Stoppen met roken met Make it Easy --> Wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marijkedam

Stoppen met roken met Make it Easy --> Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 15:58

Ik ben op zoek naar ervaring van mensen die zijn gestopt met roken via de methode van Make it Easy.
Deed het pijn om die magneetjes te laten plaatsen? Hoe werkt het met de magneet?
Ben je uberhaupt wel gestopt en hoe lang al?

De reden waarom ik het vraag is omdat er volgende week bij ons in de buurt sessies gehouden worden en ik zeker wil weten dat ik geen kat in de zak koop.
Ik weet wel dat er altijd kans is van mislukken, maar dan nog, wil ik graag weten of er goede of slechte ervaringen zijn

Dankjewel voor de hulp.

BE_GENTLE

Re: Stoppen met roken met Make it Easy --> Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:32

Je kan alleen stoppen als je dat echt zelf wilt ! al die stickers,pillen en troep is onzin. als je er zelf niet klaar voor bent rook je naar een paar maanden stoppen net zo hard weer verder. :)

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:34

ik volg dit even, wil misscien ook stoppen via make it easy.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:35

BE_GENTLE schreef:
Je kan alleen stoppen als je dat echt zelf wilt ! al die stickers,pillen en troep is onzin. als je er zelf niet klaar voor bent rook je naar een paar maanden stoppen net zo hard weer verder. :)

_/-\o_

Dit is inderdaad bewezen. :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:44

Idd. je kan alleen stoppen als je zelf wil én de wil ook hebt.
Kijk je wil om te stoppen zal er wel zijn,maar héb je die wil ook?ben je sterker dan die wil.Ik ben er achter gekomen dat de verslaving ook zeker tussen de oren zit,zelfs voor 90%.
Ik heb zelf al zoveel pogingen gedaan met de kauwgom,op beide armen een nicotine pleister,een of ander vies spul wat je op je tong moest druppelen en zelfs een nicotine inhaler.De laatste vond ik gevaarlijk,je kreeg me toch een stoot nicotine naar binnen!die heb ik ook snel weg gegooid.
Wil je echt stoppen?alleen als je een sterke wil hebt lukt je dat.
Mij lukt het nooit meer,ik ben wat dat betreft een junk met roken.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:46

haha mij is het gelukt en rook al 1,5 jaar niet meer, ik rookte al niet erg veel maar vond het genoeg heb meer als 10 jaar gerookt. en op de een op andere dag gestopt en nooit meer een sigaret aangeraakt.. toch zit ik dagelijks in de rook mijn vriend rookt en in de plaatselijke kroeg hier roken ze allemaal.. heb nergens last van en zou ook niet meer beginnen :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:57

_Sannee schreef:
BE_GENTLE schreef:

_/-\o_

Dit is inderdaad bewezen. :j

juistem!!

moeder + man heeft al vanalles geprobeerd van pleister tot laser en al die gekkigheid
niks werkt

ik wil het, kap er van de 1 op de andere dag mee en heb er niet meer naar getaald ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:03

Nou ik rook al 30 jaar en heb vele pogingen gedaan.Ik vind roken niet eens lekker,maar het moet van mijn hersens lijkt wel.IK wil niet roken maar mijn hersens "bevelen" om te roken.Dus duidelijk dat het een geestelijke verslaving is en geen lichamelijke.
Het was zelfs zo erg toen ik probeerde te stoppen dat ik hallucinatie's kreeg.Op straat zag ik geen mensen meer lopen maar sigaretten!!mensen veranderde in sigaretten.Ik zat op me kop in de container om een peukje te vinden s'avonds [als alles dicht was].Wél ben ik gestopt met binnen roken,kun je nagaan hoe vaak ik buiten zit.Ik rookte 2 pakjes [20 stuks] per dag,nu zit ik op 1 á 1½ pakje per dag.
TS ik gun het je van harte dat het jou wél gaat lukken.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 07:58

Als ik niet wil stoppen, zou ik de vraag zowiezo niet stellen.
Ik vroeg me alleen af of ervaringen zijn met deze methode.
Ik ben al eens eerder gestopt en weet hoe dat in zijn werk gaat. Ben een aantal kilo aangekomen en een paar weken super chagrijnig geweest.
Wat ik wil proberen te voorkomen is met name het aankomen en de ergste drang naar de sigaret.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 07:59

het aankomen is moeilijk omdat je stofwisseling toch veranderd

gewoon gaan sporten ofzo

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:08

Als je wil dat t helpt moet je die pleisters op je mond plakken, volgens een niet nader te noemen cabaratier :Y)

Nee even serieus, ondanks dat ik geen ervaring heb ermee wil ik je wel heel veel succes wensen! ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:11

lees het boek van allan carr eens, wedden dat je heel makkelijk stopt?
en 2e hands kost het boek je een keer 5 euro. denk een stuk goedkoper dat die magneetsessies

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:14

Mijn schoonmoeder en schoonzus zijn een aantal jaren geleden gestopt met de magneetjes van Make it Easy. Mijn schoonmoeder is nooit meer begonnen en mijn schoonzus wel weer (maar ondertussel wel weer zonder magneetjes gestopt.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:20

Je wordt altijd dikker als je stopt met roken teminste als je hier aanleg voor hebt. ik ben geen gram aangekomen met het stoppen. inderdaad gaan sporten of je eet patroon aanpassen.

Zie bovenstaande als je de drang hebt om te roken begin je toch wel weer, je moet in je hoofd de knop omzetten dat kan je alleen zelf doen. de rest is allemaal geld klopperij.

En als je je geld wil weg gooien dan weet ik nog wel een bank om het te storten :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:23

Dat je zonder hulp niet kunt stoppen ben ik niet mee eens. Zelf ben ik wel zonder hulp gestopt maar mijn moeder niet. Die kon dat gewoon niet en ik dacht ook dat zij nooit zou kunnen stoppen. Uiteindelijk heeft ze pillen gekregen bij de huisarts, zijn ook niet supergoedkoop maar heeft wel degelijk geholpen! Ze rookt inmiddels al bijna een jaar niet meer. Als zij zonder hulp stopte rookte snel weer dus die vlieger gaat niet voor iedereen op. :n
Over die pillen bij de huisarts hoor ik overigens heel goede verhalen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:23

Bij mij is het puur gewoonte, dat leer je niet af met pillen, pleisters, snufjes en peper.
Ik heb altijd geroepen dat ik zou stoppen als ik zwanger zou raken, dat dat de enige reden was om te stoppen en zelfs dat kreeg ik niet voor elkaar. Heb geaccepteerd dat ik een verstokte roker ben, dat ik er niet meer vanaf kom en heb niet de wens om te stoppen, vind het wel best zo.