Zwangerschapsdiabetes, meer mensen die het hebben (gehad)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Zwangerschapsdiabetes, meer mensen die het hebben (gehad)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 21:08

Hoi,

vandaag is duidelijk geworden dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Ik ben verder nog niet bij de internist en de dieetiste geweest, daar moet ik volgende week naar toe. Ik vroeg me af of er hier meer vrouwen zijn die het hebben of hebben gehad tijdens een van hun zwangerschappen? Ik weet dat ik in het ziekenhuis moet bevallen bij de gyneacoloog. Maar wat mij erg bezig houdt is wat er gebeurt na de bevalling.

-Mag je je kindje ook gewoon een uur lekker op je borst houden en dat ze je kindje snel even tussendoor prikken terwijl jij het vast hebt?????
-Of wordt je kindje vrijwel direct meegenomen naar de kinderafdeling ter observatie??
-Hoe lang moesten jij en je kindje blijven na de geboorte voor jullie naar huis mochten?
-Werd je zelf ook nog gecontroleerd of was het direct na de geboorte weer normaal?

Verder vraag ik me af of het kindje vlak na de geboorte last van bloedsuikerschommelingen kan hebben, als ik de rest van de zwangerschap mijn bloedsuiker goed op peil kan houden (dus altijd echt binnen de grenzen)?

Ik hoop op wat ervaringsverhalen. Ik begrijp dat het afhankelijk is per zwangerschap, per kindje en ook per zieenhuis. Ik ga dit zeker vragen over 2 weken als ik terug moet komen bij mijn gyneacoloog. Maar ik wilde nu even weten hoe dit bij jullie verliep.
Mijn eerste is prematuur geboren met 32 weken en ze werd direct bij me weggehaald. Na 2 uur kregen we pas iets te horen en mocht ik even een kwartier gaan kijken. Ik heb daar echt een klap van gehad en hoopte nu zo thuis te kunnen bevallen met de verloskundige en mijn kindje het eerste uur niet los te hoeven laten.

Alvast bedankt!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 09:53

Ik heb zelf geen zwangerschapsdiabetes gehad, maar mijn eerste woog 4330 gram bij de geboorte waardoor hij een nacht ter observatie in het ziekenhuis moest blijven. (en ik dus ook).
Ze hebben bij hem toen een aantal keer zijn bloedsuiker gemeten. Hij mocht wel gewoon bij mij op de kamer blijven. Ze kwamen zo om de paar uur langs voor een prik. Ook midden in de nacht. Die dikzak van mij sliep daar gewoon doorheen :+ Zijn waardes schommelde wel, maar bleven wel net goed genoeg.
Ik zelf werd geloof ik niet gecontroleerd.
De volgende dag mochten we beide naar huis.

Het enige nare vond ik, dat ze al snel met een flesje aan kwamen gezet ondanks dat ik borstvoeding gaf. Dit omdat ik misschien niet genoeg zou hebben voor hem of zoiets. Maar dat is mij eigenlijk nooit echt duidelijk geworden waarom ze hem meteen de fles gaven.