beginnende slijmbeursonsteking schouder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

beginnende slijmbeursonsteking schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 14:44

sinds woensdag avond heb ik last van mijn schouder. Vooral de zijwaardse bewegingen zijn pijnlijk. Vrijdag naar de huisarts geweest en kreeg de mededeling dat het een beginnende slijmbeursontsteking is. Sinds gister avond ben ik begonnen met de medicijnen, diclofenac met pijnstilling.
De pijn is een stuk minder, ik kan mijn arm weer behoorlijk bewegen alleen heb ik nu een heel zwaar gevoel in mijn hele arm. Het voelt ook alsof het gaat slapen zeg maar. Is dit een bekende klacht? Mijn schouder kraakt ook behoorlijk als ik het beweeg.

Edit: typo

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:37

:j Ja je arm en hand kunnen verdoofd aanvoelen met een slijmbeurs ontsteking.

Mag ik je een tip geven???? Doe alstublieft heel rustig aan met je schouder.
Want als je het forceert duurt het heel lang voordat het geneest.

Ik heb het niet gedaan, ben jarenlang aan het prusten. Heb vele spuiten erin gehad en uiteindelijk
dit jaar in mei geopereert en kan nog steeds niks met mn arm |(

Sterkte :(:)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 10:52

Oh, dat is vervelend zeg! :(:)

Ik moet zeggen dat ik nu eigenlijk geen pijn heb, alleen dat rare gevoel heb ik wel de hele tijd. Ik kan mijn arm wel weer bewegen. Nu weet ik niet of het komt door de diclofenac of door dat het misschien al over gaat.. Komt jou dit ook bekend voor?
Ik weet nu eigenlijk niet zo goed wat ik wel en niet kan doen. Ik doe nog steeds weinig met die arm om te voorkomen dat ik straks verder van huis ben.
Mijn schouder kraakt ook nog met bewegen :j

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:17

Het doet nu geen pijn meer door de diclofenac. Ik zou je schouder echt veel rust geven. Het nadeel van de pijnstillers is dat je weer teveel gaat doen en hierdoor nog langer blijft aanmodderen.

Ik heb er 4 mnd mee gelopen en dat was geen pretje(maar door de pijnstillers ben ik ook te snel teveel weer gaan doen)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:20

Hé zussie, ga een keer mee naar dry neeldling, ~~}> prikt ie je wel weer los _O- (schijnt net zo goed te helpen als inspuiten)

Dat zware gevoel wat je hebt is het gevolg van een spier die door je schouder door een bot loopt. Door die slijmbeurs ontsteking is die opgezet en knelt nu is die bot door gang. Daar kan ook een slaap gevoel van komen, zenuwen lopen daar ook doorheen.

Wel bewegen, NIET belasten, en koelen. (neemt zwelling af)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 20:36

Nou, dat klinkt allemaal erg geweldig :n

Je hebt zo snel het idee dat je wel weer wat kan gaan doen als je geen pijn hebt. Ik zal er dus echt op moeten letten!

Nou zus, geen prikkers in mijn huid :o Voor dat dat gebeurd moet het wel heel erg zijn :Y) Ik hou nog steeds niet van naalden ;)

Ben ook wel een beetje beroerd.... komt vast van de medicijnen!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 20:14

even een update,

vandaag best wel last van mijn onderarm en nek :( net een warm bad genomen, dat hielp wel even.
Soms pijn scheuten in mijn schouder en hand... erg vervelend allemaal!
Ik blijf het een rare aandoening vinden eigenlijk :o Meer mensen met deze klachten?

KylaLover

Re: beginnende slijmbeursonsteking schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:47

als je heel veel last hebt kun je koelen met ijs. Doordat het een ontsteking is, is warmte niet goed en verergert het daardoor juist.

Verder rustig aan doen, maar wel je arm blijven bewegen (anders heb je straks een frozen shoulder)