Fysiotherapie voor rugpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon89

Fysiotherapie voor rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 20:57

Hallo bokkers!

Ja helaas moest ik er ook aangeloven, fysiotherapie voor mn rug!
Heb er inmiddels al iets van 2 maanden volop last van, voorheen ging het nog wel eens weg maar de laatste 2 maanden niet meer.
Op advies van iemand heb ik dus toch maar een afspraak gemaakt bij de fysio. (Ik ben niet zo van doktoren,ziekenhuizen en fysio's... etc)
Ik ben vorige week dinsdag geweest en afgelopen zaterdag voor de 2e keer.
Waarschijnlijk heb ik overbelaste spieren in me rug en spieren die ik de laatste tijd niet gebruikt heb waardoor het zeer doet..
Volgens de fysio moet het over ongeveer 5 weken over zijn.

Ik vroeg me af of er nog meer bokkers zijn die bij de fysio lopen of hebben gelopen voor hun rug ?
En hoelang duurde het voordat jullie ervan af waren, en wat moeten jullie allemaal doen?
etc etc etc.... :)

Mizoan

Re: Fysiotherapie voor rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:59

Ik loop al 6 jaar bij de fysio voor mijn rug.
Moet vooral rug en buikspieren versterken, neem ook eens een kijkje in het HK topic uit mijn onderschrift, rugpatienten verenig u :D

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:00

Ik heb er half jaar gelopen voor me rug zonder succes, ik heb een vergroeiing in me onderrug en kapotte tussenwervel zou negen weken duren en dan zou ik minder last hebben maar blijf last houden, zou eerder scan doen zodat je weet wat er is dan fysio.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:00

Ik ben benieuwd naar reactie's.. :D zelf heb ik al zo'n 2 jaar rugklachten, maar die komen met vlagen. Ik vind het dus ook moeilijk om een afspraak te maken, omdat het niet constant is.
Wel is het steeds in mijn onderrug, en na het paardrijden is het meestal 2 a 3 dagen erg gevoelig en stijf.. vooral met opstaan van een stoel oid.

Maar wel goed dat je nu de stap hebt gezet om naar de fysio te gaan :) En als het waar is wat hij zegt (binnen 5 weken over zijn) is dat toch fantastisch!

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 21:03

Ja ik had voorheen dus ook al dik een jaar, misschien ook wel langer last van me rug, maar dat ging idd ook weg steeds.. nu dus niet meer.
Ik hoop idd dat het binnen 5 weken over is! :)
Al heb ik het idee dat het vandaag al een stuk beter gaat! Moet er woensdag middag weer heen!

Mijn fysio zegt ook dat paardrijden heel goed is voor je rug! :) Maar daarna heb ik vaak ook pijn!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:06

Vnl mijn nek (maar ja, dat is het verlengde van je rug en meestal zit ik ook geblokkeerd in mijn rug, waardoor mijn nek lastig begint te doen). Bij mij hangt het enorm af van wie de behandeling uitvoert en hoe goed hij/zij mijn rug meeneemt in de behandeling. De ene keer kan ik stoppen na 2 a 3 keer en bij een andere, duurt het makkelijk een 9 keer. Maar vaak kan ik het zelf ook goed krijgen.

Bij mij wordt mijn rug en hals losgemaakt en opgerekt. Vervolgens trainen we spieren om met die spieren een soort corset te gaan vormen waardoor ik minder snel blokkeer. Als ik mijn oefeningen blijf doen, heb ik dat gewenste effect.

Maar als het vooral na paardrijden is, zit je dan wel goed? Ligt je zadel wel goed? Niet te sterk hellend?

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:12

Hier nog iemand! En ik ben zelf fysiotherapeut ;)
Ik voel dat het niet goed zit, voornamelijk de spieren naast mijn ruggegraat, het spoort niet helemaal.. na het rijden is het meestal zo goed als weg, dus dat is fijn!
Mij lijkt het ook niet dat het veel erger moet worden na het rijden, kan je iemand naar je zit laten kijken?

