Je zou haast willen dat je ze had...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Je zou haast willen dat je ze had...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 13:42

RIMPELS...

Hebben jullie dat ook, ben je ergens, gezellig aan het kletsen of aan het doen wat je moet doen, komt het gesprek op leeftijden. Ze mogen de mijne altijd raden, en het gebeurt maar zelden dat ze goed raden, meestal 10 jaar te jong, soms zelfs meer. Ik vind het echt niet erg om jonger geschat te worden, maar 10 jaar, nee, dat is toch echt te gortig vind ik.

Voorbeeld: Een aantal jaren geleden, we moesten stemmen voor de gemeenteraad. Mijn man had mij gemachtigd zijn stem uit te brengen zodat hij bij de kinderen kon blijven. Ik moest dus mijn paspoort laten zien om zijn stem uit te brengen. Die stembureau medewerker bekeek mijn paspoort aandachtig, en vroeg vervolgens of dit de eerste keer was dat ik mocht stemmen, oftewel, hij schatte mij net aan 18. Ehm, sorry meneer, ik ben 28, getrouwd en heb twee kinderen. KIJK MAAR IN MIJN PASPOORT...

Twee jaar geleden had ik het op de voetbalclub van mijn zoon, toen vroegen ze me of ik misschien interesse had om mee te gaan doen in het eerste MEISJES-elftal... :( Toen ze mijn kinderen iets aan me hoorden vragen, wisten ze niet hoe gauw ze weg moesten zijn...

Natuurlijk is het fijn als je jong geschat wordt, is soms een compliment. Aan de andere kant, je wordt ook vaak niet serieus genomen. Aangezien voor een broekie die net om de hoek komt kijken. Alsof een jonger iemand per definitie onzinnige dingen staat uit te kramen.

Natuurlijk zegt je leeftijd niet alles, je bent zo oud/jong als je je zelf voelt, maar toch, met een paar rimpeltjes her en der, zou ik geen moeite hebben!

Thirty

Re: Je zou haast willen dat je ze had...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:45

Ik heb precies hetzelfde! Wordt volgend jaar 30 en moet me nog vaak identificeren als ik sigaretten ga halen....

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:46

Ik vraag me nu toch wel heel erg af hoe je eruit ziet. :')

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 13:46

Ik ben dus niet de enige. Ik had het laatst toen ik een fles rum ging halen bij de slijter. Ook legitimatie laten zien. Kom maar op met die rimpels...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:47

Dat mag je weigeren als je boven de 21 bent. :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 13:47

Tellie schreef:
Ik vraag me nu toch wel heel erg af hoe je eruit ziet. :')

Haha, ga jij dan ook raden? En nee, je mag niet weigeren je legitimatie te laten zien, iedereen van wie ze denken dat die niet aan de leeftijdsgrens voldoet, moet zijn id laten zien, anders krijg je geen alcohol of sigaretten mee officieel...

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:48

Dat heb ik nou ook!
Ik ben ook 28 en meestal word ik begin 20 geschat.
Het toppunt was toen ik een jaar of drie geleden in de trein zat en de conducteur kwam. De vrouw tegenover mij gaf haar kaartje, alleen dat was een verkeerd kaartje, een railrunner (volgens mijn voor kinderen onder de twaalf) en toen vroeg hij of die voor mij was! Ik schaamde me echt dood.
Maar goed, meestal word ik dus begin 20 geschat en dat vind ik niet zo erg. Ik bedenk altijd maar dat ik er over een paar jaar vast blij mee ben....

Lauratje_88

Wees blij ik word altijd te oud geschat, ik ben 22 en iemand heeft me 29 geschat >;) Toen ik 13 was werd ik zelfs uitgenodigd door hoge schoolstudenten voor naar studentenfeesten te gaan, toen ik hun vertelde dat ik maar 13 was waren ze vol ongeloof ze dachten echt dat ik zeker 18 was. In winkels word ik altijd mevrouw genoemd en mijn vriendin die een jaar ouder is juffrouw. Ik erger me er dood aan. Ik voel mij altijd stokoud als iemand mevrouw tegen mij zegt. ;(

Thirty

Tellie schreef:
Dat mag je weigeren als je boven de 21 bent. :P

Tuurlijk mag je weigeren maar mooi dat je dan niets mee krijgt.

Ik ben het wel een beetje zat.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:49

Geloof me: als je 48 bent en op 38 geschat wordt sta je te juichen :D !
Ik vind het iig super dat ik zo rond de 40 (38-42) geschat wordt ipv 50 *D (Ben bijna 46).

