Gescheiden ouders, baby op komst.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Gescheiden ouders, baby op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 17:52

Een vriendin, zit met haar handen in het haar.

Haar ouders zijn nog niet zo lang gescheiden (6 jaar) en sinds twee jaar heeft haar moeder (waarbij ze woont) een nieuwe relatie met een man. Haar vader, daar heeft ze een 'normaal' contact mee, iedere 14 dagen ziet ze hem.

Een beetje gezinssituatie: Zij zelf is 17, en ze heeft twee broertjes, waarvan de jongste 10 jaar is. Haar ouders zijn niet goed in communiceren, en er is in de afgelopen 6 jaar best veel ruzie geweest, waarbij de kinderen in werden betrokken.

Maar, nu komt het: Haar moeder heeft haar deze week verteld dat ze al 3 maanden zwanger is.
Haar nieuwe vriend (40) zou enorm graag een kind willen, voor hij te oud zou zijn hier voor. Haar moeder heeft bij de laatste bevalling vreemde dingen mee gemaakt. (Laat ik het houden op een niet-normale bevalling.) Maar goed, ze is nu dus zwanger. 3 Maand al.
Mijn vriendin is nooit ingelicht over de kinderwens van hun, en haar broertjes snappen er niks van.

Haar echte vader heeft inmiddels ook al een nieuwe relatie, maar hij is heel open over alles wat er gebeurd in huis. Hij is tevreden met het leven nu, en geeft duidelijk aan geen kind meer er bij te willen. Hij zegt verder niet veel over de situatie die er bij haar moeder speeld. "Dat is het gezin daar."

Maar nu is mijn vraag:
Zijn er hier ervaringen, met deze (soort gelijke) situatie?

Shadow0

Re: Gescheiden ouders, baby op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:56

Dat lijkt me toch in eerste instantie iets dat aan de moeder en haar huidige partner is. Zij hoeft geen toestemming te hebben (niet direct en niet indirect) van kinderen of ex-partner. Die hoeven ook niet ingelicht te worden over kinderwensen of plannen of wat dan ook.
Of het verstandig is... tsja. Maar het is en blijft een beslissing die puur tussen de moeder en de huidige partner is.

En als je vriendin er erg veel moeite mee heeft: als ze 18 is vooral een eigen plekje zoeken :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:03

nog niet lang gescheiden? 6 jaar vind ik toch al een hele tijd.
Dat is een kwestie die van belang zijn voor haar moeder en haar stiefvader, in mijn ogen heeft je vriendin geen "recht" om er voor of er tegen te zijn, zij is 17, dus gaat binnen een paar jaar wss toch uit huis, en haar moeder en stiefvader moeten er gelukkig mee zijn...

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:13

HEhe. tiens dat klinkt mij precies bekend in de oren... ouders al 5 jaar gescheiden, communiceren ook niet + kinderen worden erin gesleurd, echt niet leuk dat kan ik u verzekeren! Alleen is mijn moeder wel niet zwanger.
Kzou het wel raar vinden moest ze het mij ineens vertellen :o
Nu ja idd, ze gaat wss niet zo lang meer in huis blijven wonen veronderstel ik. Waarom zou de bevalling nu even 'abnormaal' zijn als andere keer? Als ze normaal kan bevallen zie ik er geen probleem in eigenlijk. Kzou het vooral proberen duidelijk te maken aan de broertjes!

Ondertussen heb ik geleerd om mij geen bal meer aan te trekken wat ouders over mekaar zeggen, als er iemand nog durft te beginnen ga ik in negeer-modus. Ondertussen is het gedaan met al dat gezaag dus het heeft wel gewerkt. Op dat gebied is mijn pa trouwens beter, hij zaagt er niet over, hij liet mij ermee gerust, maar als ik iets moest weten dan vertelde hij het wel hoor.
Den dag da ik kan verhuizen ben ik weg zenne, gedaan met dat heen en weer verhuis tussen 2 ouders!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 18:23

Het lijkt mij enorm lastig hoor. Want een kind is niet niks, en veranderd veel in de situatie bij haar moeder thuis.

Ik ben benieuwd naar mensen die het hebben ervaren, of die in zo'n soort situatie zitten. Gewoon om te weten, hoe dat gaat.

Mijn ouders zijn namelijk 14 jaar uit elkaar, en die hebben geen kinderen er bij gekregen. Dus ik weet niet hoe het veranderd. Ik kan het me wel inbeelden of indenken, maar dat is niet realistisch.