heb je daar ook wat meer info rond? Ik kan er zo weinig over vinden. En om nou sito presto naar een dokter te rennen omdat ik niet zwanger ben, en het ook niet wil zijn :+

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:01

Heb er helaas niet veel informatie van voor je. Zou toch naar de huisarts gaan. Bij mij was me hele hormoonhuishouding van slag en dat zijn we nu met hormonen weer op peil aan het brengen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:24

Heel graag zwanger willen worden heeft er niks mee te maken, ik ben schijnzwanger geweest in een periode dat ik echt niet zat te wachten op een zwangerschap.Het heeft met hormonen te maken,ik ben bij de gynecoloog geweest en die heeft alles uit gelegd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:26

Welke medicatie heb je voor je bloeddruk?