Ik heb een beetje een buikje
en ik stond in de winkel en de verkoopster die zei: ja je moet wel je buikspieren aanspannen als je staat he... Maar ik vergeet dat de hele tijd.. 
Doen jullie dat wel?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en ik stond in de winkel en de verkoopster die zei: ja je moet wel je buikspieren aanspannen als je staat he... Maar ik vergeet dat de hele tijd.. 
) 
Die is wél heel sterk 

Maar dan letterlijk buik in, tieten vooruit.
Heb vaak geprobeert uit te leggen dat het niet helemaal top stond, maargoed zij voelde zich daar prettiger bij. ( Nee, dat is niet de reden dat we nu geen vrienden meer zijn, we zijn uit elkaar gegroeid na de havo ( andere opleidingen, andere stad).
oefeningen doen is prima, maar houd ze niet contstant gespannen.

Arianna1983 schreef:Buikspieren aanspannen is een verkeerde manier om rechtop te staan. Ik loop bij een fysio om mijn spieren te ontspannen (hou erg vast), zij zegt: je kruin moet het hoogste punt zijn.
Buikspieren aanspannen = bekkenbodemspieren aanspannen. Als die gespannen zijn, kan je een verhoogde bekkenbodemspanning ontwikkelen. Dat kan zorgen voor blaasontstekingen (niet uit kunnen plassen), obstipatie (door je buikspieren maak je je darmen een beetje overstuur) en als je je bekkenbodem niet kan ontspannen kan dat ook vervelend worden voor je seksleven / een kind op de wereld zetten.
Dus: lekker loslaten die buikspierenoefeningen doen is prima, maar houd ze niet contstant gespannen.
Is maar n tip hoor
Blue_Eyes schreef:Arianna1983 schreef:Buikspieren aanspannen is een verkeerde manier om rechtop te staan. Ik loop bij een fysio om mijn spieren te ontspannen (hou erg vast), zij zegt: je kruin moet het hoogste punt zijn.
Buikspieren aanspannen = bekkenbodemspieren aanspannen. Als die gespannen zijn, kan je een verhoogde bekkenbodemspanning ontwikkelen. Dat kan zorgen voor blaasontstekingen (niet uit kunnen plassen), obstipatie (door je buikspieren maak je je darmen een beetje overstuur) en als je je bekkenbodem niet kan ontspannen kan dat ook vervelend worden voor je seksleven / een kind op de wereld zetten.
Dus: lekker loslaten die buikspierenoefeningen doen is prima, maar houd ze niet contstant gespannen.
Is maar n tip hoor
Dat is apart - ik heb juist van zowel de fysio als de houdingtherapeute Mensendieck geleerd om juist wel mijn buik- en bilspieren aan te spannen als ik sta, want als je dat niet doet, trekt je rug hol.
Het is de bedoeling je diepe platte buikspier aan te spannen, zodat deze een corset met je rugspieren vormt. Doe je dit niet, zak je door je rug en krijg je op den duur rugklachten. De meeste mensen doen dit trouwens automatisch, het is een automatisme van je lichaam, zodat je rug en daarmee je lichaam stabiel en in balans blijft. Soms kan het verstoord worden, en spant deze spier niet meer goed, en dat is de meest voorkomende oorzaak van rugklachten.