plotse hartslag verhoging

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

plotse hartslag verhoging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 13:06

Vreselijk, weer een MW topic, hopelijk houd het snel op :+

Zo nu en dan heb ik opeens een moment dat mijn hartslag enorm stijgt, ik tril dan ook behoorlijk, vooral mijn handen.
Ik voel me dan licht in mijn hooft, en heb dan geen eetlust meer ofzoiets. Had het gister toen we in een restaurantje zaten
en heb het ook wel eens in de bioscoop of dergelijke.

Terwijl ik over het algemeen een normale hartslag en bloeddruk heb. Zou dit iets kunnen zijn of is het aanstelleritis?
Ik heb zelf wel verdere klachten als brandend maagzuur etc, waar ik nu medicatie voor slik, maar had dit dus al daarvoor.
Heb het niet dagelijks :n Ben nog nooit flauwgevallen ofzo.

Talisa

Re: plotse hartslag verhoging

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:46

Klinkt een beetje als een soort hyperventilatie. Hou je ademhaling eens goed in de gaten tijdens zo'n aanval, adem rustig in en uit door je buik.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 13:48

ik adem dan naar mijn idee toch rustig door mijn buik :j ik zal er de volgende keer wat beter op letten!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:51

Wat voor medicatie krijg je voor je maagzuur? Is het pas ontstaan nadat je die medicatie bent gaan slikken?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 13:51

geen idee wat de naam is, is een capsule :P Maar slik dat pas sinds 2 weken, heb dit al langer :j

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:00

hmm.. misschien toch even naar een dokter gaan en een hartfilmpje laten maken.. (er zijn namelijk heel wat rimte stoornissen waar je even in kan schieten en daarna converteer je dan weer in een sinusritme (regelmatig ritme)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 19:03

ik heb dat al eens laten doen, scheen een klein hartruisje te hebben maar niets om me zorgen te maken zei de HA :j

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:19

Heel veel mensen hebben een klein hartruisje!
Je zou inderdaad een onschuldige ritme stoornis kunnen hebben :)
Maar die ontstaan vaak niet zomaar. En als er al een ECG bij je gemaakt is, dan was die dan ook wel opgevallen. :j

Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor!

Maar als je het niet vertrouwt kun je natuurlijk altijd even langs je huisarts, daar is de beste man (of vrouw) voor :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 19:55

wat is een ECG? :P Ze heeft enkel met zo'n doktording naar mijn hart geluisterd, niet echt meer :P

Ik moet zoiezo binnekort weer naar de HA, vanwege mijn maag, dus zal dan meteen daarover beginnen :P

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:57

Een ECG is een hartfilmpje :) Maar die heb je dus niet gehad..
Dan moet je daar indd maar even over beginnen idd ;)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:13

Je slikt methylfenidaat he? (ritalin of medikinet) dat wist ik nog uit een ander topic..

Het kan een rebound zijn, ik heb dan ook wel eens ineens hoge hartslag/hartkloppingen/benauwd gevoel.

Maar ik zou het toch ff laten checken, hartruis en methylfenidaat lijkt me een minder goede combinatie..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 22:31

ik slik inderdaad medikinet! het zou inderdaad daar ook aan kunnen liggen als ik het zo lees, maar volgends mij heb ik het ook wel eens als de medikinet al is uitgewerkt (werkt 6 uur, maar dan heb ik het bevoorbeeld na 8 uur).

Ik zal dit inderdaad maar even naar voren brengen dan bij de HA! Bedankt, zou hier zelf helemaal niet op kunnen komen!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:24

lifaya schreef:
ik slik inderdaad medikinet! het zou inderdaad daar ook aan kunnen liggen als ik het zo lees, maar volgends mij heb ik het ook wel eens als de medikinet al is uitgewerkt (werkt 6 uur, maar dan heb ik het bevoorbeeld na 8 uur).

Ik zal dit inderdaad maar even naar voren brengen dan bij de HA! Bedankt, zou hier zelf helemaal niet op kunnen komen!

Graag gedaan :)

Eigenlijk hoort je behandelaar ook na te gaan of je hart helemaal oke is voor ie medicatie voorschrijft. Het is toch wel een extra belasting voor je hart..