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 13:49

_iza_ schreef:
Dat heb ik nou ook!
Het toppunt was toen ik een jaar of drie geleden in de trein zat en de conducteur kwam. De vrouw tegenover mij gaf haar kaartje, alleen dat was een verkeerd kaartje, een railrunner (volgens mijn voor kinderen onder de twaalf) en toen vroeg hij of die voor mij was! Ik schaamde me echt dood.
Maar goed, meestal word ik dus begin 20 geschat en dat vind ik niet zo erg. Ik bedenk altijd maar dat ik er over een paar jaar vast blij mee ben....

_O- _O- _O- _O- _O- Sorry, maar das ook wel een goeie...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:50

Ach ik vind het helemaal niet erg als ze me jonger schatten eigenlijk. Ik ben 25 en kreeg ook vaak te horen "goh, ik had je een stuk jonger geschat!" ..totdat ik een kort kapsel kreeg, dat maakt schijnbaar veel uit want sindsdien heb ik het eigenlijk niet meer gehoord :P

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:51

OMG echt niet!
Ik word ALTIJD al ouder geschat toen ik tiener was helemaal geweldig maar naarmate je dichter bij de 30 komt gaat het je steeds meer irriteren nee hoor laat die rimpels maar lekker wegblijven voor ze mij en mijn moeder gaan verwisselen :P

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:52

8nnemiek schreef:
Ach ik vind het helemaal niet erg als ze me jonger schatten eigenlijk. Ik ben 25 en kreeg ook vaak te horen "goh, ik had je een stuk jonger geschat!" ..totdat ik een kort kapsel kreeg, dat maakt schijnbaar veel uit want sindsdien heb ik het eigenlijk niet meer gehoord :P

Valt me op inderdaad dat veel vrouwen vanaf het bepaalde leeftijd het haar korter doen. Ik heb lang haar dus dat zal misschien wel meespelen. Maar ik hem nog nooit een korter kapsel gezien dat me zou staan, dus eraf gaat het echt niet

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:53

kleinvosje schreef:
Haha, ga jij dan ook raden? En nee, je mag niet weigeren je legitimatie te laten zien, iedereen van wie ze denken dat die niet aan de leeftijdsgrens voldoet, moet zijn id laten zien, anders krijg je geen alcohol of sigaretten mee officieel...

Ik raad wel. Boven de 28 in ieder geval. :))

Had er laatst nog een discussie over op mijn werk. Collega van 26 lijkt ook een stuk ouder. Die weigert het gewoon namelijk als ze om haar ID vragen.

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:53

kleinvosje schreef:
_iza_ schreef:
Dat heb ik nou ook!

_O- _O- _O- _O- _O- Sorry, maar das ook wel een goeie...

Geeft niet, nu kan ik er ook om lachen. Maar geloof me, op dat moment wil je echt door de grond heen zakken.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:55

Ik word ook heel vaak jonger geschat. Maar liever jonger, dan ouder, denk ik dan maar.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 13:55

Als ik mijn haar kort heb, en dan ook nog geen make up op, ben ik een jongen...

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:55

Hier nog iemand die er ontzettend van baal om altijd jonger geschat te worden..
Ik ben 27 en bij de zonnenbank vroegen ze pas of ik wel 18 was.. :+
Met mannen vind ik het wel erg vervelend. Zo kom ik nooit aan een leuke 30+ man!! :(

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:56

Ik ben 35 en moet me regelmatig nog legitimeren, op plaatsen waar leeftijdsgrenzen gelden. Veel uitgaansgelegenheden kom ik niet zonder legitimatie binnen en het kopen van drank en sigaretten is wel eens lastig. Maar ik zie het als compliment.

Ik hou het er altijd op dat ik liever lang jong ben dan vroeg oud.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 13:56

mariekie schreef:
Zo kom ik nooit aan een leuke 30+ man!! :(

Die heb ik gelukkig al hihi!

Wammus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:57

ik ben 27, was met mijn moeder op de huishoudbeurs en moest me legitimeren bij de dankenstand 18+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:57

kleinvosje schreef:
Als ik mijn haar kort heb, en dan ook nog geen make up op, ben ik een jongen...

_O-
Ik heb echt noooooit make-up op, alleen wat cover-spul :')

Nog nooit voor een jongen aangezien.
Scheelt wel dat ik nogal smal gebouwd ben

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:01

nou ik word liever jonger geschat dan dat ik rimpels ga krijgen hoor...

ik word ook mijn hele leven al jonger geschat, geen 10 jaar maar altijd wel een jaar of 5/6 minder...heb er geen problemen mee hoor....

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:03

Waarom hebben jullie nou allemaal geen foto in jullie profiel haha!
Wil dan wel eens weten hoe jullie eruit zien :D

Maar kan me goed voorstellen dat het niet leuk is om zo jong ingeschat te worden,
Maar laaaaatteeerrr zijn jullie er vast blij mee :o hihi! :=