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:19

Ik loop nu ongeveer 6 weken bij een fysiotherapeut.
Ik heb een gebroken lendenwervel (gehad) maar die wervel is flink beschadigd, dat word ook niet beter meer.
Ik moet nu vooral mijn rug/buikspieren versterken.
Hoop dat ik ooit weer kan rijden

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 21:53

Nee ik heb niet altijd na het rijden pijn hoor. af en toe. Maar dat komt ook omdat mijn paard pas 4 jaar is en ze heeft nog heel erg tempowisselingen enzo. En ze schrikt nog af en toe en dan springt ze weg en dan krijg je echt zon dreun in je rug. zo bedoel ik het meer :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 02:01

Rugpijn is zo een uitgebreid begrip dat je daar vrij weinig over kunt zeggen, wat betreft 'vergelijken'.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 09:00

Was net van plan hetzelfde te zeggen als hierboven :D
Ik zou sowieso eerder naar een manueel gaan, die kan en weet wat meer.
Mijn man is manueel en ik ben altijd zo van mijn klachten af.

YesterdayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:36

Ik loop nu bij een ceasar therapeut voor mijn rug. heb voor heen wel eens bij een fysiotherapeut gelopen. Maar daar ben ik zelf niet zo positief over, ik werd daar weg gestuurd terwijl ik nog niet eens uitbehandelt was. Maar dat is per fysio anders natuurlijk ;)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 11:30

TurdusMerula schreef:
Rugpijn is zo een uitgebreid begrip dat je daar vrij weinig over kunt zeggen, wat betreft 'vergelijken'.

Ik vergelijk toch helemaal niks ?
Het is wel fijn om ervaringen etc uit te wisselen!

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 11:30

Haagsemeid schreef:
Was net van plan hetzelfde te zeggen als hierboven :D
Ik zou sowieso eerder naar een manueel gaan, die kan en weet wat meer.
Mijn man is manueel en ik ben altijd zo van mijn klachten af.

De fysio die ik nu heb is ook manueel therapeut. :)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 11:31

Carlienn_ schreef:
Ik loop nu bij een ceasar therapeut voor mijn rug. heb voor heen wel eens bij een fysiotherapeut gelopen. Maar daar ben ik zelf niet zo positief over, ik werd daar weg gestuurd terwijl ik nog niet eens uitbehandelt was. Maar dat is per fysio anders natuurlijk ;)

Oh dat is ook lekker dan! ;(

emrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:14

De fysio zei ook dat mijn rug oververmoeid was maar loop er nu toch al een jaartje of 3 mee :j heb ondertussen ook meerdere personen en soorten behandelingen gehad.bij allemaal tijdelijk succes maar niet voor lang.
Ik mag hopen dat het bij jou snel over gaat!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:51

Heb ruim anderhalf jaar bij de fysio gelopen voor mijn rug! En loop ook al ruim anderhalf jaar bij de kraker. Nu nog steeds. Om de 3 maanden, dus gaat de goede kant op. Ben begonnen met 2x in de week. Morgen mag ik godzijdank weer want lopen gaat zeer moeizaam!

Succes en hoop dat het snel overgaat!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:54

Sharon89 schreef:
TurdusMerula schreef:

Ik vergelijk toch helemaal niks ?
Het is wel fijn om ervaringen etc uit te wisselen!

Ik bedoel alleen te zeggen dat je aan de meeste ervaringen waarschijnlijk weinig hebt; zeker niet qua behandeling en behandelduur. :)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 16:42

Het is wel fijn om met anderen erover te praten en om te kijken wat zei precies moeten doen etc..

Wat balen dat de meeste mensen hier al lang bij de fysio lopen zonder resultaat! :(:)
Mijn rug gaat de laatste 2/3 dagen een stuk beter!
Moest vandaag weer naar de fysio, heb oefeningen gekregen op mijn bekken te kantelen zonder dat ik daarbij mijn schouders ook gebruik, en daarbij moet ik ook mijn buikspieren gebruiken, en om het moeilijker te maken moet ik dan ook nog mijn been op tillen. En over 1.5 week moet ik terug komen.
Mocht ik eerder nog erger pijn krijgen moest ik bellen :)