Altijd hartstikke moe!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Altijd hartstikke moe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 12:40

Ik ben benieuwd of er meer bokkers zijn met hetzelfde probleem.
Ik heb nu zo'n 9 maanden last van gigantische moeheid.
Ik ga soms al om 9uur op bed, en slaap dan ook meteen, maar meestal half 10 lig ik erin.

's Ochtends ga ik er om half 9 zowiezo uit om regelmaat erin te houden.

Maar als ik zou blijven liggen zou ik ook gewoon verder kunnen slapen.

Verder blijf ik de hele dag moe!
Ook krijg ik er vaak hoofdpijn bij.

De huisarts heeft nu 3x (verschillende onderzoeken) bloed afgenomen, maar kan niets vinden.

Verder is mijn regelmaat goed, en eet goed en gezond.

Wie kent dit probleem?

Marchador

Re: Altijd hartstikke moe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:19

Niet te druk in je hoof? Daar kan je ook al helemaal op van raken!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:21

Héél herkenbaar!
Mijn oplossing was B12 injecties!!!
Had bloed laten prikken. Waarde was volgens huisarts goed (205), maar de minimale waarde van 200 is reeds lang achterhaald en moet rond de 300 zijn.
Ken toevallig nog 3 mensen die precies hetzelfde hadden en er helemaal vanaf zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:23

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 17:13

niet te druk in mijn hoofd.. :n
naja momenteel wel een beetje (2 weken i.v.m verhuizing), maar de vermoeidheid speelt al maanden..
En slapen deed ik normaal ook rond de 8uurtjes, maar nu slaap ik zo lang omdat ik overdag anders zowat in stort en steeds zwart voor m'n ogen wordt..
Vandaar dat ik zo lang slaap ;(

dan zou ik eens aan de HA vragen of t mogelijk is dat ik die injecties nodig heb, vragen kan nooit kwaad! Bedankt :)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:16

Tja ik heb het ook, alleen dan al bijna 8 jaar..
Ik heb CVS...

Wel balen als ze niks kunnen vinden.. Ik ken het :(:)

Kentaro schreef:
Héél herkenbaar!
Mijn oplossing was B12 injecties!!!
Had bloed laten prikken. Waarde was volgens huisarts goed (205), maar de minimale waarde van 200 is reeds lang achterhaald en moet rond de 300 zijn.
Ken toevallig nog 3 mensen die precies hetzelfde hadden en er helemaal vanaf zijn!!

Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen om die injecties wel te krijgen? De neuroloog vind het dikke onzin om B12 injecties te gaan geven, terwijl veel mensen met CVS er ook veel baat bij hebben...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:53

Ik heb altijd al veel slaap nodig gehad (9 uur minimaal), maar dat is per persoon verschillend.

Toen ik een paar jaar geleden heel veel aan mijn hoofd had, is het me allemaal teveel geworden.
Ik sliep minimaal 12 uur op een nacht en als ik op stond, was ik nog steeds moe.
Ik was moe, futloos, hangerig en had hoofdpijn.
Naar de dokter gegaan en die zei dat ik oververmoeid was.

Inmiddels is alles weer in orde, alleen met de wintermaanden heb ik het nog lastig.
Zal meer met winterdepressies te maken hebben, denk ik.

Ik slaap nog steeds af en toe heel veel maar dan heb ik 't echt nodig.
Maar ach, m'n bed is dan ook wel heel lekker. :D

Het schijnt dat sommige vitamines ook kunnen helpen. Daar zou je eens naar kunnen vragen.
Succes ermee, het is niet leuk. :(:)

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:57

Vitamine B12 injecties en foliumzuurtabletten helpen heel goed tegen moeheid. Ik krijg elke 2 a 3 maanden een B12 injectie en dat houdt mij heel goed op de been. Ben veel minder moe.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:59

wat doe je allemaal op een dag?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 06:42

Toen ik een aardig tijd werkloos was werd ik aardig vermoeid en dus begon op de stal helpen en dat hielp een hoop.

Mijn nek is voor meer dan 4 jaar gespannen en dat kost mij ook over de hele dag een hoop energie.

Als ik bezig bent heb ik geen last van vermoeidheid en als ik lange tijd rust heb dan speelt vermoeidheid weer op.
Maja ik weet waar dit gelukkig vandaan komt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 06:49

@Kaatje89, dat is het voordeel van een erg aardige internist hebben :o Mijn huisarts vond het inderdaad ook onzin.
Met een waarde van 205 was het natuurlijk wel net aan. Weet niet wat hij had gedaan wanneer ik een stuk hoger zou zitten?!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 06:57

Loop al ruim 2,5 jaar met dit gezeur...
Ik heb fysio gehad om mijn lichaam weer in balans te krijgen,haalde op een verkeerde manier adem.Dat kan ook schelen :)

Verder prik ik al ruim een jaar om de 4 á 5 dagen een B12 injectie omdat ik zonder gewoon instort...bloedonderzoek moet je ook niet teveel van verwachten.Eigenlijk kunnen ze maar weinig vinden hoor,veel virussen zijn gewoonweg niet zichtbaar.

Ga bij jezelf na of je niet een periode teveel van jezelf hebt verwacht (geestelijk teveel druk,lichaamelijk teveel gedaan),dan kun je zeker de B12 proberen.
Evt Lyme-onderzoek en dan niet de standaard Elisa-test want die is zeer onbetrouwbaar,coeliakie kan ook een optie zijn.

Vermoeidheidsklachten zijn vaag en vaak kunnen ze niet vinden waar het vandaan komt,van veel ziektes en aandoeningen komen de symptomen overeen.Dat varieerd van depressie tot Lyme,B12-tekort,ME/CVS en ga zo maar door.

Laat je iig niet met een kluitje het riet insturen,er zitten erg goede artsen bij maar er zijn er ook zat die het niet meer weten en dan doodleuk zeggen dat het psychisch is :(

Je rikketik laten onderzoeken en de werking van je longen is ook een optie ;)

Veel succes hoor :(:)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:01

Had ik ook. Alleen had ik ook geen eetlust meer en het vaak benauwd.
Na ongeveer 4 bloedonderzoeken bleek dat ik Q-koorst had. Echter konden ze daar niks meer aan doen. Dus was het gewoon uitzieken.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:14

B12-injecties kun je in Duitsland kopen heb ik eens gehoord! Daar is het ws meer geaccepteerd! Wie weet kun je het eens proberen en alles doen wat Tinky12 zegt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:19

Is je schildklier getest?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:47

Ik was/ben ook altijd heel moe.. Op mijn 14de is het begonnen.. Toen ben ik getest op mijn schildklier
en ja hoor! Sindsdien doet mijn schildklier abnormaal, maar met medicatie gaat het wel een stuk beter!
Ik zou zeggen laat eens bloedprikken en daar op testen!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:06

Herkenbaar!

Ik lig vaak 20:00 uur al in bed, en 06:00 uur gaat de wekker. 20 uur slaap zou genoeg moeten zijn, maar nee.

Maandags moet ik 's middags en 's avonds werken, dan lig ik zondags 20:00 uur in bed, en ik kom er 10:00 uur uit. En ik slaap de hele nacht door.

En ik kom eruit en... Ik ben kapot!

Mijn schildklier is goed, daar ligt het niet aan.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik altijd gespannen ben, altijd zenuwachtig, ik vreet mezelf de hele dag op, om kleine dingetjes, bijvoorbeeld dat ik de trein moet pakken naar het werk, uberhaupt met werken, de hond uitlaten, dat kost zoveel spanning.

Kan best dat die spanningen zoveel energie kosten, dat ik daar zo moe van ben,