tekenbeet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wyko

tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 21:24

Ongeveer 3 weken geleden heb ik een heel kleine teek verwijderd, vlakbij mijn knieholte.
Dus hij kon er nooit lang ingezetn hebben.

eigenlijk helemaal niet meer aan gedacht, totdat ik vandaag op het werk steeds jeuk had op die plek. Verder niet aan gedacht.
Totdat ik thuis kwam en onder de douche ging.
Stond net voor de spiegel en toen zag ik een grote rode, ronde vlek. Je voelt het wel, blijft jeuken etc. en verder zou ik niet weten hoe hij daar kan komen.

Het is mij niet eerder opgevallen, dus zag het vandaag voor het eerst. Heb er een foto van gemaakt, en dat viel al erg tegen.
Maar zou dit van een tekenbeet kunnen zijn? Geen kringen e.d. maar gewoon 1 grote ronde vlek. Het voelt wel warm aan.

Afbeelding
Afbeelding

Moet ik mij hier nu zorgen om gaan maken?

Naranga

Re: tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:27

een rode plek na een teken beet is een van de eerste symptomen van de ziekte van lyme. Als de donder naar de huisarts dus om dat te checken!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:28

Het zou ook een muggenbult ofzo kunnen zijn maar als jij zegt dat je een poosje terug precies op die plek een tekenbeet had... dan denk ik dat het heel waarschijnlijk is dat dat van de tekenbeet is, en dan zou ik eventjes langs de huisarts gaan *D

De reactie komt meestal overigens pas weken tot maanden nadat de teek al is verwijderd, dus vandaar dat het zeker wel van de teek kan zijn.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:30

ik zou maar even naar de huisarts gaan..... beter voor niets dan te laat....

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 21:33

Het is in iedergeval erg vaag.
Had dit ook niet verwacht na 3 weken, en zo'n ienieminie-teek.
Maar het zou dus wel kunnen.
In 1e instantie dacht ik ook aan een muggenbult, maar die heb ik veel vaker, en die zijn niet zo.
Je voelt ook geen bultje, zoals je dat bij muggen wel hebt.

Dacht anders aan een steek, maar het begon op mijn werk pas, en daar zijn geen beestjes binnen en heb een dikke broek aan, dus geen optie.

Morgen dokter maar ff bellen dan.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:37

morgen meteen naar de ha gaan ja. ziet eruit als tekenbeet/besmetting. ff bloed laten prikken en je weet het.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:40

meteen naar de huisarts ermee..
Ik had als kind vaak last van teken, soms wel 1 per week! Ik moest ook snel naar de huisarts en soms zelfs naar het ziekenhuis. Een enkele keer zat er één achter m'n oor, twee dagen te laat gezien, en hupsa de volgende morgen was heel m'n gezicht scheefgetrokken en kon ik amper praten noch m'n ene oog opendoen. Conclusie ; ziekte van lyme, half m'n gezicht verlamd. Gelukkig nog nét op tijd. Dus ik zou zeggen niet wachten en meteen naar de huisarts ermee!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:22

Ik ben op de vakantie in Frankrijk ook gebeten door iets aan de binnenkant van mijn kuit. Grote bult en vuurrood met een paars plekje in het midden, zoals bij jou!!! Ik ben op 21 augustus gebeten, er zat wel een plekje, maar leek meer een bult. Na 2 dagen kwam de zwelling en het rode pas. Nu een maand verder is de roodheid wel zo goed als weg, je ziet het nog wel. Echter zit de bult er nog wel, ben ernstig aan het twijfelen om toch maar even de HA te bellen. Zal eerst de foto's eens opzoeken...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:37

Ik heb dit eigenlijk standaard na elke tekenbeet, maar tot nog toe nooit de diagnose van lyme gekregen, ik reageer gewoon fel op de beet op zich, denk ik.

Maar natuurlijk moet je gewoon naar je arts gaan als je ongerust bent! Maar om nu dadelijk te zeggen dat dit sowieso lyme is...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:40

ik heb een topic geopend "de ziekte van lyme" ga daar maar eens kijken voor tips

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 15:29

Kom van de dokter af.
Ik moet nog even een week aankijken of het midden weer normaal word en er dus een rode circel ontstaat.
Dit zou binnen een week moeten gebeuren.
Dan moet ik terug komen. (want dan ben ik nog op tijd)

Dus nog even wachten hoe het zich gaat ontwikkelen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:53

er hoeft geen rode kring te ontstaan. bij mij was het een rode plek. die jeukte. werd uiteindelijk blauw en daarna paars en toen zwart. ondertusse ook veel sympthomen erbij en de ha dacht aan all. reactie op een insectenbeet. ondertussen een week of 8 verder kwam hij erop dat het wel eens bingo kon zijn. ik heb zelf ook geen teek gezien maar al helemaal geen kring alleen een echte rode plek.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:36

Hou er rekening mee dat er niet altijd een rode cirkel hoeft te komen. Soms is het alleen een rode vlek. Of soms zelfs helemaal niets. Ik zou als ik jou was toch even voor de zekerheid je erop laten testen. Want als je het niet doet en je het ineens wel een besmette teek lijkt te zijn dan ben je verder van huis. De huisarts zal je dan waarschijnlijk laten bloedprikken maar let op dat ook de bloeduitslag niet altijd vertrouwt is! Het kan namelijk zo zijn dat het niet in het bloed aantoonbaar is terwijl het er wel is. Het is een beetje vaag die Lyme.. Ik zou dan naar een Lyme kenniscentrum gaan als ik jou was.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 19:23

Hmm, ondertussen heb ik van meerdere mensen in mijn omgeving gehoord dat de circel niet altijd komt.

Zelfs een geval van iemand die al 2x lyme heeft gehad, en beide keren had ze geen rode circel om de plek heen.
Ze zei ook dat ik me niet zo moest laten afschepen, en dat ik gewoon AB moet eisen.

Nu weet ik niet meer wat ik moet doen en wat verstandig is. Het zit mij in iedergeval niet lekker zo.
Maar ja, aan mijn huisarts heb ik niks..

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:31

Het klinkt misschien slecht maar we betalen ons allemaal scheel aan ziektekosten zou zeggen bel de huisartsenpost dat je erg veel last van hebt en of hun kunnen kijken. Wellicht tref je daar de juiste arts die er wel de ernst van in ziet.
Succes ermee zoals het er op de foto uitziet is dit inderdaad een besmetting van een teek of een ander beest. Het is de tijd er niet meer voor maar ik heb zo'n plek gehad van een horzel maar wel ab voor gekregen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:33

De huisarts hoort ook te weten dat een cirkel niet altijd voorkomt. Daarbij is het wel heel toevallig dat jij nu precies op die plaats waar de teek zat een rode vlek hebt. Gewoon weer de huisarts bellen en eerlijk zeggen dat het je niet lekker zit en je erop getest wil worden.

Hou er dus wel rekening mee dat je ook Lyme kunt hebben terwijl dat niet in het bloed te zien/vinden is.