Een vriendin, zit met haar handen in het haar.
Haar ouders zijn nog niet zo lang gescheiden (6 jaar) en sinds twee jaar heeft haar moeder (waarbij ze woont) een nieuwe relatie met een man. Haar vader, daar heeft ze een 'normaal' contact mee, iedere 14 dagen ziet ze hem.
Een beetje gezinssituatie: Zij zelf is 17, en ze heeft twee broertjes, waarvan de jongste 10 jaar is. Haar ouders zijn niet goed in communiceren, en er is in de afgelopen 6 jaar best veel ruzie geweest, waarbij de kinderen in werden betrokken.
Maar, nu komt het: Haar moeder heeft haar deze week verteld dat ze al 3 maanden zwanger is.
Haar nieuwe vriend (40) zou enorm graag een kind willen, voor hij te oud zou zijn hier voor. Haar moeder heeft bij de laatste bevalling vreemde dingen mee gemaakt. (Laat ik het houden op een niet-normale bevalling.) Maar goed, ze is nu dus zwanger. 3 Maand al.
Mijn vriendin is nooit ingelicht over de kinderwens van hun, en haar broertjes snappen er niks van.
Haar echte vader heeft inmiddels ook al een nieuwe relatie, maar hij is heel open over alles wat er gebeurd in huis. Hij is tevreden met het leven nu, en geeft duidelijk aan geen kind meer er bij te willen. Hij zegt verder niet veel over de situatie die er bij haar moeder speeld. "Dat is het gezin daar."
Maar nu is mijn vraag:
Zijn er hier ervaringen, met deze (soort gelijke) situatie?