ik heb in het verleden echt een beul van een tandarts gehad, verdovingen die niet goed gezet werden, gewoon doorgaan terwijl ik half stikte in mijn eigen speeksel, onvriendelijk etc. etc. Dit heeft dus geresulteerd in een enorme dosis angst voor de tandarts. Ik kan er werkelijk nachtmerries van hebben. Tussen die tandarts en mijn huidige zit zo ong 5 jaar van tandartsloosheid. In die tijd zijn 2 kiezen afgebroken (1 kroon gemaakt door de beul, binnen een half jaar na zetten)
De eerste x dat ik bij mijn huidige tandarts kwam is ong 1,5 jaar geleden, ik werd wakker met een giga dikke wang en enorm veel pijn = kaakontsteking. Trillend van elende verschillende tandartsen gebeld om er 1 te vinden die nieuwe patienten aannam en ook direct plek had. Ben toen half jankend naar de tandarts gegaan. Ben daar heel netjes geholpen, ook aangegeven dat ik bang ben, de kies boven de ontsteking is toen getrokken, kreeg helaas niet direct pijnstilling en anti biotica mee, daarvoor ben ik toen na het weekend terug gegaan (trekken was op donderdag) omdat ik pijn en koorts bleef houden.
best wel positive ervaring dus, alleen............. daarna was de angst nog altijd te veel om weer afspraken te maken als vervolg, o.a. dus voor die andere kies. En ja je voelt het aankomen. Ik loop nu met pijn rond, vanacht wakker gelegen en besloten toch maar direct vanmorgen te bellen (bellen en direct mogen/moeten werkt voor mij het fijnst) straks om 11:05 mag ik komen (mag voelt echt als moet voor mij) natuurlijk hoop ik dat hij me kan helpen en dat restje kies kan trekken.
en ik moet dan heel dapper maar direct een afspraak maken voor vervolg
het is echt zoooooooooooo klote dit gevoel van zo bang zijn, ik ben ook helemaal geen bang type. Ergens schaam ik me ook voor die angst (en ja ik weet dat er meer mensen zijn die bang zijn)
Wat ik vooral vervelend vind is dat ik niet door kan slikken met mijn mond open, wordt dan echt misselijk
.
Zo kun je bij een tandarts hier in de buurt ook een aantal pillen mee krijgen om rustig te worden/blijven.. Zoiets lijkt me wel wat.. Gewoon even goed gaan informeren in jouw buurt..
/dikke knuffel 
en als je 3 keer zonder problemen door de controle komt gaat het met je angst ook steeds wat beter